Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogfører du selv ? Er det "nemt" ?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Er det virkeligt "nemt" at bogføre selv ?
Jeg synes at jeg tit ser at folk skriver at de selv gør det. F.eks nystartede webshops.

Er det virkelig bare noget man selv kan gøre sådan uden den store uddannelse ?

Jeg tænker på mindre virksomheder.

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Selve bogføringen er til at have med at gøre, især hvis man har en at spørge til råds det første stykke tid. Men det hjælper også gevaldigt, hvis man har lysten til det.
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Man kan sagtens gøre det selv - eller gøre store dele af arbejdet selv, og der ved spare penge.

Vi har kunder som vi hjælper i gang med at bogføre selv, og det kan sagtens fungere fint.

Mange finder dog ud af at det kan være dyrt at spare 'fagmanden' væk. De opdager det bare på det tidspunkt hvor revisor sender en kæmperegning for efterreguleringer m.m.

Jeg kan også sagtens lave en del håndværk, men selvom jeg kan få lyset til at tænde/slukke er det langt fra sikkert at en el-installation lavet af mig er optimal eller lovlig. Der er altså en grund til at nogen tager en bogholder uddannelse.

Så med mindre man har flair og interesse for det, så vil min anbefaling være at man kontakter en professionel. Men som sagt kan man sagtens holde regningen nede ved at gøre en del af arbejdet selv. Og så bruge resten tiden på det man selv er bedst til - og det man brænder for ;o)

PS: Det skal nok lige siges at jeg driver et IT-firma og et bogholder firma, så nogen kan med rette hævde at mit synspunkt kan være lettere farvet heraf ;o)

Mvh

Niels Anker Johnsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46519
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan godt lære sig selv selve bogføringen - det som er sværest er undtagelser for hvornår man kan trække hele momsen fra eller kun må trække del af den fra, visse ting som man har som driftsomkostninngen men ikke har skattefradrag for

Du kan for ikke ret mange penge sagtens finde en der vil bogføre for dig - hvor du sender alle bilag en gang om måneden og så bliver de let bogført - det kan gøres som scan

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Alt er jo nemt når man kan men det starter jo altid med at være et nyt emne for en. Men det er faktisk ikke det store problem, men man skal jo vide hvad der skal bogføres hvor og efter hvilke regler (eks. Skat )

Men jeg har selv hjulpet personer igang med det via net-training og der fået installeret program osv. Hvis du er interesseret i at høre mer så send mig en mail derom du kan så få tips om program her WinFinans og om hvordan du installere og gør klar til at bogføre i din virksomhed!

So go for it det er jo også lidt sjovt at lære sig nye ting!

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende. Jeg undre mig bare over at se unge mennesker som lige starter en webshop op og så anskaffer sig f.eks billys billing og så , hopla, ordner bogføringen selv.

Men ok hvis det er det samme man sælger og køber hele tiden, er det jo den samme bogføring som man laver hele tiden.

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tog et bogføringskursus på en weekend, hvorved jeg lærte at bogføre og lave regnskab. Kursurset kostede 5000 kr. + moms, og pengene var godt givet ud.  

Mit råd er: Lær selv at bogføre og gør det fast engang om ugen, hvorved du kan følge din virksomhed godt, da du har styr på dine tal. 

mvh

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige jeg er i en helt anden tro.

Jeg hader bogstaveligt at bogføre og tal osv, og det vælger jeg at erkende overfor mig selv, og fandt derved en god aftale med en revisor som jeg sender alle bilag til hvert kvartal.

Det gør jeg af den simple grund, at jeg tror på, ved at "outsource" bogføringsdelen, som jeg hader, så har jeg mere tid og fokus på det jeg er god til, marketing,salg og daglig drift af min virksomheder, hvilket gavner mig!

Man skal gøre hvad man føler for, og der er mange revisorer som ikke tager dyre domme for nystartede virksomheder, da der som regel ikke er mange bilag at bogføre.

God vind!

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Farvehandler

Kan godt lide den med at du bogfører ugentligt. 

Det har 2 fordele. Dels at det bliver en form for rutine, som man ikke kan få når det kun bogføres f.eks en gang om måneden eller en gang i kvartalet.

Dels at du får et styringsværktøj fordi du har nogenlunde opdaterede tal. Men mening er at man skal se regnskab som noget man laver for sig selv (til styring) så bliver det hele meget sjovere end at lave det for andre (moms/skat).

De kunder vi bogfører for, får bogført næsten dagligt. Og det er en service som ikke mange tilbyder til små og små mellemstore virksomheder.

Mvh

Niels Anker Johnsen

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i gang med min webshop i lidt over 2 måneder og jeg har netop lavet regnskab for 1. kvartal. Jeg synes bestemt ikke det er nemt og fik en god ven til at hjælpe mig med at opstille et regnskab i excel, så alle formler er lagt ind og jeg derfor nu nemt kan bogføre mine bilag.

Men jeg kan da godt se at det er en midlertidig løsning jeg har lavet, for jeg får flere og flere salg og alt skal jo tastes ind manuelt.

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal gøre når det hele kommer rigtig op at køre, for tænker at det jo nok er nemmest at finde et system der er integreret med min hjemmeside, så man ikke skal sidde og taste det hele ind manuelt.

Men til at starte med hvor budgettet er stramt fungerer det fint og jeg skulle ikke til at købe mig til alt muligt, da excel jo er gratis at bruge :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)