Hej Aminoer, Jeg har gennem et par år været utilfreds med min bank, der gentagende gange har rådgivet mig på en sådan måde at jeg har fået flere omkostninger og de har regnet procent satser forkert, flyttet penge fra lukkede konti - Og senest nu opkrævet mig penge for et produkt jeg ikke modtager; Nemlig en forsikring på et lån der ikke eksistere mere. Jeg har haft et par dialoger med banken om det og forklaret dem at de jo opkræver penge for et produkt de ikke leverer, hvilket ikke er lovligt og derfor bedt dem redeføre for hvad jeg betaler for. Det kan de naturligvis ikke give forklaring på, men opfordrer til at jeg kan optage et nyt lån og så har jeg jo allerede forsikringen.. Hmm :/ Da jeg sagde at jeg derfor var nødt til at gå videre med sagen, lød svaret: "Fint nok. Hav en god dag!" Jeg har derfor nu fået nok og valgt at gå videre med sagen, der er sendt til diverse medier - Ja, det er måske lidt hysterisk, men jeg tænker at der sikkert er en del andre der oplever manglende kundeservice fra deres bank, så hvorfor ikke sætte lidt fokus på det!? Nu har jeg så bedt Pengeinstitutankenævnet om en klageseddel, MEN før de tager sig af denne skal der indbetales 200kr til deres konto i selv samme bank som jeg vil klage over! Er der nogen af jer, der har erfaringer med klager til Pengeinstitutklagenævnet? Har I fået medhold? Jeg tænker at siden de er så ligeglade med at man vil gå videre med sagen, er de måske vandt til at man ikke får medhold som klager? |
Først og fremmest skal det være som person og ikke virksomhed som udgangspunkt, hvis nævnet skal tage sagen - altså et privatkundeforhold
Dernæst skal problemet være af økonomisk betydning, de tager ikke personlige skænderier, dårlig betjening eller helt småting op.
Endeligt skal du har gjort hvad du kunne for at afklare tingene med pengeinstituttet - her ville jeg foreslog du lister tingene klart op skriftligt, alt du er utilfreds med, men da kravet er økonomisk betydning, skal de punkter ligger først og være klare, og du skal kræve svar på hvordan de vil holde dig økonomisk uberørt inkl. en evt tilbagebetaling - inden f.eks, 14 dage.
Nævnet har mange sager og visse mindre banker dominerer i forhold til deres størrelse, men ingen tvivl om, at de er på forbruger siden - dog kan banker, som med forbruger ombudsmandsafgørelser, vist nok - til en vis grad nægte at følge nævnet, hvilket dog ikke er så almindeligt
vh