Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto vs. privatkonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

Jeg er netop blevet den heldige 'ejer' af en selvstændig virksomhed, men har været nødtsaget til at udskrive en række fakturaer stilet til min personlige konto mens jeg ventede på at få godkendt min erhvervskonto. Jeg vil derfor høre, hvorledes reglerne er for henholdsvis udskrivning af fakturaer til erhvervs/privatkonto? Er det i orden hvis jeg fx har oprettet en specifik under-konto på min privatkonto hvor jeg kun 'indsamler' moms, som skal indbetales til SKAT ved første regnskabskvartal? Eller skal jeg indbetale alle beløb modtaget i forbindelse med de omtalt udskrevne fakturaer (før jeg fik min erhvervskonto) til min erhvervskonto fra min privatkonto? Hvorledes ville I håndtere dette? Gode råd :) ?

Alt det bedste

Marie.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du gøre som du vil i virkeligheden, det afgørende er at man kan følge transaktionerne klart, og det er vel lettest hvis du fører alt over i et hug - men der er ikke en lov for det

Alt bogføres jo som det nu er - og din privat konto er så en bankkonto - og du kan ha to bankkonti eller flere helt som du vil. Du husker bare, at alle private indskud - og evt hævninger - kører via status og poster under mellemregning som ex privat indskud og privat hævning - så de ikke påvirker resultatet. DETTE LINK kommer ind på det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind, tusind tak for dit svar ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)