Vi har arbejdet med et modul til integration af webshop og Facebook, så man kan lave salg via sin virksomheds Facebookside. Modulet er køreklar og virker egentlig sammen med vores almindelig webshop. |
Shop på Facebook - er det fremtiden?
|
Jeg mødte for noget tid siden en gut på en bar i Palo Alto, et stenkast fra Facebook HQ. Han arbejdede på en hotelbooking funktion som skulle køre på Facebook, i stil med det du beskriver, og han mente absolut at der var fremtid i at kunne handle på Facebook. |
Det tror jeg du har ret i Carsten. Jeg læste i øvrigt for nyligt en artikel i NYTimes, hvor de var inde på, at specielt de større virksomheder har svært ved at skabe salg på Facebook. De mindre virksomheder går det en del nemmere for. |
koncept og timing er de eneste to elementer der er vigtige i den sammenhæng. Måske er tiden og konceptet ikke rigtig i dag eller i morgen. Men i overmorgen brager samme koncept igennem. Ingen kan endnu se ud i fremtiden indenfor disse områder, men man kan fange tendenser indenfor andre områder, og overføre disse til at passe indenfor ens eget koncept, og være heldig at publikum kan lide transformationerne. Mange fine ord, som Storm P udtrykte således: Det er svært at spå, især om fremtiden. |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Hej |
NoShop.dk - Mærkevarer ure på Urskiven.dk, Ægte designer smykker på Guldsmykket.dk, Kvalitets Pelse o.m.m på RiePels.dk Online Luxury Shopping - lidt billigere!
Jeg tror - som Carsten - at spot-produkter med korte købstilbud kan have en god chance på FB allerede i dag. Det kræver dog, at kunderne har en fordel ud af at handle netop der.. Og så skal sælgeren udstråle troværdighed, og sikkert være kendt i forvejen, eller kunne verificeres, nøjagtig som andre steder. |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Når man læser artiklen i NYTimes ( http://www.nytimes.com/2012/07/26/business/smallbusiness/small-businesses-win-customers-on-facebook.html ) finder man nogle fine succeshistorier. |
Jeg kan ikke lade være med at tænke på en lille tekst som Martin lindstrøm har skrevet i brandwashed. |
Vi kommer ikke til at forsøge med vores shops, da vores erfaringer med direkte salg fra Facebook mildest talt ikke er særlig gode. Jeg tror butikkerne skal tilbyde noget ekstra så i form af fx rabatpriser, for at få salg via en Facebook shop. Jeg tror faktisk at Facebook kommer til at overtage GroupOn's rolle, og vil primært tiltale folk, der søger ekstreme rabatter og gratis tilbud/konkurrencer. Jeg læste for nylig denne, der mildest talt peger i samme retning: http://www.reuters.com/article/2012/09/20/us-facebook-offers-idUSBRE88J0N220120920. Humlen er, at Facebook vil tillade shops at sende deals ud på deres platform, og brugerne kan så claime disse tilbud via deres 'news feed'. Altså, reklamerne er ikke længere til højre, men en del af deres nyhedsstrøm af venneaktivitet. Det betyder bare én ting tror jeg. Brugerne vil blive oversvømmet af en MASSE discount tilbud, og de vil derfor forvente massive rabatter på diverse produkter. I øvrigt vil disse offers nok fuldstændig slukke lyset for de højrebjælke reklamer der kører i øjeblikket - eller hvad? |