Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæler Google fra mig?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er min personlige bibliotikar. Vi har indgået en aftale om, at jeg stiller mit materiale til rådighed for Google mod at hun leverer nogle brugere til mig. 

Det er egentlig meget simpelt, hvad vi ønsker fra Google og vi har fortalt hende det. Den type trafik vi helst vil have er fra andre lande end Indien, indeholder ordene holiday, tour, travel, visit, trip sammen med India eller et bynavn/attration. Derudover kan der i samme sætning forekomme ord som Cheap, Luxury, Packages osv. 

Denne type trafik er der flere der ønsker, så mange at Google faktisk vil have betaling for den. 

Men Google er jo ikke dum. De kan se, at vi har over 400 artikler og derfor har vi selvfølgelig skrevet om en lang række områder, som ikke har nogen kommerciel værdi. Al denne trafik losser Google hen på os.

Men hør hov, Google. Det var ikke aftalen. Vi har klart og tydeligt skrevet i vores metatags, hvad vi ønsker at vores besøgende skal finde os på. Du bliver ved med at sende trafik til os fra Indien og på søgeord, som vi aldrig kan konvertere på. Vi kan også se, at det er helt tydeligt at disse ord ikke får brugerne til at blive længe på vores site (1 minut mod 5 minutter på gode søgeord).

Så kære Google. Byttehandlen må være, at jeg leverer godt materiale til dig. Du leverer kvalificeret trafik til mig. Hvis du kun insisterer på at levere den dårlige trafik til mig, så vil jeg kalde det udnyttelse, for så leverer jeg bare serverplads til de af dine kunder der ikke vil købe noget.

Måske er du kære Google bare blevet så stor, at du nu føler, at du er hævet over dem som leverer indholdet til dig? At byttehandlen kun fungerer for dig, når du ikke selv kan tjene penge på brugerne? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Som Lars skriver: Du kan ikke via meta tags fortælle Google, hvad dine sider handler om. Det gør du via det tekstmæssige indhold på selve siden - og via de links, der peger på dit site.

Ret beset er det vel ikke Googles skyld, at du får trafik, du ikke kan konvertere på? Du får jo ikke trafikken uden at have indhold på sitet om emnet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I læser totalt ude af kontext. Fuck min case - den er ikke relevant for det jeg skriver og var kun ment som eksempel. 

Det jeg prøver at forklare er, at der bliver færre og færre organiske søgninger på kommercielle ord. Google har ændret, så der på visse kommercielle søgeord nu kun er 7 organiske søgninger på første side. Resten er adwords.

Derudover er Google kataloget begyndt at skulle have penge for, at man kan være medlem. Google introducerer efter sigende også snart en service, hvor de bruger dit og mit data, men selv leverer resultatet. 

Det er da et problem. For google leverer ikke selv indholdet, men går længere og længere for at beholde de besøgende på Googles egne sider.

Så hvornår begynder regnestykket at være så dårligt for os som leverer indhold til Google, at det ikke længere kan betale sig at være med på deres små julelege mere? 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med al respekt, Jonas: Det var altså langt fra det, du skrev. Men det var så det, du mente - og det er jo en helt anden sag.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas de 20 min du har brugt på at klage over organisk søgeoptimering som i øvrigt virker fint (Kan jeg dokumentere) kunne du have brugt på linkbuilding eller skrive en god tekst med dine søgeord i. Men en bette søgeords density på lige omkring 3%

At du optimere på en forkert måde er ikke Googles skyld. Og ja der er 3 adwords reklamer og 10 organiske og ja de 3 adwords reklamer bliver meget ofte hoppet over af brugere.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas

Så beklager jeg min ringe formuleringsevne og håber, at mit sidste indlæg gjorde det mere tydeligt :-) 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jacobsen:

@Thomas

Så beklager jeg min ringe formuleringsevne og håber, at mit sidste indlæg gjorde det mere tydeligt :-) 

Jo - det giver bedre mening. Google er der - uanset om du og jeg vil være med eller ej. Og de er par excellence den største søgemaskine i verden. Det levner os med tre muligheder:

  1. Klynke, gå i flyverskjul og finde på noget andet at tjene vores penge med
  2. Adoptere virkeligheden som den er og finde veje i den til at kapitalisere fortsat
  3. Lave Google om

Option 3 er kun for drømmere - og så er der to tilbage. Jeg ved godt, hvilken af de to, jeg vælger.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:
Derudover er Google kataloget begyndt at skulle have penge for, at man kan være medlem


Hvad er det for et katalog du henviser til ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jo - det giver bedre mening. Google er der - uanset om du og jeg vil være med eller ej. Og de er par excellence den største søgemaskine i verden. Det levner os med tre muligheder:

  1. Klynke, gå i flyverskjul og finde på noget andet at tjene vores penge med
  2. Adoptere virkeligheden som den er og finde veje i den til at kapitalisere fortsat
  3. Lave Google om

Option 3 er kun for drømmere - og så er der to tilbage. Jeg ved godt, hvilken af de to, jeg vælger.

Er det ikke sådan i en lang række af livets forhold, at vi påpeger visse ting, som der ikke er nogen umiddelbar løsning på? Arbejdsløshed blandt unge, demografiske forandring med for få unge og for mange ældre, for høje lønninger som gør at vi ikke er konkurrencedygtige osv? 
Din ingangsvinkel er yderst logisk: det er virkeligheden og derfor agerer jeg udfra de muligheder, som jeg har her og nu. Dermed så udsætter du, hvornår det rammer dig - men du udsætter det kun for på et tidspunkt vil det også ramme dig.
Så spørgsmålet er om ikke option 1 er den bedste for alle på lang sigt? Tag fat om tyrens horn og påpeg, at her har vi altså et problem...  
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)