Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så i aftenens DR Pengemagasinet med Martin Thorborg?

Side 9 ud af 10 (92 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:
Gad vide om vi en dag kommer til at se webshops slå sig sammen og lave deciderede showrooms i forskellige butikscentre?
Jeg tror den anden vej - men det er to sider af samme sag - vi ser flere og flere fysiske butikker ha gode web-shops i konkurrence med sig selv, med specialtilbud kun på www osv - Silvan - Coop, Elgiganten osv osv

En af de store downsides ser jeg som, at mange f.eks. urbutikker, radio/TV kæder o.l., oplever at vise frem og demonstrere masser af ting - og så går folk hjem og køber på nettet fra ind eller udland. HVEM skal vise mig mit nye ur eller kamera rent fysisk og bruge tid på mig, når alle netkøbene har lukket den type butikker Smile eller måske Skype-SadSmile eller bare lidt irriterende Super Angry

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

HVEM skal vise mig mit nye ur eller kamera rent fysisk og bruge tid på mig, når alle netkøbene har lukket den type butikker Smile

netop det jeg mener. hvis alle de butikker må lukke, så er det tid til at webshopsne skal til at være innovative. hvorfor skulle en 3-4 forskellige elektronik/ure webshops ikke lave et lille showroom?

Men hvis vi når så langt at vi "dræber" offline butikkerne, så er næste krig vel blot udenlandske webshops

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager nok 1/2 - 1 generation før vi ser den fulde effekt.

Der findes dog trodt alt stadig mange mennesker der ikke har købt noget over nettet, men når vores børn først kommer igang så vil de nok ikke kunne forstå at der stadig findes individuelle forretninger. 

Visse kæder mener jeg dog stadig kan have en chance for at overleve da de produkter enten er for dyre til at sælge uden at kunderne har set dem eller også kræver kunderne mere service eller endda installation.

Men som det altid har været, så er det svært at spå, specielt om fremtiden. Stick out tongue

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Det tager nok 1/2 - 1 generation før vi ser den fulde effekt.
Nu er den fulde effekt jo et relativt begreb i en verden der bevæger sig, men jeg tror vi ser vældigt meget af det i løbet af 10 år eller mindre.

Jeg gentager gerne, at jeg ikke tror det betyder at alle der starter webshop med børnetøj, Iphone udstyr o.l. får succes - Den konkurrence er lige så hård som at oprette to ostehandlere på hjørnet af Nørre Farimagsgade og Sølvtorvet på samme dag -

Vi ender ikke med samme antal webshops som der er detailbutikker - vi ender med at have FÅ store - ærlige og succesfulde - helt som markedet for hårde hvidevarer domineres af få store udbydere - whiteaway, wupti og lignende - der bliver færre om buddet - slet ikke det antal vi kender fra detail markedet.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man skal holde sig fra tasterne, hvis man ikke vil rygklappe Martin T. Der fik du da lige sat en stor fed streg under pointen i mit indlæg, tak Smile1

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Techmaster:
Det er Så rigtigt sagt, stor respekt herfra, men fremsat i dette forum af tro "disciple" skal du nok ikke forvente ros

Nu er jeg ikke nogen speciel Thorborg discibel, men jeg føler ingen trang til at rose nogen for at bashe ham i hans eget "hus". Det synes jeg faktisk er mangel på respekt.

Dermed ikke sagt at man behøver rygklappe konstant, men så har man jo den mulighed at man kan holde sig fra tasterne :o)

Ovenstående var et svar til denne

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:

Cookie:
HVEM skal vise mig mit nye ur eller kamera rent fysisk og bruge tid på mig, når alle netkøbene har lukket den type butikker Smile

Det gør producenten, de vil så åbne showrooms rundt omkring, men selvfølgelig ikke i alle byer. Det kan de for de kommer jo til at spare alle de penge de bruger på butikkernes reklamefolder der bliver sendt rundt hele tiden

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er utroligt, at folk sluger så ringe undersøgelser så råt, som de gør. Tænk over det, man spørger én, og jeg gentager én respondent, og så forsøger man at generalisere på den ene respondent. Gud fader bevares! Tænk hvis lægevidenskaben anvendte samme undersøgelsestilgang. I helved hvor bliver man træt af at se, at ens tvungne licensbetalinger bliver brugt til sådan lavvidenskabeligt pladder.
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne rose alle Iværksættere eller virksomheds ledere, som ville stille op i nationalt tv, og forklarer hvordan de ser udviklingen.

