Udlejers ord er jo ikke lov. Og udlejer er jo ikke Gud! Der er mange eksempler på, at udlejere kører med "regler", der i huslejenævn eller beboerklagenævn bliver underkendt og aflivet. Derfor er den intelligente fremgangsmåde mange gange, at man spørger en jurist eller en lejerforening - og hvis man har retten på sin side kan man overveje IKKE at informere udlejer (der alligevel står til at blive underkendt, hvis sagen ender som en klagesag).
Det værste jeg selv har været ude for, var et tilfælde hvor jeg ville bytte en lejebolig med en anden. Udlejer i den boligforening jeg ville flytte hen, påstod at det ikke var muligt. En jurist jeg kendte sagde, jeg skulle indrømme dem 8 dage til at få kontrakterne på plads, ellers ville sagen overgå til advokat. Det turde boligforeningen ikke. Jeg fik min vilje!
Så vidt jeg ved må du godt have cvr nummer i almen bolig, så længe du ikke har andre ansatte end dig selv.
Er der nogen der kan henvise til et sted eller en paragraf hvor der står noget om dette? Eller guide mig i retning af hvor jeg kan lede.
Hej,
Undskyld jeg først svare nu. Har læst det et eller andet sted. Har dog boet i en almen bolig fra lejerbo, hvor jeg havde cvr uden problemer. Desuden havde en af naboerne et A/S registreret på sin adresse, uden de havde problemer med det.
Har godt nok aldrig hørt om den regel! Har selv CVR-nummer i almen lejebolig.. Er der da tusinder af danskere der har:).. Skal så ikke kunne sige noget om, om den enkelte boligforening har regler mod det.
Skriver bl.a. på rejseblog om rejser, sabbatår og om at studere og arbejde i udlandet m.m.
Kan heller ikke se hvad der skulle være galt med cvr firma i almen bolig, da den private ejendomsfred uanset om man er ejer eller lejer
Er det hele i virkeligheden ikke yderst simpelt ?
Udlejer siger : nej, det må du ikke !
Okay så er den sikkert ikke længere da Lea ikke ønsker at lægge sig ud med udlejeren, hvilket jeg godt kan forstå.
Nu kommer vi så til de gode råd, hvilket også burde være meget simpelt:
Lej dig en kontoradresse til omkring 100,- om måneden, den kan du trække fra på dit regnskab og så burde den mås være barberet, hvis du ikke kan finde nogen Kontoradresse hvor du lige umiddelbart kan afhente din post så laver du bare en midlertidig adresseændring på posthuset, det gør at posten videresendes til en adresse efter dit valg, dette kunne være din hjemmeadresse hvis det er det du ønsker.
Hvis du ikke kan finde en kontoradresse så siger du bare til.
Hvis det ikke står angivet i lejdin ekontrakt, at der må drives erhverv fra adressen - tja så er det forbudt.
Skulle der ikke nærmere stå at man IKKE måtte?
Anyways! Klynger mig stadig til håbet om at det der blev sagt tidligere, om at man GODT må hvis det er en enkeltmandsvirksomhed, hvor man er eneste ansatte, er sandt. Skal bare have fundet ud af hvordan jeg finder ud af om det passer.
En gang imellem skal man passe på med hvilke håb man klynger sig. At få stukket en enkeltmandsvirksomhed ind i ovennævnte paragraf er muligt med mindre det positivt står i din lejekontrakt.
Adresse ude i byen er den pæne løsning - den mindre pæne er den der lever stille og så bae gøre det. (Undskyld Cookie)