Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præsentations tips og tricks til videoblog-anyone?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at søge på indlæg mne fandt ikek lige et jeg søgte. Måske kan nogne hjælpe.
Jeg skal i gang med at bruge mit kære webcam til også at optage videoblogs. Jeg har styr på teknikken og lyset og indholdet. Men kunne da godt bruge nogle specifikke råd omkring selve ens måde at tale og generelt fremtræde på, på videoen. Er der nogen der har et link til god viden eller egne input. Ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Lotte

Fra København
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte

Det lyder spændende. Held og Lykke! Og del endelig et link. Her er tre hurtige råd.

KEND DIN MÅLGRUPPE
Måske du kan dele lidt mere om din målgruppe. Hvem er det du prøver at nå? Din tone bør afhænge meget af dette. Se bare hvor forskelig tonen er på TV kanaler alt efter hvem de henvender sig til. Et andet eksempel er de sociale medier. Hvor spørgsmål virker godt på facebook, så virker svar bedre på LinkedIn.

VÆR DIT BEDSTE DIG
Dernæst, så er kameraret et meget mere "ærligt" medie end det skriftlige. Det er sværere at fake at være super hip og vittig, hvis man ikke er det. Så det er med at finde en stil du er komfortabel med og kan levere. Men selvom du er ærlig og dig selv, så hold rodet, og de alt for dårlige hårdage for dig selv (I langt de fleste målgrupper).

OVERVEJ "COMIC RELIEF"
Det er godt hvis tonen ikke bliver for alvorlig eller "kedelig". Selv hvis det er til virksomheder du henvender dig. De er også mennesker ;) Og ingen gider at kede sig, selv hvis det er relevant og lærerigt. Seriøst. Ingen.
Men det er måske ikke noget du selv har let ved. Måske du så kan finde et Gimmick, en tilbagevende måde at lette stemningen på, uden at overdrive det.

Håber det kan få tankerne igen. 

Venlig Hilsen
Stephan Viftrup 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte er du sikker på en webcam kan optage i god kvalitet ? har du testet det. Jeg tro hvis du har en Iphone eller smartphone for den sags skyld vil den kunne optage i bedre opløsning.

Jeg laver selv videoer og derfor ville jeg lige give dig disse få tips ;)

1. Stå imod et vindue så der kommer naturligt sol lys ind, og rammer dit ansigt/krop. Naturligt lys er ofte det bedste for din video.

2. Hav en god enkel baggrund der evt. siger noget om temaet til videoen.

3. Lyd er RIGTIG vigtig, derfor optage et prøveeksempel og se hvad lyden er. Brug evt. en ekstern mikrofon.

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stephan

Mange tak for dit svar! Der er helt sikkert noget jeg kan bruge. Også det med dårlige hårdage;-)
Kunne faktisk allerede drage nytte af et af dine råd i gårSmile

Tak for din hjælp.
Mange hilsener
Lotte

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Awais

Mange tak fro din råd. Så længe min side er "hobby" og ikke virksomhed er jeg fuldt ud tilfreds med mit webcam. Men dine råd er uasnet hvad meget brugbare og jeg kan snildt drage nytte af dem, så mange tak fro din hjælpYes

 

Mange hilsener
Lotte

Fra København
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du kunne bruge det.
Held og lykke, og må du have mange gode hårdage! :) 

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)