Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til ny webshop, mister jeg alt mit SEO?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke taget med, hvis der bliver skiftet domæne. Så er der selvfølgelig tab uanset.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Jensen:
Hvem laver de 301,ere på mine url'er, så jeg mister så lidt som muligt? Jeg er ikke ret klog på det her område.

De fleste webshop-udbydere har lært at sige, at de laver 301 - de har desværre bare ikke alle sammen lært at gøre det rigtigt.

Du bør derfor ikke løbe an på, at din udbyder rent faktisk har styr på det, og da du ikke selv har kompetence, vil jeg klart anbefale dig at have en uvildig SEO-kyndig med på sidelinjen, da du virkelig kan miste meget, hvis det bliver gjort forkert.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Har du et hint til at undgå duplicate content med den fremgangsmåde - altså udover at han ville skulle skrive komplet nye tekster til hvert eneste produkt og hver eneste side?

Jeg skriver bygge shop nummer 2, og ikke Kopiere shop nummer 1. Så jeg gik da ud fra at det gav sig selv at det skulle være med nye tekster. Men man kan jo også vælge at flytte nogle af produkterne fra shop 1 til 2. Og så har vi jo masser af folk her inde der er klar til at skrive teksterne hvis man ikke selv kan det.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Her vil jeg gerne lige tilføje et par ting. 


Yep - hvis man ændre design og flytter hosting uden at ændre i url struktur og intern linkning - så sker der naturligvis ikke noget.



Omkring 301 - så mistes der altid lidt  - sådan er pagerank jo opbygget...om det så i praksis ikke kan ses, det er noget helt andet.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Yep - hvis man ændre design og flytter hosting uden at ændre i url struktur og intern linkning - så sker der naturligvis ikke noget.

Omkring 301 - så mistes der altid lidt  - sådan er pagerank jo opbygget...om det så i praksis ikke kan ses, det er noget helt andet.


Du har med sikkerhed langt mere styr på det med PageRank end jeg har. 

Tror vi er enige. Vil blot minde om at "altid" må dække over når der rent faktisk er 301 redirects.

Ved en flytning af med ny struktur kan en ny URL struktur jo delvist undgåes. I hvert fald mindst af forsiden, hvor der som regel er flest links til. 

Eksempelvis mødte jeg en i går, der spurgte og da vedkommende har ekstremt begrænset med indgående links - og disse stort set kun til forsiden, så er tabet jo til at overse. Plus at han så vist også har styr på det med at få 301 redirected sine gamle sider og rettet de interne links.  

Jeg har også set nogen flytte deres webshop med både platform og domæneflytning. Han var slet ikke nok inde i det og troede havde styr på at lave 301 redirects selv, og undrede sig da han tabte sine gode placeringer. Han skrev kun for at få min gratis vurdering af hvorfor han havde strøg nedad i Google med raketfart. Jeg kunne så se at næsten intet var redirected. I sådan et tilfælde kan jeg virkeligt undre mig, da det var et givtigt produkt og en stærk konkurrencepræget god placering - og det sikkert har kostet ham en del at få links til det.

Så at spare sine redirects væk for at spare lidt penge dér er helt udenfor min logiske forståelse Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det ville jeg ikke turde satse på. Så hellere sætte "noindex/follow" på hele skidtet, til den er klar - og så selvfølgelig 301 redirecte alt det gamle til de nye URLs.

Vi har lige været igennem samme øvelse med Urskiven.dk - kørte et pænt stykke tid med åben ny shop, men med Nofollows på den - da vi syntes den var klar fik vi lavet 301 directs på varegrupperne og de vigtige sider og flyttede derefter Nofollow over på den gamle shop og åbnede den nye.

Vi mærkede ikke det store tab i trafik - og da vores nye shop er bedre bygget op end den gamle, så fik vi hurtigt bedre placeringer på de forskellige mærker og modeller - og fordellen var at vi med produkt teksterne kunne lave copy-paste (desværre kunne vi ikke lave export/import)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Koch:
Vi har lige været igennem samme øvelse med Urskiven.dk - kørte et pænt stykke tid med åben ny shop, men med Nofollows på den

Det var da godt, at det gik smertefrit for jer. Men hvad var jeres formål med at sætte nofollow på egentlig?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi skulle flytte alle vare manuelt fra det ene system til det andet og netop ikke ville ind og skrive nye tekster på alle produkterne, så kørte vi den nye Urskiven shop på et .com domæne og den gamle på .dk

Satte nofollow/noindex på .com indtil vi mente den var klar - flyttede så .dk domænet derover - fjernede nofollow/noindex og fik 301-direct på plads - og flyttede den gamle over på et .se domæne og satte nofollow/noindex på her, så vi lige havde en måned til at få flyttet de sidste varer - inden den blev lukket.

Desværre var det noget der tog over 2 måneder at flytte, da det skulle gøre manuelt, samtidig med at vi skulle gøre klar til julehandel - ikke særligt gennemtænkt, men heldigvis gik det forholdsvis godt for os - syntes vi.

Kunne helt sikkert være gjort nemmere - men vi havde fat i flere om hjælp til flytning og de gav alle op når det kom til eksport fra det gamle system, så derfor tog vi til sidst denne beslutning

Finn

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - så er jeg med. I dit første indlæg nævnte du ikke, at I også havde noindex på, og det var det, der undrede mig lidt. Så har I jo gjort det helt efter bogen så at sige :-)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)