Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det blev en grim morgen føj

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Signe Lyborg:
skal kassedamen også tjekke op med navn (billede id) og underskrift.

Nu har du godt nok sat "billed-id" i (), men alligevel.

Der er INGEN der i DK kan forlange billed-id af en dansk statsborger!

Staten forsyner os med ÈT ID-kort, sundhedskortet/sygesikringsbevis. Der er ikke krav om at vi skal have hverken pas eller kørekort.

Det er en kamp jeg har ofte, både med private og offentlige.

 

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Kontra Coffee Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var da af den klare (måske naive) opfattelse af at man var forsikret hos sin bank, hvis der skulle blive svindlet med ens kortet..? Ligesom Frands også skriver.

Fra København Ø
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg dog godt følge dig i Fru Hartmann.

Problemet er bare at hvis ikke du har gyldig kørekort eller pas som kan bevise du er den du er, så vil de faktisk ikke lade dig handle for et så højt beløb, eller det vil sige ikke med kort. Så skal du betale kontant. Jeg kan godt forstå folk hellere vil vise kørekort eller pas, ind at gå rundt med 10.000 kr eller mere på sig.

Men jeg er dog helt enig med dig, de kan ikke forlange det. Men det er simpelthen deres sikkerheds tjek for at kortet ikke er blevet stjålet sammen med koden, og tyven får lyst til at købe stort ind. Men ved at lave det sikkerheds tjek, bryder det stadigvæk en vis sikkerhed, da personen som skal tjekke kan udnytte dette.

(Det skal dog siges jeg er en meget tillidsfuld person, så jeg ville da ikke i mine vildeste fantasier tænke noget ondt om kassedamen/drengen når jeg overrækker dem mit dankort. Men man skal dog være opmærksom syntes jeg.)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Signe Lyborg:
A girl who loves gadgets more than cloth and shoes! Big Smile

Og det kan vi jo egentlig godt lide, Signe;)

BH

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ahh ja, been there, experienced that... Bitter oplevelse, men den fik dig da op af sengen Smile

Har selv prøvet at shoppe løs for kr. 19.000 i Italien, mens jeg selv var på Cypern og et par år senere, købte jeg fladskærmstv i Fleggaard for næsten kr. 22.000 mens jeg selv var i Aalborg, så har prøvet hvordan det er pludselig at se, at kontoen er blevet leget med på ukendte hænder Crying

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Staten forsyner os med ÈT ID-kort, sundhedskortet/sygesikringsbevis.

Og det er IKKE noget id kort. Et id kort har ALTID billede for ellers kan det jo være hvem som helst som kan bruge det.

Derudover er du ikke forpligtet til at udlevere de 4 sidste cifre i dit personnummer til andre end politiet. Det gælder både teleselskab og tog-revisorer.

Fru Hartmann:
Der er ikke krav om at vi skal have hverken pas eller kørekort.

Du kan til enhver tid blive standset af politiet og du skal derefter kunne identificere dig. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte en computer til omkring 10k danske i sverige, hvor jeg bor, med mit danske kort... da jeg 10 min. efter skulle købe mad med samme kort var det spærret.

Nu har jeg fået lagt mit telefonnummer ind på kortet så NETS ringer til mig inden de spærrer det :D

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Fru Hartmann:
Staten forsyner os med ÈT ID-kort, sundhedskortet/sygesikringsbevis.
Niels Henriksen:

 

Fru Hartmann:
Der er ikke krav om at vi skal have hverken pas eller kørekort.

Du kan til enhver tid blive standset af politiet og du skal derefter kunne identificere dig

Joh, det er der vel noget rigtigt i men fra til tider pålidelig kilde ved jeg da at det ikke er alle som har hverken kørekort eller pas og i de tilfælde accepterer politiet da sygesikringsbevis, hvad skulle de da ellers gøre ?

F.eks. når du skal ha' dit første kørekort skal du medbringe dit sygesikrings samt din navne- eller dåbsattest (så vidt jeg husker)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:
Joh, det er der vel noget rigtigt i men fra til tider pålidelig kilde ved jeg da at det ikke er alle som har hverken kørekort eller pas og i de tilfælde accepterer politiet da sygesikringsbevis, hvad skulle de da ellers gøre ?

Ja men at kalde det et id kort er ikke korrekt. 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Njaaah, er det ikke lidt ligemeget om det korrekte navn er ID-kort eller ej.

Det som du skal kunne gøre overfor betjenten når han stopper dig kl lidt over prut om morgenen er at du skal sandsynliggøre at du er den du giver dig ud for og hvis du ikke ligefrem har myrdet nogen eller render rundt med kronjuvelerne under armen så tror jeg nok det går Geeked

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)