Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor vigtigt er vilkår & betingelser delen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg er igang med at starte auktionsbutler.dk og er meget i tvivl om hvor meget jeg behøver at dække mig ind via vilkår & betingelser. På siden skal brugerne kunne købe og sælge nyt og brugt, så mit spørgsmål er om jeg virkelig behøver at skrive side op og ned om at det er ulovligt at sælge stjålne varer og at man ikke må snyde hinanden osv.?

 

Tim 

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil mene det er en nødvendighed, så du ikke kan hænges op på noget, såfremt der skulle opstå et problem mellem køber og sælger, kopivarer, stjålne varer etc.

Hvis man bare kigger på et par af de store lignende sites igennem deres betingelser, så skriver de ret meget om hvad de tillader og ikke tillader mv.

Så alt i alt er der nok ingen vej uden om.

God vind!

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

René Due:

Hejsa,

Jeg vil mene det er en nødvendighed, så du ikke kan hænges op på noget, såfremt der skulle opstå et problem mellem køber og sælger, kopivarer, stjålne varer etc.

Hvis man bare kigger på et par af de store lignende sites igennem deres betingelser, så skriver de ret meget om hvad de tillader og ikke tillader mv.

Så alt i alt er der nok ingen vej uden om.

God vind!

Hej Rune

Mange tak for dit svar, mit problem er bare at man tit hører at det kan koster en masse penge at få lavet et sådanne "regelsæt".

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim,

Jeg hedder René ;-)

Men forstår ikke helt hvad du mener med det koster mange penge at lave et sådan regelsæt.

Du skal jo udarbejde regelsættet, og selvfølgelig skal det gælde efter dansk lovgivning, men ellers kan jeg da kun se det koster mandetimer samt noget research om hvad andre har i deres betingelser mv. - dog uden at kopiere selvfølgelig!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har du råd til IKKE at investere tid og/eller penge i den del af forretningen?

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du råd til IKKE at investere tid og/eller penge i den del af forretningen?

 

Tak for dit ubruglige svar, jeg skal svare på det efter bedste evne...

Jo jeg råd, jo jeg har tid. Vil dog helst slippe for at bruge en masse penge på noget jeg føler er ubrugligt.

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

René Due:

Hej Tim,

Jeg hedder René ;-)

Men forstår ikke helt hvad du mener med det koster mange penge at lave et sådan regelsæt.

Du skal jo udarbejde regelsættet, og selvfølgelig skal det gælde efter dansk lovgivning, men ellers kan jeg da kun se det koster mandetimer samt noget research om hvad andre har i deres betingelser mv. - dog uden at kopiere selvfølgelig!

Sorry :)

 

Altså hvis man skal gøre det 100 % korrekt tror jeg man skal have en advokat ind over,, ved hvad det koster, men kan huske en video jeg så med Martin thorborg hvor han omtalte en medarbejder kontrakt han skulle havde udarbejdet, her talte han om en pris i omegnen af 100.000 dkk. Så det her kunne nok hurtigt løbe op i minimum 10.000 dk +

Tim 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Ulrichsen:

Har du råd til IKKE at investere tid og/eller penge i den del af forretningen?

 

Tak for dit ubruglige svar, jeg skal svare på det efter bedste evne...

Jo jeg råd, jo jeg har tid. Vil dog helst slippe for at bruge en masse penge på noget jeg føler er ubrugligt.



Lad mig spørge på en anden måde - har du RÅD til at lade vær'

Hvis du føler, at det er ubrugeligt, så lad vær' at gøre det. Sats på at du ikke løber ind i problemer.. Det er ligeså idiotisk, som at ville importere medicin, men ikke sikre sig, at man bliver sagsøgt af forbrugerne. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tim,

Du kan evt. prøve at spørge forskellige webshops pænt, om du må bruge deres vilkår og betingelser. Du skriver det naturligvis om, så det passer til din side. Smile

Alternativt kan du oprette en trådAmino, hvor du spørger om der er nogle der vil sælge deres vilkår og betingelsers tekst for fx. 1000kr?

Jeg mener at have set et site på et tidspunkt, hvor man kunne købe diverse skabeloner. Men jeg kan ikke finde den lige nu. Hvis der er nogen der læser med, der ikke ved hvad de skal sælge, så må man da lige sige - hint hint...  Wink

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tim Ulrichsen:
mit spørgsmål er om jeg virkelig behøver at skrive side op og ned om at det er ulovligt at sælge stjålne varer og at man ikke må snyde hinanden osv.?

Er det nødvendigt at oplyse at katte ikke skal bruges i en mikrobølgeovn, eller at varm kaffe er, ja, varm? Ja, åbenbart. Hvis en kunde sælger stjålne varer igennem jeres side, hænger I på den medmindre i fortæller det er totalt no-go, og at det ikke er jeres ansvar. Alt det med vilkår, betingelser og ansvars fraskrivelse er ret vigtigt at have med. Der er jo en grund til at man finder dem over alt man kommer.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)