Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver "online" eller "shop" i domænenavnet SEO værdi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil i foreslå som det bedste alternativ til http://bolighusetringkoebing.dk

Vil det være:

www.bolighuset-online.dk

www.bolighuset-shop.dk

- har det værdi, når nogen googler på f.eks. "møbler online", og hvor meget betyder det egentligt for SEO'en, at domænet indeholder ét af søgeordene i et sammensat søgeudtryk? Hvor stor værdi får man af "online" eller "shop"?

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Bork:

Hvad vil i foreslå som det bedste alternativ til http://bolighusetringkoebing.dk

Vil det være:

www.bolighuset-online.dk

www.bolighuset-shop.dk

- har det værdi, når nogen googler på f.eks. "møbler online", og hvor meget betyder det egentligt for SEO'en, at domænet indeholder ét af søgeordene i et sammensat søgeudtryk? Hvor stor værdi får man af "online" eller "shop"?

Det er eftehånden begrænset hvor meget det har at sige. Og jeg tror på ingen måde at det vil få mere betydning. Derfor mener jeg at det er mere vigtigt at fokusere på et navn som er nemt at huske eller genkende, fremfor at fylde keywords på domainnavnet.

Jeg vil forslå at du prøvede at finde et navn der er unikt, og brande siden på det. På den måde vil du få mere SEO værdi ved enhver referance. 

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal du overhovedet have et alternativ?

Anyways, som der også bliver skrevet så vælg hellere et unikt navn som du kan promoto - værdien af at have online eller shop i din url er ikke det værd (alene - kan godt være du har andre grunde til at have det på).

Der hvor der stadig er meget værdi at hente er på EMD (exact match domains) som stadig har nemmere ved at ryge til tops på de "nemme/lange" søgninger. Så hvis du på den måde vil have værdi kan du overveje at lave nogle blogs a la www.billigemøbleronline.dk www.pietheinlysestager.dk osv. til på en nem måde at komme frem på de nemme søgeord

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for at tage et eksempel, airbnb.com, det er kort og dermed nemt at huske. Der er ikke noget andet som hedder airbnb og dermed unikt. Og det har en forbindelse til deres produkt (bed and breakfast) 

Sig endelig til hvis jeg skal uddybe noget!

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent faktisk kan domænet være dit primære søgeord. Du kan prøve at kigge på "Google sandbox" hvor mange søgninger der er på givne søgeord. Ordet online kan jo være fint nok.

Sælger du Feks kopper - kan kopper-online.dk være super.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)