Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formidling af online salg af biletter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har ramt det rigtige forum/kategori her.

Jeg har tidligere udviklet et system til mit gamle gymnasium hvormed det er muligt for dem at håndtere billetsalg til fester på gymnasiet. Nu snakker de om at ville udvide systemet til at kunne tilbyde online køb af billetter således, at folk selv kan købe og printe deres billet hjemmefra.

Alt teknikken omkring dette har jeg egentligt styr på, men der er nogle spørgsmål omkring håndtering af pengene som jeg er kommet meget i tvivl om.

Altså: når jeg registrerer mig til at få mulighed for at modtage dankort, så kræver det jo at jeg er en registreret virksomhed. Dette er heller intet problem i sig selv. Spørgsmålet er, hvordan jeg skal bogføre denne formidling? Altså pengene bliver jo reelt set modtaget i mit firma hvorefter jeg sender dem videre til gymnasiet som skal have dem i sidste ende (mere specifikt festudvalget på det gymnasium).

Min virksomheds fortjeneste på dette er kun i form af et gebyr pr. billet - resten af pengene går direkte fra køber til gymnasiet, men hvordan med moms? Jeg skal vel reelt bogføre alle de købte billetter med 25% salgsmoms i min virksomhed, men da festudvalget i den andne ende ikke er momsregistrerede, så vil de jo få 20% mindre ud i den sidste ende? Eller er der en eller anden speciel regel når det gælder formidling af penge på denne måde eller når det gælder billetter?

Jeg kan jo se at billetto.dk kører samme princip (billetto.dk er dog ikke en mulighed i dette tilfælde) men hvordan ordnes det med hensyn til momsafregningen?

Det kan godt være jeg har overset en eller anden åbenlys ting i mine tanker omkring dette, men hvis det er tilfældet, så håber jeg, at I kan hjælpe mig med at få det lidt på plads.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Tekstforfatter Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket kører også med samme princip på mit Gymnasium - det fungerer super fint :) 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen handler det om, at andre systemet ikke kan bruges på grund af særlige krav fra gymnasiets side.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)