Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg udstede gavekort og hvor meget må det være på?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet en importvirksomhed, og jeg vil gerne på markede og sælge mine ting. Til det vil jeg have hjælp af min familie, men jeg må jo ikke give dem nogen penge, uden at jeg udbetaler det som løn, hvilket jeg ikke er inde i. Derfor vil jeg vide om det er lovligt at jeg så udsteder et gavekort til dem og trækker det fra i virksomheden som en udgift, og om der er en lov for hvor meget sådan et gavekort må være på?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg lytter lige med , men mon ikke der er grænse for hvad et gave kort må indenholde , når jeg google skriver der 500 kroner , men det kunne være spændende om der er nogle der kender reglerne bedre 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for det er en god måde at udbetale "løn" hvis man ikke er inde i lønreglerne.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke reglerne er de samme, som for gaver til ansatte.. Mener det er 200 kroner eller lignende.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

altså jeg ved ikke alt men læste denne her side om firma gaver måske svare det korrekt svar http://www.firmagavexperten.dk/regler-for-firmajulegaver 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Fra  smart-world.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står at det skal beskattes som personlig indkomst. Vil det sige at jeg bare køber et gavekort på 3000 kr. og så skal modtageren angive det til skat. Eller udbetaler jeg 3000 kr. og skriver det som personlig indkomst i min selvangivelse og så giver det videre til modtageren.. Ja, det er måske et dumt spørgsmål, men jeg er absolut ikke inde i det. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

At antage at du kan udbetale "løn", som gavekort, og du og din familie dermed kan slippe for bøvl, skat mm, det er nok at leve i en drømmeverden Smile

Uden at kende reglerne særlig godt, så ved jeg, at din familie skal beskattes 100% af gavekortenes beløb, og du skal indrapporterer nogle tal stadigvæk. Men om det overhovedet er lovligt, at gøre det på denne måde i DK, det tør jeg ik sige... Jeg kan dog se, at der er flere ting, som peger i retning af, at modellen ik er legal...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror det er lettest bare at løne familie som de er  ansatte hos dig og måske give en gave til jul og måske fødselsdag vis tilladt men spørg skat.dk , men det er jo ikke lige frem noget der rykker , men har du har du brug for deres arbejdes kræft reelt ?

 jeg ville bare betale min skat og så måske give en julegave vis de er ansat hos dig og holde mig til det og ikke mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej David,

Hvis du udbetaler penge, gavekort, varer, ydelser, eller andet som løn, så har du altid pligt til at indberette det som løn, og du er som arbejdsgiver også pligtig til at indbetale skat, am-bidrag, atp, feriepenge, mv. på lønmodtagerens vegne.

Om lønnen udbetales som penge, gavekort, varer, ydelser, mv. gør altså ingen forskel på din pligt som arbejdsgiver til at indberette oplysninger om lønudbetalingen til skat.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)