Og nu hvor en person ud af mange Martin Thorborg stillede op, skal i da kun være glad for. Vi vil da hellere se nogen i den virkelige verden fortælle om det, end en politiker som aldrig har haft et arbejde tidligere, prøve at forklarer den danske befolkning omkring hvad for en retning eller fremtid Danmark kan se frem til.

Jeg vil ikke forsvarer, den ene person frem for den anden i denne sag, men alt information som gør danskerne mere bevidste om udvikling er jo godt.

Jeg undrer mig mere over, hvor lidt danskernes forbrugs vaner tages seriøst nok, mange politikere tror stadigvæk, at mobilitet og handel over grænserne er langt ud i fremtiden. 

Den forrige Regering, og nuværende og den næste for alvorlige problemer, når de ikke kan få gjort nået ved, at danskerne tager til nabolande som tyskland og sverige og køber deres forbrugsvarer, og at flere og flere, ikke gider danske netbutikker heller, da de kan få deres varer billigere i tyske, engelske eller svenske net handels steder.

Der blev også fremvist, at nu ville der også komme problemer med julehandlen. Men hvorfor kun fokusere på der vil forsvinde milliarder af kroner den vej ud af landet, Når vi i årevis i forvejen har haft kæmpe tab i statskassen, fordi afgifter stadig er for høje og stigende i landet.

Hvis nu vi så en ændring fra Regering side, så kunne det også være, at det meste af jylland som eksempel ville slippe jydekrogen, og handle i Danmark.

Men det kræver naturligvis store ændringer som de på det ene eller andet tidspunkt bliver nød til at gøre ved.

Og jeg synes Martin indlæg i fjernsynet omkring boghandlere var et fint fremsyn på sagen, at folk kun kigger, og så står de der med deres telefon og køber varen direkte i udlandet, og så kan mange ikke forstår hvorfor boghandler lukker ned, hvis ikke de prøver hjemmesidevejen. Men selv det er ikke nok, hvis priserne stadig er for høje.

Selv discount butik som fakta, har problemer, med at få varerne omsat. Ikke kun fordi der er flere og flere arbejdsløse, som ikke har råd til det store forbrug, men ligeså meget fordi priserne selv der har fået et nyk op ad, grundet afgifter. Så hvad sker der, hver eneste uge, ser jeg varer som bliver sat voldsomt ned, fordi de er ved at udløbe på datoen, og at butikken bare skal af med varerne, ikke det bliver 100 % underskud. Brød så jeg var sat ned fra 19 kroner til 5 kroner, og frugt ligeledes med halv pris nedsættelse, og massere af mælkeprodukter. Ja selv rødvin kunne man få 3 for hvad 1 koster, bare så varerne kunne bliver sendt ud af butikken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Grønne:
Det er utroligt, at folk sluger så ringe undersøgelser så råt, som de gør. Tænk over det, man spørger én, og jeg gentager én respondent, og så forsøger man at generalisere på den ene respondent. Gud fader bevares! Tænk hvis lægevidenskaben anvendte samme undersøgelsestilgang. I helved hvor bliver man træt af at se, at ens tvungne licensbetalinger bliver brugt til sådan lavvidenskabeligt pladder.

Jamen dog - Hvad får dig til at mene at det som vi diskuterer her er ud fra hvad EN person har sagt i ET interview. Tænk hvis lægevidenskaben læste så dårligt og konkluderede så ringe som du gør? Vi er da vel nogen stykker der følger med i hvad der sker. Får tal for udviklingen i detailbutikker, for hvordan ting udvikler sig, får tal for nethandelen - ser bankers filiallukninger mod netbanker - senest set f.eks Expertkæden (radio/tv/foto) i Sverige som lukkede ned, og i høj grad begrundede med nethandel. Martin T interviewet førte bare en interessant debat med sig.

Du må godt være uenig, men ikke påstå vi alle er fjolser der kun taler ud fra EN respondent. Tag noget syreneutraliserende, og hvis det ikke er bedre i morgen, så må du bare komme igen - som "lægevidenskaben" nok ville sigeBig Smile

Lige et "Børsen" link http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/188229/nethandel_truer_salget_i_butikker.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 9 ud af 10 (92 indlæg)