Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har potentiale, hvordan finder jeg investorer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger kapital (alt hvad jeg skriver er dokumenterbart)

 

Jeg er en erfaren Iværksætter/produktudvikler som søger seriøs investorer, er i opstart fasen hvor jeg også er ved at finde daglig partner, men syntes du skal have mulighed for at være med fra starten.

 

Jeg har oprettet og drevet en webshop der solgte hår produkter, produceret og udviklet i eget mærke. Webshoppen eksisterede i 5 år. Jeg gik fra at have 50.000kr til at omsætte for 1 mil på 10 måneder, derefter holdte jeg tempoet på 1,2mil pr år og havde 400.000kr til mig selv i løn. Jeg lukkede firmaet pga. stress. 

Nu er jeg frisk igen, hvis jeg havde kapitalen var Danmark ikke nok, så gjorde jeg samme projekt, bare i EU, med det rigtige budget til oprettelse, vareindkøb, og markedsføring ville jeg kunne lave samme vækst. Virksomheden var sund og markedet er steget i EU, så det er bare i gang.

Jeg vil mene at på  en starts kapital på 200.000 kr. vil vi på 1.5 år have omsætning for 3 mil pr. år. derefter. På en større starts kapital, vil væksten være større, men jeg skal beregne tiden og beløbet ud fra flere faktorer, lad mig høre hvad din kapital og dit ønske er, så vil jeg give dig et fornuftigt svar.

Hvorfor jeg er så sikker på det, er at jeg er produktudvikler, og det produkt jeg udviklede solgte på det plan, at der er så stort et marked at det kun er penge til reklame og vareindkøbs beløb der stopper væksten, jeg har analyseret markedet, som er i super vækst i EU nu.

 

Jeg er ved at søge efter en anden dygtig daglig par. Jeg regner med vi skal arbejde fuld tid uden løn i starten (Vi financierer os selv første halve år, derefter må vi nok kunne begynde at kunne trække ud ti os selv alt efter hvor meget overskuds fordelingen er)

 

Jeg skriver allerede et brev til dig nu, selv om jeg kun er i den fase hvor jeg er ved at finde samarbejd partner, det er egentligt fordi du måske kunne være interesseret i at medvirke til udvælgelsen af partneren. Så kan der derefter udarbejdes forretningsplan evt. I fællesskab.

 

Her er lidt info om tidligere firma, og lidt om mine kompetencer.

 

Glæder mig til at høre fra dig, skriv endelig på ltltogo@gmail.com

 

 

-------------------------------------------------sådan så tidligere virksomhed ud:

--Webshop med salg af eget varemærke produkter--

Firma: Egenudviklet kvalitetsvaremærke og webshop. (Udviklet af designer og salgsleder over 5 år)

Firmaet er baseret på eget mærkevare. Varerne er kvalitets hairextensions, shampoo og tilbehør solgt i eget brand. Salget er på eget webshopsystem.

Indeholder nu: (Har været lukket 3 år)
• Registreret varemærke, eksisteret siden 2005. (Varemærkeregistreringsbevis haves)

• Webshoppens grafik og varebilleder udviklet af reklamebureau med professionel grafik og modelbilleder: pris for hjemmesideudvikling: 200.000,- kr. 

• Kundeliste på **** (privat) kunder, opnået gennem Google Adwords, pris brugt 300.000,- kr. (dokumenteret)

• Forhandleraftaler på hår, plejeprodukter og emballage. (Skabeloner til emballage medfølger.)

• Komplet sammenskruet koncept der skal startet forfra, vi kan drive og væksten med.

Du vil elske denne virksomheds type og dens potentiale. Jeg stoppede den kun pga. skilsmisse og medfølgende stress.

---------------------------------------------------------Om mig

Uddannet designer/Produktudvikler

Lille udpluk fra cv.

Erfaring:
• Salg, opsøgende salg, kunde besøg, telefon, en gros kontakt, kundebetjening, webshop-salg
• Ledelse, Styring af projekter med op til 5 personers bemanding
• Koncept udvikling/ Branding, fra koncept/logo til markedsførings strategi og udførelse
• Webshop opbygning/ Internet, daglig drift, net markeds føring, grafik, foto og reklame
• Indkøb, erfaring med flere lande.
• Markedsføring/ markedsanalyse, strategi, valg af kilde og målretning, økonomi
• Design, konstruktion, tilrettelægge design af produkt og koncept
• Økonomi, Planlægning og budget valg
• Teknisk/ matematisk forståelse, Ingeniør uddannelsen

Arbejdsgivere / funktion:
2011 - nu Forretnings udvikler/Manager, *********
2005 - 2010 Leder/Ejer/forretnings udvikler, ***********
2004 - 2005 Beklædningsdesigner/ leder, på *******
2003 - 2004 Selvstændig, kjole designer, *****
osv.......

