Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom så piger, i kan godt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et par videoer, som inspiration til vores være iværksætter-piger.

 

 

De bedste hilsner

Martin

 

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se hvorfor min kæreste så tit snakker om dine vise ord. Tak for motivationen og inspirationen til at være lidt mere fremme i skoene :) 

Vh.
Simone  

Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  BE communication Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt Martin, altid godt med et spark i røven.... Den tager jeg til mig.

God dag.

 

Tina

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin

Du sætter fingeren lige på det ømme punkt!

Kvinders største udfordring i livet er at deale med frygt - jeg arbejder med mentoring og coaching af kvindelige ledere og før-ledere og kender denne grundlæggende tilbageholdenhed fra mine kunder og også fra mig selv. Det er supergodt med en velment opsang.

OG der skal så i nogen tilfælde lige lidt ekstra til, fordi problemet for os kvinder kan ligge på et andet og dybere niveau end handleplanet.

Rigtig godt, at du minder os om, at verden har brug for os og vores input! Der er som Andrew Cohen siger, også meget ego forbundet med at træde sig selv over tæerne og ikke turde/ville blive set og stå ved vores talenter, ideer og bidrag. Du har ret i, at vi skal nyde processen meget mere, lege og huske, at verden venter på vores ideer og projekter,og der er mange at lege med derude,og som også får et  skub fremad , når vi kommer ud af busken.

De bedste hilsner

Berit

Berit A. Faber

www.faberadvisors.dk

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Raila D'Rags v/Ilona Petäjämaa Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det satte lige nogle tanker i gang hos mig om emnet. Blandt andet om hvorfor jeg selv efter over 10 år som selvstændig, stadig kun laver freelanceopgaver for andre, og endnu ikke har "nosset" mig sammen til blandt andet at få lavet egen produktion og hjemmeside. Og hvorfor så mange af de kvinder jeg kender, der både har evner og idéer heller ikke kommer videre...

Vi har jo desværre nok en tendens til at tvivle på egne evner, samt at stille overdrevne krav til os selv om, at alt skal være i orden og på plads før vi kan gå i gang. Så er det den rigtige uddannelse der skal på plads først, så skal der først spares penge nok op til at komme i gang, så skal børnene først være voksne osv.osv. Jeg tror at Berit og Cohen har fat i noget med egoet, når man først træder ud af skyggen risikerer man også at alle ens fejl og mangler kommer frem i lyset, det i sig selv kan være noget af en mundfuld at sluge. Tænk hvis nu det går godt og man bliver kendt, så risikerer man at blive eksponeret, og man vil helst lige tabe 10 kilo først.... ;)

En god samarbejdspartner og succesfuld kvindelig iværksætter med et 30-årigt firma på bagen, gav mig på et tidspunkt det råd at "tingene ikke behøver at være 100% perfekte, 80% kan sagtens gøre det".

Med håb om at flere kvinders potentiale må udfolde sig, vil jeg sige mange tak for indsparket :)

Venlig hilsen Ilona Petäjämaa

 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ilona Petäjämaa:
Jeg tror at Berit og Cohen har fat i noget med egoet, når man først træder ud af skyggen risikerer man også at alle ens fejl og mangler kommer frem i lyset, det i sig selv kan være noget af en mundfuld at sluge. Tænk hvis nu det går godt og man bliver kendt, så risikerer man at blive eksponeret, og man vil helst lige tabe 10 kilo først.... ;)

De 10 kilo er da det mindste, det kan photoshop klare, hvis man virkelig ikke vil stille sig frem pga lidt overvægt (med mindre du snakker om kendt i TV). 

Det med at vise sine fejl, og tage fejl offentligt, ja det er noget der følger med det at stille sig frem. Hvis man ikke kan klare kritik en gang imellem, eller ikke kan klare at tage fejl mens mange kigger på, ja så skal man nok bare holde sig indendøre.

Jeg tror måske et problem nogle kvinder har er at de tager alting personligt. Jeg husker et eksempel, jeg tror det var Hanne Vibeke Holst, der fulgte nogle byrådsmøder under nogle meget hårde forhandlinger, hvor politikerne skændes og var rasende på hinanden under møderne. 

Efter møderne tog mændene, på tværs af partierne, ned på det lokale værtshus og fik en snaps og noget høj belagt smørebrød og de kvindelige politikere spænede rasende ud af døren og hjem.

Det er bestemt ikke dækkende for alle kvinder, men jeg tror måske der er en tendens til at mænd sagtens kan skændes og være sure på hinanden og lide nederlag, men når man lige er ovre det, så er alt fint igen, mens kvinder nok har sværere ved at tænke at det var jo bare en kæmpe diskussion, og måske tager diskussionen og nederlagene personligt.

I kære kvinder skal bare huske det ikke er jer det er galt med, hvis I gør det godt og folk ikke betaler deres regninger eller ikke påskønner jer, så er det ikke jer det er galt med men dem de andre. Ofte er det bare en del af det at gøre forretninger, altså at folk kan være nogle fjolser, men det skal ikke bringe jer ned. Det er ikke jer det er galt med hver gang, selvom det måske føles sådan.

Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  BE communication Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Thomas & jer andre.

Kan kun give jer evig ret - Dejligt med fokus på emnet.

Vi kvinder har stadig  meget at lære, men tro mig vi er godt på vej - Når jeg træder ud af døren i dag til møder hvor jeg enten selv har givet kritik eller fået kritik, så fejer det af mig og lærer af det, men tager det ej med hjem. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min dyrebare tid på mere.

Men for 10 år siden der tog jeg alt til mig og brugte så meget enerigi på det.

Nu handler mit liv om at køre min forretning ærligt og med fokus på at behandle mine kunder og freelancere med dyb respekt og så tjene en masse penge - Jeg har drømme og dem går jeg efter!

God weekend

Tina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)