Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 2 ud af 10 (98 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har faktisk været en af disse bankansatte, som netop stod og tog imod kunderne i Nordea. Når jeg var på gulvet som floormanager, så fik vi i den grad nedbragt ventetiden, over halvdelen af de kunder der stiller sig i kø ved kassen, kan hjælpes på andre måder. Rigtig mange kan bruge netbank, andre kan bruge hæveautomater - der er så mange muligheder, som folk faktisk ikke er klar over.

Jeg tror bestemt ikke floormanageren står der for at irriterer kunderne, men faktisk for at hjælpe. I den filial hvor jeg var ansat, var der da også ind imellem folk der undrede sig over vores måde at håndtere køen på, men efter lidt forklaring, kan langt de fleste se det logiske i det.

Efter ganske kort tid med daglig floormanager, blev der færre og færre kunder ved kassen, så det har helt sikkert en virkning.

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronni!

Jeg har selv arbejdet i Nordea, og kan berette om, at det faktisk har givet et markant hak op i kundetilfredsheden med banken, samt nedsat ventetiden ved kassen med adskillige procent.

Desuden er den medarbejder der står ved kassen uddannet inden for banksektoren, og kan derfor hjælpe lige såvel som resten af personalet i serviceafdelingen. Jeg har brugt meget tid på at hjælpe ældre mennesker med at komme i gang med Netbank - men ja, en del af tiden går også med at vejlede kunderne til, hvor de skal hen i banken. Det er vel kun omkring 2/3 dele der rent faktisk skal til kassen, og i stedet for de står og venter forgæves kan en medarbejder hjælpe dem igennem med det samme.

Tiden bliver heller ikke spildt bag velkomstdisken, da der kan udføres det samme arbejde her, som der kan nede ved skrivebordet.

Så over all, så er det faktisk en succeshistorie Nordea har skabt i det tiltag :)

Ronni Larsen:

Ja kasse ventetider er generelt alt for lange, men ofte kan det betale sig at sætte sig lidt ind i tingene inden man kalder andre for fjolser. Husk når man peger mod andre med en finger, så peger fire fingre mod en selv - test bare.

Der er lavet seriøse checks og undersøgelser der viser, at servicemedabejderen nedbringer kassetiden mere end ved at sidde ved en kasse!

Forholdet er, at rigtigt mange der kommer i en kø, skal foretage sig noget i en kasse, som de kunne klare i en automat. Alf fra at hæve almindelige penge til valuta - og i mange banker har en sådan servicemedarbejder også tilgang til computer og kan demonstrere netbank systemet og - fører nye (eller ofte ældre personer) igennem brug af automaterne. Rigtigt mange tør eller kan ikke det.

Hele formålet er, at få lært folk IKKE at skulle gå til kassen med ting de kunne ha klaret selv - mange ældre som nu oplever færre kontant afdelinger og skal flytte sig till de færre der har kasse betjening, får derved dels forklaring om netbanks muligheder, ofte demo, tilbud om direkte hjælp til at bruge netbank inde i banken og - flyttes til kontant kassen hvor der kan hæves og hentes ex Euro i langt de fleste kasser. I denne tid, er en ikke uvæsentlig del af bankers kassekø faktisk netop Euro afhentning

Jeg synes bankerne skulle tilbyde direkte aftenkurser i banken i brug af netbanken - ofte til ældre.

OM det så giver det ønskede resultat - nedbringer kasse tiden generelt mere end ved at ha samme person bag kassen tør jeg ikke garantere, men jeg tør garantere at, det peger undersøgelserne på

Ofte kan det betale sig at prøve noget nyt Ronnie

Hej John
Kalder ikke nogen fjolser her. Fortæller min oplevelse og oplever det ikke som kundeservice, nærmere det modsatte.
Alle de gange jeg har spenderet tid i banken har medarbejdere bare stået og ventet på den næste kunde kom ind i banken imens der var kø.
Nu er jeg meget innovativ i min tankegang og når man oplever det går den anden vej så er det jo naturligvis noget man som iværksætter lægger mærke til. 

Det kan godt være du står og kigger på dit tøj imens vaskemaskinen kører men jeg hører ikke til den gruppe.
Det er overhovedet ikke effektivt.