Uddannelser:
2011 - nu Ingeniør i global business strategi (Global business Ingeniør, GBE) 
2010 - 2010 Økonomi/ Jura Enkelt fag: markedsføring og ledelse, Erhvervs Jura, Micro-Macro economic
1998 - 2003 Beklædnings designer/ Produktudvikler, *******

Med mere...

 

Nu er der lidt information at forholde sig til :-)

 

Ser frem til at fortælle mere og høre fra dig,

 

Venlig hilsen

Lisbeth


Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er udvikling af egenproduceret materialer ikke en ret så væsentlig udgift? Noget højere end de 200.000 du har budgetteret med.

Venligst

Brian Phillip

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Jeg har set på området, har ikke betalt de 1300,-kr man skal betale for at se kontakt oplysningerne, så kan ikke kontakte dem.

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian Ph,

De produkter jeg vil sælge er allerede udviklet, de skal bare "genoptages" Samt det er ikke tekniske produkter, som nok er et helt andet niveau end dem jeg taler om.

Hilsen

Lisbeth

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke for at være lyseslukker, men at skaffe trafik var nok 10 gange nemmere for 3 år siden, da du lukkede din shop end det er i dag. Så det at åbne en webshop kræver mere, end det gjort sidste gang du var i det game. 

Alt kan lade sig gøre, men min pointe er blot, at det er blevet betydeligt sværere. 

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

Hvilken ejerform har du tænkt dig, selskabet kunne have? Det var vel mest logisk, om man lavede fx et ApS og investor fik en vis ejerandel?

Da du lukkede ned med stress - solgte du da noget af firmaet / nogle af aktiviteterne? Hvis ja kunne der være nogen, der ikke var indstillet på, du starter op igen.

Ligeledes - dengang du stoppede: Gik det ud over nogle leverandører, som du vil få brug for i dag?

Har markedet ændret sig siden du var aktiv sidst?

Jeg har drevet mindre virksomhed i mange år, og kender mange problemstillinger omkring dette.

Jeg hører gerne lidt mere - måske især hvor det lige er, din virksomhed vil skille sig ud i forhold til markedet?

MVH

Bjarne

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Kommer det ikke an på hvilke produkter man sælger, der er nok markeder der er oversvømmede. Jeg har prøvet at tage søgeords pris check, og det ser umiddelbart ens ud på de produkter jeg sælger. Jeg har nu tænkt at sælge i Tyskland, og der er det produkt jeg sælger ikke slået så stort igennem, endnu. Men tak fordi du minder mig om at alt "ældre" viden  skal checkes igennem igen, for markedet flytter sig en del. Selv om jeg lavede en for et halvt år siden, vil lave en ny markedsundersøgelse for at føle mig helt sikker, når du nu siger dette :-)

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Jeg har ikke nok viden om selvskabs former til at vide hvad det mest ideelle er, jeg spurgte min revisor, men det viste sig at han ikke kendte S.M.B.A-selvskab. Så der var kommet typer til siden hans tid. Derfor vil jeg prøve at tale med et par revisorer inden jeg kan svare på den rigtige form. Din erfaring lyder til du har en god ide´om formerne, har du lyst at forklare mig om din erfaring?

Jeg var ved at skrive under på et køb, men fordi beløbet var så højt som jeg skulle betale i bod hvis jeg startede noget tilsvarende, valgte jeg at sige fra og beholde mit eget mærke og goodwill, kundeliste osv. Hvilket jeg ikke fortryder i dag, så nej er er ikke nogen problemer.

Danske leverandørerne betalte jeg altid straks, og resten er udenlandske så der betalte jeg forud, så der er ingen problemer.

Markedet i Danmark har ændret sig en del, der er blevet meget større efterspørgsel, og flere udbydere. I Tyskland er der ikke så mange udbydere.

Jeg vil gerne fortælle dig hvor jeg skiller mig ud, kan vi tage den på min mail ltltogo@gmail.com

Kan du fortælle på mail om du vil give lidt af din erfaring, om du er interesseret i at investere eller partnerskab.

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)