Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At få gang i butikken...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Zendu Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange iværksætter støder på et eller andet tidspunkt hovedet imod muren, de indledende øvelser med at få oprettet firma, lavet hjemmeside, reklame og få de første produkter klar til salg, er gjort og nu virker det som om at det hele står stille ?

Lyder det bekendt ? 

De fleste iværksættere oplever dette og dem som alle "tror" har haft succes fra day one. Forskellen imellem dem der lykkes og dem som giver op er, efter min mening netværk

Der har været talt meget om netværk og div. netværks grupper og foreninger popper op alle steder, kvaliteten af disse skal jeg undlade at kommenterer men jeg tror mest på det personlige netværk.

Hvordan udvider man så sit personlige netværk ?

Du har jo taget en stort skridt og lavet en profil her på Amino, og der er andre spændende online netværk b.la. linkedin.com m.fl. Hvis du ikke har oprettet dig på disse burde du starte der.

Men er det nok at have 500 kontakter på Linkedin ? 

Kommer naturligvis an på hvad du søger, men vores erfaring er at de problematikker der er svære at løse f.eks. Venturekapital, oprettelse at proff. bestyrelse, partnere er sværer at identificerer og validere på disse portaler.

Hvad gør man så ?

Et godt råd er altid at se sig om i omgansgkredsen, måske er det familie eller venner fra sportsklubben der kan hjælpe, men mange har det svært ved at spørge om hjælp. Der er naturligvis erhvervsklubber, Erhvervsforeninger som kan hjælpe og tiltag som østjysk innovation som kan hjælpe.

Her og nu hjælp eller hjælp på den lange bane.

Vi oplever at mange iværksættere har fået her-og-nu hjælp fra velmene mennesker men effekten har været kortvarig og den langsigtet effekt mangler. Let face it.. At drive en virksomhed/koncept er konstant at træffe de rette valg og undgå de fleste fejl (alle laver fejl)

Vi tror fast på at det bedste iværksættere kan gøre for dem selv er at opsøge erfarende forretningsfolk (ikke nødvendigvis i samme branche) og sammensætte et advisory board der kan hjælpe på den lange bane. Enten dette eller finde en business angel der kan hjælpe.

Kom med jeres erfaringer og lad os hære hvad du mener.

Med venlig hilsen

Morten Atke 
Zendu s.m.b.a 

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har en super ide, hvad er det så helt konkret at jeres netværk kan tilbyde og tilbyder i jer selv som investorer ?

Fra Århus
Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Zendu Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bruno.

Det er jo svært at svarer på når vi ikke kender din aktuelle situation eller case, men det vi arbejder med at business consolidation altså at vi forankre "din" forretning i vores netværk og ser efter muligheder for at booste forretningen.

Vores fokus er altid en form for exit (for zendu) indenfor max 2 år, hvilket vil sige at vi knokler på at skabe en forretning ud af dit koncept, som vi kan trække os fra efter max 2 år.

Så sagt på en anden måde er vi IKKE long term partnere men facillitatorer der hjælper med at opbygge forrretningen. Vores belønning er typsik ved vores exit.

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

jeg mener at det i begyndelsen er godt gammeldags fodarbejde der gjelder. Kom deg ud og snak med mennesker. Orienter deg om hvilke fagmiljøer der er aktuelle for dit projekt. gå på messer og prat med mennesker. vær kreativ når det gjelder hvilke mennesker der kan være kontakter. finnes det f.eks komplementerende fagmiljøer/interesse organisasjoner. etc. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)