Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til første gang på messe?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er det besluttet. Vi har hos NemTilmeld.dk besluttet at vi vil prøve at tage til messe som udstiller.

D. 14-15/9-2012 er der Iværk og Vækst i København. www.ivaerk.dk

Vi har ikke prøve at stå på en messe før så vi søger tips om alt der er værd at vide. Det kan være fra det mest banale med at huske kuglepenne til mere avancerede ting.

Vi er helt først i planlægningen så intet ligger fast endnu.

Forudsætninger: NemTilmeld hjælper virksomheder med at registrere tilmeldinger og betalinger til arrangementer. Det kan være kurser, foredrag, seminarer møder osv. Administration og deltager tilmelding foregår på hjemmesiden NemTilmeld.dk så vi skal sælge et virtuelt produkt.

Standopbygning: 2 demonstrationsborde hvor vi kan demonstrere arrangørens administration og tilmeldings proceduren som deltagerne skal igennem for at tilmelde sig. Derudover en stor fladskærm som kontinuerligt viser en optaget demonstration af NemTilmeld. Mellem hver demonstration vil fladskærmen vise et specielt messetilbud. Grønne planter.
Det bliver en stand på 4 x 3 meter, altså 12m2. Stand 89 på oversigts kortet.
http://www.ivaerk.dk/wp-content/uploads/2012/08/Iverk20120805.pdf 

Standen bliver pakket ind i NemTilmelds idenditet og et rollupbanner som viser messetilbudet.

Tryksager vi skal bruge:
Et produktark i A4 med overordnet info og nogle kundecases på bagsiden.
Et messetilbud trykt i A4 størrelse som kun gælder hvis der bestilles på messen. Ellers 10 procent rabat hvis der bestilles op til en uge efter messen.

Påklædning: Jeans og skjorter med NemTilmeld logo. Vi har overvejet skjorte til den ene dag og en polo t-shirt til den anden dag.

Det er planen for alt det praktisk indtil videre.

Har du noget input? Hvad skal vi huske, hvad er unødvendigt?
Når du  svarer må du gerne skrive hvilken erfaring du har med messer

Fra Værløse
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Fra  Markedsføring, nytænkning, salg og drift. Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det lyder spændende - bliver fedt at se jer på messen.

Jeg har tidligere erfaret at opmærksomheden på messer er meget forskellig, en god ting I kan huske er at tænke ud af boksen.

Der er flere og flere der laver konkurrencer og det er da også en sjov ide, men at putte sit visitkort i en kasse eller tælle antallet af bolde i et rør og så være med i en lodtrækning, er måske lidt for meget det samme som alle andre laver. Lav noget med en hulla-hop ring eller en fodbold, hvor mange gange kan du holde fodbolden oppe kun ved at brugen foden, hvor mange gange kan hulla-hop ringen snurre rundt. Noget i den stil, det skaber noget liv og folk stopper op for at se hvad der sker.

Bare et forslag som jeg selv har erfaret plejer at virke meget godt :)

- Når i nu er en tilmeldingsportal så skal folk selvfølgelig skrive "antallet" hvis i laver en konkurrence og så deres navn og mail på en computer eller tablet, på den måde samler i mails og kontakter ind, bare husk at for at være med i lodtrækningen godkender man tilbud eller lign.

Lige forslag herfra, ser frem til at se hvad i finder på.

/Jesper

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra en gammel messehaj til en ny:) Uden at gå videre ind i Jeres produkt, så er jeres fornemste opgave at få mailadresser og telefonnumre til Jeres CRM.

I skal lave en konkurrence, hvor deltagerne skriver et x om at de gerne vil modtage tilbud og så ellers supernemt spørgsmål i forhold til Jeres  produkt. Hvis I har råd til det kan de vinde et lille hotelophold m. en overnatning - det trækker bedre kunder til. Og så eller ud helt til kanten (og lidt mere) af jeres stand og sælg, sælg. Ingen må sidde ned det virker uengageret. Og i bliver nødt til at sælge på konkurrencen - for det virker og kan få dem helt ind i Jeres stand.

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle former for medbragt is, også skal jeg nok stå og snakke med jer imens jeg nyder min (forhåbentlig dejlige) is. Faktisk, jo mere is, jo bedre.

Men mine tanker:

  • Vær anderledes. Min erfaring er at de fleste (der er absolut undtagelser) tager et jakkesæt på og elsker deres eget produkt, uden at have nogen former for kant. Vær det i form af konkurrencer, sjove tiltag, musik, something (pas dog på det ikke også skræmmer folk væk...)
  • Sørg for jeres koncept er meget klart. Når jeg ser jeres hjemmeside tænker jeg "Sejt, men hvorfor i alverden skulle jeg bruge det? Outlook, Eventbrite eller Excel er super". Det skyldes med 99% sandsynlighed jeg ikke har sat mig ind i jeres produkt, men det er netop pointen, hvis folk ikke fatter det på 5 sek - glem det
Held og lykke :-) Glæder mig til at komme og sige hej (husk nu en is til mig, please).

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Jesper.

Det minder mig om jeg har glemt at nævne konkurrencen vi havde tænkt på.

Det er godt med input om hvad konkurrencen faktisk kan gå ud på. Vi har tænkt at præmien skal være et års gratis abonnement på NemTimeld.
Umiddelbart havde vi tænkt på 2-3 relevante spørgsmål der skal udfyldes på en A4.

Iøvrigt en stak forudprintede spørgeskemaer og nogle kuglepenne multitasker noget bedre end en tablet hvis 10 vil udfylde skemaet på en gang.
 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:
Held og lykke :-) Glæder mig til at komme og sige hej (husk nu en is til mig, please).

Hvilken is foretrækker du?

Man kunne måske også lave en byt en is for et udfyldt spørgeskema kampagne. Der nok lidt logistik i det.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

WARNING missing keywords tag

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det lyder logisk.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre gode forslag?

Fra Værløse
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Fra  Markedsføring, nytænkning, salg og drift. Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgeskema kan altid bruges såfremt man ønsker at undersøge noget, eller lave en analyse.

Men prøv at forestil dig du selv er på messe, udfylder 5-7 skemaer - hvor meget kan du huske efterfølgende??

- Laver i noget anderledes, f.eks. fodbolden eller noget i den stil, hvad vil du så huske først tror du?

Navnet på de 5-7 steder du udfyldte spørgeskema eller fodbolden??

- Personligt gør jeg mig det altid klart når jeg tager på messe om det er for at sælge et produkt eller for at "sælge branded".

en kombination af begge to er selvfølgelig at foretrække, men ikke altid lige nemt.

Jeg ved ihvertfald hvad jeg ville huske :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)