Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsiv design til webshop - nogen der har erfaringer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 113
Fra  www.magic4eyes.dk Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ikke særlig velfungerende webshop i PrestaShop og er i gang med at få lavet en mere eller mindre helt ny udgave af webshoppen, som sælger farvede kontaktlinser primært til unge. Jeg kan se, at mere end 35 % af min trafik i dag kommer fra mobile enheder og, at trafikken er støt stigende, men konverteringen er elendig - især fra smartphones.

Jeg har derfor kigget på responsiv design - eks. på templates fra themeforest - og også set enkelte webshops, som er oppe at køre, men er ikke imponeret af deres funktionalitet. En problemstilling er, at designet generelt på forsiden ikke har en produktkategori / brands mm i venstre side - det hele er i en topmenu, som jeg finder er en træls løsning fra en traditionel bærbar eller stationær.

Er der nogen som har erfaringer med responsiv design til webshops?

Mvh

Henrik

Se tips om slankepiller her - www.slankepiller-som-virker.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Mystisk at der ikke er nogen der har svaret dig eftersom Responsive Design er det nye sorte efterhånden :)

Vi er ved at redesigne iStol.dk til et responsive design. JEg aner ærlig talt ikke særlig meget om det tekniske, men vi tager udgangspunkt i et template fra templatemonster.com 

Her har de nogle templates og de har en funktion hvor du kan se hvordan det ser ud på alle enheder inden du køber designet. Så det var da måske værd for dig at kigge på?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 39
Fra  www.janehof.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten,

Jeg vidste ikke at presta var responsivt? Eller er det det tema man bruger som bestemmer det? Smile

Hilsen Jane

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Fra  Mindthemedia ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Heh Henrik

Det kan jeg hjælpe med.

Hvis du er frisk på at skifte platform, vil jeg foreslå Magento. Det er en langt bedre platform, og vi kan helt selv bestemme looket.

/Jonny 

Fra København
Tilmeldt 10. Feb 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.123magento.dk/

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Vi er i fuld gang med ombygge vores egne sites til Responsivt design. Det er sindsygt sjovt, og jeg glæder mig så meget til at få det i luften, om et par uger. Det er jo en ny måde man skal tænke design på. Jeg har ligesom du mere end 35% som kommer fra mobile enheder. Så det bliver mere og mere vigtigt at få ombygget sin shop til den responsive verden.

Jeg har ikke meget erfaring med templates til Prestashop, da vi primært udvikler shops i vores eget system, og Magento. Ofte skal man jo gå på krompromis med funktionaliteten på de mobile enheder. Der er simpelthen ikke plads til det hele. Så en god ide er at bestemme sig for need to have og nice to have. Og så se hvad man kan få plads til. 

Det med menuen i venstre side kan løses på flere måder. Det hele er jo et spørgsmål om at beslutte hvad men tror på, og/eller derefter lave nogle split tests af hvad brugerne så faktisk bedst kan lide, og hvad der konverterer bedst. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Hvam:
Er der nogen som har erfaringer med responsiv design til webshops?

Vi er igang med at lancere magento webshops, til realtivt billige penge, for kunder med Responsive designs. Du må sige til hvis vi kan/skal hjælpe dig ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jane:

Hej Karsten,

Jeg vidste ikke at presta var responsivt? Eller er det det tema man bruger som bestemmer det? Smile

Hilsen Jane

Det er themet der gør prestashop responsive.

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg er lidt ambivalent omkring at responsiv er svaret på alt - jeg syntes man måske går på for mange komprimirer eller for stor kompleksitet hvis man altid siger at responsiv design er bedst for både PC og devices (tlf, tablet osv).

fashionbyemma,dk har vi valgt at implementere en ikke responsiv til PC, også responsiv til alt andet (ikke implementeret endnu). Derved syntes jeg ikke at vi behøver gå for meget på komprim eller skabe for stor kompleksitet.

Så mit råd er helt sikker - lav 2 versioner, en rent til pc også en responsiv til tlf. tablet osv.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)