Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustbuild udkonkurreret af EU vækstpenge - Er det god business conduct?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  TrustBuild ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I går kunne jeg læse at Danmark "endelig" har fået en portal hvor privatbrugere kan finde håndværkere ud fra andre brugeres anbefalinger. Dette site (buildadvisor.dk) blev åbnet med pomp og pragt.

Jeg kunne ikke lade være med at undersøge tingene nærmere da Trustbuild.dk blev lanceret i November med nogenlunde samme model, og vi var ikke i Go'morgen Danmark eller nogle aviser - Så hvad er forskellen?

I Bornholms vækstforums Januar-rapport kunne jeg se at buildadvisor.dk har fået knap en million kr. i støtte fra Bornholms erhvervsfond og Den europæiske Socialfond. Dertil har de indgået et samarbejde med Dansk Byggeri, som vi ikke har kunne få i tale i det sidste år.

Og for at gnide lidt salt i såret, så er ordlyden af buildadvisors pressemeddelelse stort set den samme som den pressemeddelelse Trustbuild sendte til 35 danske medier for ca. 2 uger siden - uden at få den store omtale.

Er der en måde hvorpå vi kan udnytte deres momentum eller skal vi acceptere at vores konkurrent kan boltre sig i EU midler og samarbejdsaftaler med brancheorganisationer?

På forhånd tak.

Mvh. Jens Chr.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kunne lave en pressemeddelse/artikel henvendt journalister med 'Top 5 håndværker fag' med bedste anmeldelser/karakter eller en 'Top 5 håndværker fag' med dårlige anmeldelser og så selvfølgelig kort om jeres virksomhed i bunden.Smile

Jeres konkurrent har jo ikke dataen og historikken til at gøre dette...

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  TrustBuild ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Udemærket idé, men jeg tror ikke vi har den fornødne data heller til at kaste os ud i en liste over gode og dårlige. :)

Men det er helt sikkert noget vi på sigt vil gøre jævnligt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for at være irriteret/skuffet over, at de har fået organisationer i snak, som I ik har kunne, så skulle du måske prøve at vende situationen lidt rundt... Godt nok er det konkurrenten, som løber med nogle støtte kroner og en masse omtale, men når det regner på præsten, så drypper det altså på degnen!

Så den øgede opmærksomhed om disse ratingsider skal udnyttes. F.eks med at I ligger bedst på Google, en masse FB snik snak osv. På den måde, så kan jeres site får opmærksomhed ud af, at forbrugerne bliver gjort opmærksomme på, at der findes sådanne services. Og da jeres navn minder meget om Trustpilot, så er der også stor chance for, at forbrugerne ender på jeres side, hvis I blot er de bedste...

Nogle gange er konkurrence faktisk en god ting, da det får en helt frem i skoene, og dermed bliver services mm bedre for brugerene.

Så udnyt det momentum som omtalen har skabt, alt andet ville være tosset...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg tro at der var en gruppe lobbyister der var kommet jer i forkøbet? Lyder i hvertfald sådan?

- Thomas L.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  TrustBuild ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Godt nok er det konkurrenten, som løber med nogle støtte kroner og en masse omtale, men når det regner på præsten, så drypper det altså på degnen!

Du har fuldstændig ret.

Nogle gange kan et raskt lille "slagsmål" på ord også være fantastisk pressestof, som man kan udnytte. Det må der arbejdes videre med.

Mvh.

Jens Chr.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  TrustBuild ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg skrevet til TV2 finans som bragte indlægget (http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-66772659:s%C3%A5dan-finder-du-den-rigtige-h%C3%A5ndv%C3%A6rker.html). Så må vi se om der sker noget :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Fra  TrustBuild ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået! Flipmode!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas L:

Hej Jens,

Hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg tro at der var en gruppe lobbyister der var kommet jer i forkøbet? Lyder i hvertfald sådan?

Sludder.
De to projekter har ikke noget med hinanden at gøre.
At det andet projekt organiserer sig, så det egner sig til at få EU-støtte, og at de har haft evner og netværk til at få de rigtige folk med på vognen, betyder ikke at Trustbuild automatisk kunne have lagt sig i position til et tilsvarende tilskud.
Sådan et tilskud kan betragtes som en belønning for at leve op til nogle formål, som EU har sat op i sine programmer. Det er et stort arbejde i sig selv, men det er da sagligt at undersøge mulighederne for tilskud, når man starter et stort projekt op.

Lobbyisme er noget helt andet.
Det dækker over, når interessenter påvirker politikere - og det har intet at gøre med at starte virksomhed.

Jeg synes, at Trustbuild skal se at få spist sin tudekiks og så ellers arbejde videre på at overhale i stedet for kun at ligge i slipstrømmen - og det ser det da også ud til, at de her tænkt sig.

God vind til begge projekter.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)