Hej Kasper,
Du har fået flere gode svar til forslag til betalingsløsninger, men du skriver, at du gerne vil minimere den tid du bruger på at rykke de af dine kunder, der ikke betaler.
Det kan du ikke alene klare med betalingsløsningen, men du skal have en løsning, der sammenholder betalingerne med det fakturerede, så du kan se, hvem der skal rykkes.
Hvis dine fakturaers beløb er noget større end de kr. 2-400 du skriver om, så kunne en fakturabelåning eller lignende ordning kunne løse opgaven. Så vil det firma, der belåner fakturaerne holde øje med betalingen.
Der findes også løsninger, hvor en virksomhed holder øje med dine kunders betaling mod at indkassere de rykkergebyrer m.v. de får mulighed for at opkræve hos dine kunder.
Men de fritager dig ikke for selv at skulle registrere i dit eget regnskabssystem, når kunderne ikke betaler.
Hvis anvendelse af de ydelser du ønsker at opkræve for, gør det nødvendigt for dine kunder at logge ind på din hjemmeside, så vil du kunne etablere en kortbetaling, når abonnementsperioden er udløbet, eller blot en spærring af de kunder, der ikke har betalt.
Hvis du ønsker en løsning, som kan understøtte flere betalingsmetoder, så kan jeg - naturligvis - foreslå dig løsningen Winfinans.NET.
Med Winfinans.NET kan du nemt danne fakturaerne, som skal betales, og de kan opkræves og betales på flere måder. I den forbindelse skal du nok bestemme dig for at anvende den samme betalingsløsning til alle dine kunder. Du kan f.s.v. godt have flere kørende på én gang, men det er normalt ikke en økonomisk rigtig beslutning ;-).
Du kan opkræve og trække pengene ved hjælp af Betalingsservice.dk . Fra Betalingsservice kan du efterfølgende hente en fil med oplysning om, hvem, der har betalt - indlæse den i Winfinans.NET, der på baggrund af filens indhold finder ud af, hvem der mangler at betale.
Jeg kan se, at Thomas Pedersen fra ePay foreslår en abonnementsbetalingsløsning baseret på betalingskort. Det er en løsning, hvor dine kunder giver en trækningstilladelse til et kort, og når du så har faktureret, så sender du en trækningsanmodning til ePay med oplysning om, hvilket beløb, der skal trækkes.
Den løsning er en del af Winfinans.NET. Når dine fakturaer skal betales, er der en funktion i Winfinans.NET, hvor alle dine fakturaer bliver sendt som trækningsanmodninger til ePay, og hvis betalingstilladelsen er aktiv og der er penge på kontoen, så får du pengene indsat på din bankkonto. Med Winfinans.NET kan du så finde ud af, hvem der ikke har betalt.
Winfinans.NET indeholder et email-baseret rykkersystem, hvor let kan rykke dem, der ikke har betalt til tiden.
Endelig har du stadig den mulighed, at du kan udsende fakturaer fra Winfinans.NET - enten udskrevet som papirfakturaer - afsendt som .pdf dok vedhæftet en email - eller hvis du fx. har offentlige kunder - så kan fakturaer fremsendes elektronisk som XML-dokument i UBL2.0 formatet. I disse tre tilfælde kan en FI-kort betalingsreferencekode være tilknyttet den enkelte faktura, så du ved indbetaling kan registrere betalingen i Winfinans.NET på baggrund af en fil med betalingsoplysninger, som du kan trække i din webbank.
Winfinans.NET er en ERP/Regnskabs/ CRM løsning, der leveres som en SaaS løsning på nettet. Prisen for en Winfinans.NET løsning, der kan understøtte din forretning som ovenfor beskrevet hedder Winfinans.NET Entry, som koster kr. 150,- pr. måned excl. moms, men udfra en vurdering af det antal fakturaer a kr. 200-400,- du vil have, så skal du regne med, at løsningen hedder Winfinans.NET Accounting, som koster fra kr. 240,- pr. måned excl. moms incl. én brugeradgang og gratis revisoradgang.
Der findes naturligvis en række andre mulige løsninger, som også vil kunne løse samme opgaver, men det er min overbevisning, at du ikke får det løst bedre til samme pris andre steder.
Mvh Peter
|