Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bil... ?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle I herlige mennesker - og MÆND ;-)

Nu skal I ikke tro, at jeg er mandeglad - i den form, men jeg ved, at der er flere mænd end kvinder som går op i BILER.

Jeg våger pelsen og skriver et indlæg her på Café & Hygge, da jeg har brug for gode råd til valg af bil.

Før i tiden kørte jeg BMW 518 I Exclusive - pga. det "rigtige" BMW look - og lygterne - Så har I en indikation af, hvad jeg godt kan lide. 

Bilen blev skrottet i februar '12 pga. slid og rust.

Jeg købte VERDENS dårligste bil - en Toyota Carina, som overgangsbil indtil jeg fik et overblik over mit kørselsbehov og økonomi, hvilket jeg nu har.

Her er mine krav / behov.

Stabil køreevne - ligger tungt på vejen - SIKKERHED FREM FOR ALT ANDET

Miljøvenlig

kan rumme 4 mennesker og en STOR Berner Sennen hund  (stor hanhund)

Gå ok langt på L (Jeg er jo jyde og vil gerne betale mindst muligt)

Være handy at komme rundt i Århus med

For mig er en bil en kasse på 4 hjul som skal starte, når jeg drejer nøglen - og hjulene / dækkene skiftes, når jeg ringer til Danskautohjælp - Det er bare for at fortælle, at jeg ABSOLUT INTET  ved om biler..

Nogle gode anbefalinger?

God fredag, God weekend og SOL-SMIL fra Århus

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,

Udfra hvad du beskriver, lyder det på mig som om at du skal vente i et par måneder, også købe den nye Skoda Octavia 2013 i stationcar udgaven. Se den her...  Jeg synes personligt at den ser fed ud. Og ydermere lever den op til de krav som du stiller.

- Thomas

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg have min "lille" hund der - UDEN at skulle have ham ind i kabinen?

En beskidt Berner med sand og jord - er IKKE lykken inde i bilen - Den eneste fejl min Bimmer havde ;-)

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,

Den har den største boot-space-i-klassen. Din hund vil elske dig for det, hvis du vælger den bil! :) Også kan du vende bunden, i bagage-rummet, så sand og mudder nemt kan vaskes af. Din hund vil elske dig! Hvis du køber 2.0 TDI med 7 gears DSG gearkassen, så vil din mand/kæreste elske dig for det. Kører fornuftigt langt på literen, også er den også hurtig, når det kræves. Det er en win/win i min mening :)

- Thomas

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,

Det vil helt klart være nemmere at hjælpe dig hvis du har et estimat på hvad du vil bruge på en bil, samt om du foretrækker en helt ny eller en brugt bil. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Det vil helt klart være nemmere at hjælpe dig hvis du har et estimat på hvad du vil bruge på en bil, samt om du foretrækker en helt ny eller en brugt bil.

100.000 - 150.000 ,- Har den holdning at HELT nye biler er de første 20.000 ud ad vinduet, men hvad ved jeg ;-) Betaler man ikke det for lugten af ny bil? 

Bilen må gerne være kørt til, men ikke mishandlet - og jeg er desværre ikke en som kan foregive mig at have en viden, så jeg bliver som regel snydt, når jeg er ude og kigge på biler. Så er der kun min gamle far tilbage som kan hjælpe mig, men han synes, at jeg skal af med hunden og have mig en Ford KA eller en "Damebil" - Så det kan jeg jo ikke bruge til noget .. 

Thomas: Jeg har ingen mand - og skal heller ikke have én ;-) - Så det er nok, hvis bare min hund og børn elsker mig ;-) - Jeg kommer til at køre ca. 20 - 30.000 km pr. år. OG - så kommer min skoda forbi op - fra da jeg var barn og boede i en lille midtjysk landsby, men hvordan er Skoda kvaliteten? 

Lyder prisniveauet realistisk?

/ L. B.H.B.S.

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene

Ford C-Max. Dem kan man også finde med et par år på bagen i ok stand.

http://www.bilzonen.dk/biltests/2010/10/ny-ford-c-max-vinder-paa-koereglaede/

For at finde den kan du med fordel bruge denne geniale sammenlignings side:

http://www.autouncle.dk/

/Bengt

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene

Jeg vil anbefale dig at oprette en lignende tråd på bilbasen.dk inde på deres forum

Sådan slags spørgsmål bliver stillet ofte og der sidder mange med stor og god viden omkring de forskellige biler og bilmodeller, som vil hurtigt vil kunne guide ind på hvad det rigtige bil vil være for dig ud fra dine kriterier

Derudover vil de kunne fortælle dig hvad du skal kigge efter ved de forskellige modeller men også i det hele taget hvad du skal kigge efter når du skal købe bil

Håber du kan bruge det til noget og held og lykke med jagten :-)

God weekend

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

E T:
Jeg vil anbefale dig at oprette en lignende tråd på bilbasen.dk inde på deres forum

Jamen tak, det vil jeg gøre ;-)

God weekend her fra ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også se om det ville være sjovere at lease? ;)

Hvis du ikke finder noget spændende, så sig til, så skal jeg nok ligge din forespørgsel ud til forhandlerne.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)