Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop på Facebook - er det fremtiden?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har arbejdet med et modul til integration af webshop og Facebook, så man kan lave salg via sin virksomheds Facebookside. Modulet er køreklar og virker egentlig sammen med vores almindelig webshop.

Hvad mener I om det? Der er jo potentielt rigtig mange kunder. Kan det give øget omsætning? Kan det give adgang til øget eksport og derved helt nye markeder?

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Artikler som den her siger det ikke er: http://www.bloomberg.com/news/2012-02-17/f-commerce-trips-as-gap-to-penney-shut-facebook-stores-retail.html . Det er ihvertfald ikke nok "bare" at ligge sin shop på facebook - det virker tydeligvis ikke
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mødte for noget tid siden en gut på en bar i Palo Alto, et stenkast fra Facebook HQ. Han arbejdede på en hotelbooking funktion som skulle køre på Facebook, i stil med det du beskriver, og han mente absolut at der var fremtid i at kunne handle på Facebook.

Jeg husker ikke detaljerne (vi sad på en bar...), men jeg husker at han fik mig overbevist om at handel på Facebook ikke var helt tosset. Men måske er det mest typiske impulskøb der er egnet. Jeg tror eks. sagtens at Groupon kunne få succes med at sælge deres kuponer på Facebook.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg du har ret i Carsten. Jeg læste i øvrigt for nyligt en artikel i NYTimes, hvor de var inde på, at specielt de større virksomheder har svært ved at skabe salg på Facebook. De mindre virksomheder går det en del nemmere for.

Der blev bl.a. omtalt, at man har nemmere ved at få sympati for den mindre virksomhed, der forsøger sig med salg på Facebook.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

koncept og timing er de eneste to elementer der er vigtige i den sammenhæng.

Måske er tiden og konceptet ikke rigtig i dag eller i morgen. Men i overmorgen brager samme koncept igennem.

Ingen kan endnu se ud i fremtiden indenfor disse områder, men man kan fange tendenser indenfor andre områder, og overføre disse til at passe indenfor ens eget koncept, og være heldig at publikum kan lide transformationerne.

Mange fine ord, som Storm P udtrykte således: Det er svært at spå, især om fremtiden.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har det allerede på Urskiven.dk's facebook side - den er ikke sat optimalt op, men tror ikke der er den stor interesse for at handle den vej, ihvertfald har vi ikke fået en eneste bestilling eller forespørgsel den vej igennem

Finn

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror - som Carsten - at spot-produkter med korte købstilbud kan have en god chance på FB allerede i dag.

Det kræver dog, at kunderne har en fordel ud af at handle netop der..

Og så skal sælgeren udstråle troværdighed, og sikkert være kendt i forvejen, eller kunne verificeres, nøjagtig som andre steder.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lade være med at tænke på en lille tekst som Martin lindstrøm har skrevet i brandwashed.

Forbrugere er i to faser i løbet af en dag : arbejdsfasen og drømmefasen.
Man kan ikke fange opmærksomheden i arbejdsfasen (derfor jeg Eks ikke tror på ret meget annoncering på eb.dk. Da folk er på farten her). Drømmefasen er den fase man har når man vil prøve nye ting af og er åben.

Jeg tror på at mange brugere er i drømmefasen på facebook = klar til køb.

Men dem som stresser på Facebook kan man ikke sælge til.

Prøv at læse den bog for yderligere. Det hans teori jeg bygger din case oven på :)

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kommer ikke til at forsøge med vores shops, da vores erfaringer med direkte salg fra Facebook mildest talt ikke er særlig gode. Jeg tror butikkerne skal tilbyde noget ekstra så i form af fx rabatpriser, for at få salg via en Facebook shop.

Jeg tror faktisk at Facebook kommer til at overtage GroupOn's rolle, og vil primært tiltale folk, der søger ekstreme rabatter og gratis tilbud/konkurrencer.

Jeg læste for nylig denne, der mildest talt peger i samme retning: http://www.reuters.com/article/2012/09/20/us-facebook-offers-idUSBRE88J0N220120920. Humlen er, at Facebook vil tillade shops at sende deals ud på deres platform, og brugerne kan så claime disse tilbud via deres 'news feed'. Altså, reklamerne er ikke længere til højre, men en del af deres nyhedsstrøm af venneaktivitet.

Det betyder bare én ting tror jeg. Brugerne vil blive oversvømmet af en MASSE discount tilbud, og de vil derfor forvente massive rabatter på diverse produkter.

I øvrigt vil disse offers nok fuldstændig slukke lyset for de højrebjælke reklamer der kører i øjeblikket - eller hvad?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)