Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed/selvstænding - som kunstner/fotograf?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt grøn mht. hvordan man starter virksomhed, men har hørt at der findes visse foredele - særligt fordi jeg til dagligt arbejder som visual contemporary artist (fotografisk kunstner) og derfor ofte har udgifter forbundet herved som ikke er fradragsberettigede fordi jeg ikke har oprettet mig et firma. 

Jeg vil derfor høre, om der er nogen af jer, som evt. kan anbefale mig hvorledes jeg bedst bør gribe dette an? Hvilken virksomhedstype er mest egnet for mig at oprette som kunstner/fotograf? Også i betragtning af, at jeg måske en dag vil ansætte en person (men her taler vi om et fremtidsscenarie som slet ikke er inden for rækkevide på nuværende tidspunkt). 

Og hvad er i denne forbindelse fradragsberettiget? Fx køb af nyt fotografisk udstyr, indramningsomkostninger, mv.? Jeg er blot nysgerrig, da jeg ønsker at forstå muligheder og begrænsninger juridisk før jeg kaster mig ud i et projekt, hvor jeg måske ikke kan bunde og bliver negativt overrasket. 

Alt det bedste

Marie W.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder med grafisk design i det daglige og har bare oprettet mig som enkeltmandsvirksomhed. Det er vist langt det mindst besværlige, hvis dit ambitionsniveau er, som det lyder i dette indlæg.