Hej alle I dag har vi lanceret den nye webshop på http://ledpaerer.dk, som Kim Dolleris har designet og Lars Daniel Rasmussen har kodet. Først og fremmest: Hvad synes du om shoppen? Vi synes selv, den er blevet super lækker! Kim har lagt nogle rigtigt fede detaljer ind - fx indkøbskurven alt efter hvor meget du lægger i den - og tjekud-flowet med kontakterne i toppen - og Kontakt-knappen i toppen - og filteret (hvis du trykker på en af fatningstyperne på forsiden) Nå, spændt på at høre dine tanker om den! :-) Det startede ellers som et affiliate site, der var med i Halfdan Timms Affiliate DM, men så måtte vi melde os ud:
(http://www.amino.dk/forums/t/172241.aspx?PageIndex=44#1209268) Shoppen lå indtil i dag på Diodepære.dk, og du kan lige nå at se hvordan den så ud her: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VDLVb9d2LA4J:www.xn--diodepre-o0a.dk/+site:diodep%C3%A6re.dk&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk Og det gamle affiliate site kan du lige nå at se her: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9CGYJKIIR5oJ:ledpaerer.dk/+site:ledpaerer.dk&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk Mvh Anders Saugstrup |
Hej Anders
Rent grafisk synes jeg, at det ser meget professionelt ud. Farverne spiller også rigtig godt sammen.
Kommer lige med nogle ting her, som jeg lagde mærke til...
I kunne lavet sloganet en lille smule større. Har lidt svært ved at læse det.
Overvej at lave TrustPilot delen i bunden klikbart. Kunden kan blive nysgerrig vil se, hvilke erfaringer andre har med butikken.
Der er rigtig meget white space på "Om os" siden. Overvej at få nogle billeder/video af butikken, ejerne og/eller de ansatte. Det skaber noget tryghed, at man kan få ansigt på virksomheden. Dropdownen med "Kontakt os" synes jeg fungerer rigtig godt i toppen og med billedet. Men er manden ansat i virksomheden? Er dem ham man får fat i, hvis man ringer eller skriver til jer? Hedder han Casper, Martin eller noget helt andet?
Måske lave gratis fragt ved køb over 700kr, hurtig levering og 21 dages returret mere synligt på alle sider. Eneste mulighed for at se det, er, hvis man trykker på "Kontakt os" i toppen. Kontakt os forbinder jeg med, hvis jeg skal skrive/ringe til virksomheden... Og ikke hvis jeg skal finde informationer, som hvor lang leveringstiden er, hvad fragtprisen er etc.
Hvor hurtigt er "Hurtig levering"? Er det dag til dag levering, indenfor 3 hverdage eller?
Vis nogle relaterede produkter på produktsiden.
Lav breadcrumbs mere synligt på produktsiden. Skriv "Du er her:" foran for at gøre det mere klart for kunden. Og giv kunden mulighed ved et klik at gå tilbage. Se f.x hvordan smartguy.dk gør det.
Nu lagde jeg et produkt i kurven. Leveringsmetoden står som standard til "Afhentning". Hvor kan jeg afhente det henne? Kunden bliver nød til at gå tilbage til forsiden for at se, om adressen er tæt på til at afhentes, eller om den skal sendes.
I check-out flowet - savner lidt tryghed af en eller anden art. Det er fint, at i har 4 stjerner i TrustPilot, men jeg kan ikke se nogle anmeldelser eller hvor mange anmeldelser, det er baseret på. Få evt. et billede af en medarbejder og et telefonnummer, man kan ringe til, hvis man er i tvivl om noget.
I kunne lave det således, at når man indtaster postnummer, så bliver byen automatisk opdateret.
Hvad skal i bruge mit telefonnummer til? Vis det kun, hvis det er højst nødvendigt. Vis evt. en info knap, der fortæller, hvorfor i skal bruge telefonnummer. Og vis kunden, om det er frivilligt at udfylde telefonnummer eller ej.
Det samme med besked. Hvad skal man skrive her? Vis en info knap, der fortæller, hvad man kan skrive her. Kan man få produkterne indpakket eller hvad?
Giv mig en grund til at tilmelde mig nyhedsbrevet... Får jeg sendt guides, besked om nye produkter, deltager jeg i en konkurrence eller noget helt andet?
Når jeg trykker på linket til handelsbetingelserne har jeg ikke noget mulighed for at komme tilbage igen. Et forslag kunne være at lave handelsbetingelserne, som en pop up box, hvor kunden bare nemt kan trykke på X eller væk fra boksen for at komme tilbage igen.
Kan man kun betale med Dankort og PayPal? I bunden står, at man kan betale med Mastercard og Visa også. Jeg går udfra, at det kommer under PayPal, men det er ikke sikkert, at alle ved dette... Det kan også være, at mange tror, at man skal have en konto hos PayPal, og at det er bøvlet... Eller ikke kender PayPal, og tror at det er noget usikkert fra udlandet.
Men alt i alt en rigtig fin shop! Få lavet en brugertest på målgruppen, jeg har ingen forstand på pærer.