Hej derude. Er der nogle herinde som har arbejdet med shopify? Jeg har lidt nogle få problemer som jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig med at fikse :) Første problem: www/ikke-www - Hvordan fikser jeg det? Andet problem: Default page, den kan jeg ikke lige gennemskue hvordan jeg kan fikse med at den rammer min forside på samtlige af de nedenstående link: (Hvordan får jeg fikset det sådan der kun er en?) www.mobilios.dk/index.html www.mobilios.dk/index.htm www.mobilios.dk/index.asp www.mobilios.dk/index.aspx www.mobilios.dk/index.php www.mobilios.dk/ |
Hej Kim
1) du kan redirecte non-www til www via en 301-redirect i dit DNS setup. Det er så www-udgaven, som via CNAME peger ind på din .myshopify.com adresse.
Alternativt lader du både non-www og www pege ind på din shop og registrerer begge domæner under "Domain Names" og vælger hvilken der skal svare. I min optik er 301-løsningen dog den mest korrekte.
2) Du kan lave redirect fra fx "/index.html" til "/" via Shopify admin (hvor præcist afhænger af om du kører BETA admin eller ej) - men se http://wiki.shopify.com/Redirect