Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingssystem til abonnementer - hvad kan I anbefale?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Vores kunder betaler månedlige licenser for et par af vores produkter. I øjeblikket sker betalingen via automatisk fakturering, hvor kunden så selv skal huske at betale fakturaerne. Denne løsning har fungeret okay, men jeg er kommet til et punkt, hvor jeg er træt af at skulle gøre folk opmærksomme på, at de mangler at betale den månedlige licens, som for de fleste ligger på mellem 200-400 kr. Det drejer sig kun om 5-10 % af kunderne, men det er stadig spild af tid.

Derfor er jeg på udkig efter en PBS løsning, hvor pengene automatisk bliver trukket fra kundens konto, så jeg skal bruge så lidt tid som muligt på at rykke for de månedlige betalinger.

Jeg har kigget lidt på "Betalingsservice WEB", men er meget åben over for andre forslag, som ikke koster kassen.

Hvad kan I anbefale?

På forhånd tak!

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag evt. et kig på: https://www.2checkout.com/recurring-billing/

Der tilbydes flatratebetaling.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

chargify

Har hørt at det skulle være rigtig godt og pris billigt :)

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper,

Du har fået flere gode svar til forslag til betalingsløsninger, men du skriver, at du gerne vil minimere den tid du bruger på at rykke de af dine kunder,
der ikke betaler.

Det kan du ikke alene klare med betalingsløsningen, men du skal have en løsning, der sammenholder betalingerne med det fakturerede, så du kan se, hvem der skal rykkes.

Hvis dine fakturaers beløb er noget større end de kr. 2-400 du skriver om, så kunne en fakturabelåning eller lignende ordning kunne løse opgaven.
Så vil det firma, der belåner fakturaerne holde øje med betalingen.

Der findes også løsninger, hvor en virksomhed holder øje med dine kunders betaling mod at indkassere de rykkergebyrer m.v. de får mulighed for at opkræve hos dine kunder. Men de fritager dig ikke for selv at skulle registrere i dit eget regnskabssystem, når kunderne ikke betaler.

Hvis anvendelse af de ydelser du ønsker at opkræve for, gør det nødvendigt for dine kunder at logge ind på din hjemmeside, så vil du kunne etablere
en kortbetaling, når abonnementsperioden er udløbet, eller blot en spærring af de kunder, der ikke har betalt.

Hvis du ønsker en løsning, som kan understøtte flere betalingsmetoder, så kan jeg - naturligvis - foreslå dig løsningen Winfinans.NET.

Med Winfinans.NET kan du nemt danne fakturaerne, som skal betales, og de kan opkræves og betales på flere måder. I den forbindelse skal du nok bestemme dig for at anvende
den samme betalingsløsning til alle dine kunder. Du kan f.s.v. godt have flere kørende på én gang, men det er normalt ikke en
økonomisk rigtig beslutning ;-).

Du kan opkræve og trække pengene ved hjælp af Betalingsservice.dk . Fra Betalingsservice kan du efterfølgende
hente en fil med oplysning om, hvem, der har betalt - indlæse den i Winfinans.NET, der på baggrund af filens indhold finder ud af, hvem der mangler at betale.

Jeg kan se, at Thomas Pedersen fra ePay foreslår en abonnementsbetalingsløsning baseret på betalingskort.
Det er en løsning, hvor dine kunder giver en trækningstilladelse til et kort, og når du så har faktureret,
så sender du en trækningsanmodning til ePay med oplysning om, hvilket beløb, der skal trækkes.

Den løsning er en del af Winfinans.NET. Når dine fakturaer skal betales, er der en funktion i Winfinans.NET, hvor alle dine fakturaer bliver
sendt som trækningsanmodninger til ePay, og hvis betalingstilladelsen er aktiv og der er penge på kontoen, så får du pengene indsat på din bankkonto.
Med Winfinans.NET kan du så finde ud af, hvem der ikke har betalt.

Winfinans.NET indeholder et email-baseret rykkersystem, hvor let kan rykke dem, der ikke har betalt til tiden.

Endelig har du stadig den mulighed, at du kan udsende fakturaer fra Winfinans.NET - enten udskrevet som papirfakturaer - afsendt som .pdf dok vedhæftet en email - eller hvis du fx. har offentlige kunder -
så kan fakturaer fremsendes elektronisk som XML-dokument i UBL2.0 formatet. I disse tre tilfælde kan en FI-kort betalingsreferencekode være tilknyttet den enkelte faktura,
så du ved indbetaling kan registrere betalingen i Winfinans.NET på baggrund af en fil med betalingsoplysninger, som du kan trække i din webbank.

Winfinans.NET er en ERP/Regnskabs/ CRM løsning, der leveres som en SaaS løsning på nettet.
Prisen for en Winfinans.NET løsning, der kan understøtte din forretning som ovenfor beskrevet hedder Winfinans.NET Entry, som koster kr. 150,- pr. måned excl. moms, men udfra
en vurdering af det antal fakturaer a kr. 200-400,- du vil have, så skal du regne med, at løsningen hedder Winfinans.NET Accounting, som
koster fra kr. 240,- pr. måned excl. moms incl. én brugeradgang og gratis revisoradgang.

Der findes naturligvis en række andre mulige løsninger, som også vil kunne løse samme opgaver, men det er min overbevisning, at du ikke får det løst bedre til samme pris andre steder.

Mvh Peter
Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 52
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen
Morten Lanng - ePay / Payment Solutions - www.ePay.dk

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper!

Du anbefales at kigge på 'AbonnementsButik'-siden.

Jeg vil ikke love, men jeg tænker i øjeblikket på at lave om systemet således, at varer med AbonnementsType 1 måned, 3 måneder og et år valgfrit bliver auto-fornyet af systemet.

Chuuuuu

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg vil godt supplerer Peter Wismer ved at fortælle lidt om løsningen LeverandørService. Her giver dine kunder/debitorer dig ret til via Nets´s leverandørservice aftale at trække beløbene på deres konto.

Her sikre du dig, at du får dine penge.

Hvis du så kombinerer det med eksempelvis e-conomic og vores Payment løsning til e-conomic så har du en god og driftssikker løsning.

Hvis du har varierende beløb som du skal trække kan du kombinere det med gentagende ordre.

Du kan se e-conomic løsningen på følgende link og også få en prøveperiode:

http://scan-soft.com/integrationsloesninger/bliv-e-conomic-bruger

og du kan læse om de andre løsninger LeverandørService mv. på:

http://scan-soft.com/e-conomic-loesninger

Hilsen

Per Holm-Pedersen

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)