Mht. til undervisning i brug af netbank for de ældre så er det overhovedet ikke formålet med denne kassemedarbejder funktion.
Der er ikke tid eller plads til gennemgang af netbank.
Der henvises til support og her vil man kunne få hjælp.

Jeg er enig i at man burde lave noget "skole" i netbank for de ældre i bankerne så de ikke bare lades i stikken.

Synes du gør lidt grin med folk ved at tro de ikke ved hvad d kan og ikke kan ved kassen.
Når folk tager i banken er det fordi det er nødvendigt og de fleste skal enten sætte penge ind eller andet. (Hæve penge sker i automaten).

Det er rigtigt der er en ældre generation, men det har intet med det her at gøre.
Bland ikke æbler og pærrer. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Ronni Larsen:
Du overfortolker godt nok mit indlæg her.
og du synes gang på gang at du bare skal kaste en masse galde ud over en masse ting og stiller ikke krav til dig selv om at undersøge noget. Jeg finder det du skriver emmer af raseri mod banker (jeg har aldrig arbejdet i en bank men i mode og tekstil - men sidder i et bankråd af selvstændige erhvervsdrivende som i høj grad kan være kritiske mod bankerne OG kan støtte)

Du kommer gang på gang med enten noget du ikke har undersøgt og du anede ikke hvad eleven lavede som velkomst men - som du skrev i går til en der søgte penge - GÅ LANGT UDENOM BANKERNE - Det viser en for ensidig holdning - du har måske brændt dig, men bankerne er da for masser af virksomheder den absolut bedste finansieringskilde. 

Nå Ronnie  jeg har fulgt dig som du tydeligvis har fulgt mig, og jeg ser dig som en bitter mand mod banker og systemer ofte, og det kan være sundt og berettiget, men når du uden at ane formål bare kaster dig ud i hovedløs kritik og ren latterliggørelse, så må det modsiges. Jeg bliver skam også tit modsat - det er livet og vi to er som iværksættere meget forskellige - du med en aggesiv holding til det meste - (smid de fejlmodtagne emails ud fra tråden i går . optrap konflikt i stedet for løs) og meget andet jeg ikke orker nævne - så vi må bare erkende, vi er forskellige og sådan skal det være på et offentligt forum

Lad os begrave den her John. Tråden skal ikke ødelægges yderligere med dine holdninger.
Forstår dig simpelthen ikke. Jeg er da ikke negativ i mine indlæg. Har hjulpet og besvaret rigtig mange herinde?

At jeg opfordrer en iværksætter i en anden tråd til at gå uden om banken har da intet med denne tråd at gøre?

Denne tråd er oprettet fordi jeg vil høre hvad andre innovative mennesker mener om tiltaget i banken og vil høre om andre har oplevet det samme.
Det er ren og skær udveksling af viden herinde.

Det er korrekt jeg har en holdning til at man skal undgå banken hvis man kan og mener bestemt det er en faldgruppe som iværksætter.
Men det har intet med denne tråd at gøre som omhandler innovation og kundeoplevelse.

Lad os få nogle andre meninger på banen.
Der må være andre som har besøgt banken og har oplevet de nye initiativer med service og hjælp til at trække et nr. Stick out tongue 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hold nu op !!

Fik kaffe galt i halsen over dette indlæg...! Alvorligt.

John: Syntes det oser langt væk af du er bankdirektør og et vildt skud er du er ansat af Nordea...?! For du er utrolig defensiv, og bruger så offensive ord på af være defensiv -sådan jeg læser dine ord! Meen hold nu op........! 

Det er ALMEN viden banker vil spare på ALT De overhovedet kan - og det er ikke service eller at nedbringe køen der er vigtigt for banken -men at opdrage folk til ikke at bruge kassemedarbejderen sådan man kan fyrer dem snarest muligt og spare den udgift. HVIS det var god service der var drivkraften havde man jo nok ikke kun 1 kasse åben, men benytte de 5 lukket kasser, vil jeg mene.

At sige det er fordi folk er dumme (siger du ikke direkte) er ganske simpelt hvor kaffen ryger den gale vej - for du mener sgu da ikke i alvor du ved bedre en den faktiske kunde der udtaler sig ???! Se det er DET som er galt med banker - De er blevet så store og fede i deres rigdomme - De skider højt og flot på deres kunders mening!! Noget en HVER iværksætter ved er nødvendigt og ikke mindst giver en personlig fornøjelse når man gør andre glade.

