Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels Fradrag på selvangivelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er lige blevet optaget på et studie i Skive som starter i September, og er bosat lidt udenfor Herning. I den forbindelse kommer jeg til at skulle køre ca 45 km hver vej, hver dag.

Da jeg har mit eget firma ved siden af, er jeg ved at leje lokaler i Skive hvor jeg vil befinde mig når jeg ikke er på skolen.

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan trække km fra på selvangivelsen på samme måde som hvis det var et firma man var ansat i, som man lå og kørte til hver dag?.

På forhånd tak.


MVH
Mark 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Da jeg har mit eget firma ved siden af, er jeg ved at leje lokaler i Skive hvor jeg vil befinde mig når jeg ikke er på skolen.

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan trække km fra på selvangivelsen på samme måde som hvis det var et firma man var ansat i, som man lå og kørte til hver dag?.

Lad mig lige se om jeg har forstået dig rigtigtSmile

Du vil leje lokaler i Skive og bo i dem og så trække kørsel fra fra Herning.

Hvis jeg har forstået ovenstående rigtigt må svaret være at fradrag er noget man får som kompensation for en udgift man har haft( det er grundreglen) og da du reelt ikke har haft en udgift må svaret være nej

Mvh

Bo

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:

Mark Jensen:

Da jeg har mit eget firma ved siden af, er jeg ved at leje lokaler i Skive hvor jeg vil befinde mig når jeg ikke er på skolen.

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan trække km fra på selvangivelsen på samme måde som hvis det var et firma man var ansat i, som man lå og kørte til hver dag?.

Lad mig lige se om jeg har forstået dig rigtigtSmile

Du vil leje lokaler i Skive og bo i dem og så trække kørsel fra fra Herning.

Hvis jeg har forstået ovenstående rigtigt må svaret være at fradrag er noget man får som kompensation for en udgift man har haft( det er grundreglen) og da du reelt ikke har haft en udgift må svaret være nej

Mvh

Bo

Nej det er ikke forstået korrekt :)

Jeg vil bruge lokalerne som kontor, jeg vil fortsætte med at bo i Herning og kommer til at køre til / fra Skive dagligt. 

Problemet er jo basalt set at du kan ikke få kørsels fradrag for kørsel i egen bil til / fra uddannelse, og i den forbindelse kan jeg jo ligeså godt have nogle kontor lokaler i Skive så jeg er tættere på mit kontor efter skole tid. 

Udfra overstående mener jeg at jeg kan trække kørsels fra på min selvangivelse. Men er dog ikke sikker og det er hvad jeg søger svar på. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)