Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der et marked for at sælge grundplansløsninger til nybyggeri?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du uddybe det en lille smule, skal lige være sikker på at jeg forstår dig ?

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et marked for alt, hvor der er kunder til at købe det Wink

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dygtig til tegne grundplaner og blir ofte skuffet over at se hvilke grundplansløsninger der blir fremvist til nybyggeri. Jeg kan komme med en bedre løsning som både er mere funktionel og designmæssig mere lækker end den jeg ser. Stadig indenfor de yder rammer der er sat for samlet kvadratmeter og antal rum mv.

Så tænker jeg om det er muligt at sælge mine grundplansløsninger eller tjene penge på at tegne dem.

Jeg vil præcisere, at det ikke er hele huset, men kun grundplanen af huset jeg tegner.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en god ide. Det kunne evt. være en hjemmeside "grundplaner.dk" (aner ikke om den er ledig), hvor du viser nogle forskellige plantegninger i forskellige m2 størrelser ? Og så kan man fx se et rimelig størrelse billede på siden, men for at få en fuld størrelse med faktiske mål på, skal brugeren betale x antal kroner for at downloade filen.. Var det sådan noget du tænkte på??

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jeg ikke til at tjene penge på. Enhver vil gå ind på hjemmesiden og kopier løsningen uden jeg kan eftertjekke det.
Så jeg kan ikke helt se den ide for mig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ha ret i, det var nu også bare en umiddelbar tanke jeg fik.. Men jeg tror da bestemt der er et marked, og mange jeg kender som har bygget nyt sidder længe og finder inspiration fra nettet.. Og søger du på grundplaner, kommer der byggefirmaer frem som selv tegner, og de har meget for øje at det skal være praktisk at bygge. Men hvorfor skal man kontakte dig og ikke en arkitekt ? Hvis du kan vise det på en hjemmeside eller lign. Så kan det måske lykkedes 😊

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber på at forummet her kan give mig svar på om markedet er:
fra mig til huskøberen eller
mellem mig og mindre byggefirmaer?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, selvfølgelig er der et markedet for sådan noget. Der sidder personer og tegner sådan tegninger hver eneste dag. Det kommer jo lidt an på dine kriterier, herunder er det almindelige huse, eller snakker vi bygninger ?

Du kan byde dig ind hos de store entreprenører, f.eks NCC Construction, de står mig bekendt nogengange for hele processen med et nybyggeri og derfor kan der være muligheder sådan steder. Især er det godt fordi de altid kommer deres arbejde i udbud og jeg kan forestille mig du er prisdygtig da du formentligt ikke har så mange udgifter.

Hertil synes jeg det er en god ide med en hjemmeside, hvor du fortæller lidt om dig selv og eventuelt smider nogen eksemplar ud eller bare fortæller lidt om sådan noget tegneri og hvad du mener man skal tage hensyn til. Altså skaber noget tryghed hos både store som små potentielle kunder.

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine (arkitekt) ører lyder spørgsmålet meget underligt. Selvsagt er "grundplaner" en ydelse der konkurrerer med almindelige arkitektydelser. Grundplaner gør dog ikke et byggeri alene, et byggeri er tre-dimensionelt og består af materialer og konstruktioner, installationer og meget andet... Det kræver derfor også samarbejde mellem flere discipliner og er dermed en rådgivningsydelse der favner noget bredere.

Umiddelbart er min vurdering altså nej, medmindre du tænker det lidt bredere, feks. illustrations- / tegnearbejde generelt, eller egentlig arkitektrådgivning? Måske du skal starte med at præcisere kundegruppen?

mvh Noel Wibrand

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)