Men her skiller bankerne sig HELT ud fra mængden og det er sgu galt! Lyt nu til fyren der lavet dette indlæg for han er KUNDEN !!!! Og det er jo tydeligt han møder opbakning -og det er ingen hemmelighed om jeg slet ikke kan få øje på den gode, rare, service i banken mere. Faktisk er det tæt ved servicen er højere i min Føtex. Der hjælper de mig gerne med at betale for mine ting ved at åbne flere kasser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg er også kunde  og har aldrig arbejdet i en bank og synes også der er mange problemer i at banker nedlægger kassefilialer. Derimod er jeg ikke med i hylekoret om alt der omfatter bankerne og synes man skal vide hvad service medarbejderen laver inden man bare totalt latterliggør noget, som der ligger undersøgelser bag, som faktisk nedbringer den ALT FOR LANGE kassetid.

Det er automat reaktionen med at kaste sig over banker som Ronnie ofte har- uden at se fordele ex ved service medarbejderen som eksperiment.

Jeg synes blot man skal vide hvad sådan en servicemedarbejder laver. Så kan man skrive, at det er en skidt ide at ha en stående og hjælpe folk til at bruge automater, forklare om netbank og andet - i stedet for de står i kø, og så havde man vist hvad det handlede om, og kunne tage den derfra i stedet for tom latterliggørelse.

Derimod tror jeg der kunne være seriøs debat om filiallukninger - kasseløse afdelinger og ikke mindst, de problemer som det giver mange IT blanke ældre, med at betale regninger og andet + nægtelse af nemid konti og meget andet. 

og Ja fra min side, lad den bare lukke her fra mig vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mr.mig:
Men her skiller bankerne sig HELT ud fra mængden og det er sgu galt! Lyt nu til fyren der lavet dette indlæg for han er KUNDEN !!!! Og det er jo tydeligt han møder opbakning -og det er ingen hemmelighed om jeg slet ikke kan få øje på den gode, rare, service i banken mere. Faktisk er det tæt ved servicen er højere i min Føtex. Der hjælper de mig gerne med at betale for mine ting ved at åbne flere kasser!

TAAAAKKKK

Jubiii. Så er jeg alligevel ikke palle alene i verden med denne holdning.

Jeg sidder dagligt og tager stilling til innovative ting og nye måder at gribe forretninger an på og oplevede bare det modsatte da jeg mødte op i banken.
det er egentlig bare det budskab jeg vil frem med.

Hvis der er nogen som har "råd" til at have en medarbejder stående på den måde og hænge imens kunderne hober sig op i kø er det åbenbart bankerne.
Ingen iværksætter og innovativ virksomhed med fingeren på pulsen vil kunne se forretning i dette.

Som mr. mig skriver. Så har jeg faktisk også følelsen af jeg har en bedre service i Føtex.
Her bliver der åbnet en kasse mere hurtigt hvis køen er for lang.

Jeg er klar over at jeg får høvl fra bankansatte / og tidligere bankansatte. Det er jo kun naturligt.

Men sammensætningen af konceptet virker helt forkert.
Jeg tænkte med det samme da jeg stod i køen i laaang tid. "Her har ledelsen ikke selv været ude og prøve at benytte en filial og lade som om man er alm. kunde" for at teste det af. Se og høre hvad kunderne mener og fornemme om det går hurtigere og rent faktisk virker som det skal.
Kapper ikke alle over i en kam. Kan kun sige at de 3 filialer jeg har besøgt alle har fungeret på samme måde og derfor mit indlæg.
Synes faktisk det er et problem for en bank.

Der er ingen tvivl om at banksektoren kan forbedres og gøres endnu mere innovativ. Det bærer meget præg af en stor organisation som gør hvad der passer dem!

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Der står simpelthen en medarbejder som ikke laver andet end at sige velkommen og trække et nr. til en så man kan stille sig i kø og stå og vente sammen med alle de andre.

I udlandet er det langt værre.

Jeg har oplevet flere banker i udlandet, hvor der også stod en medarbejder ved indgangen. Han hjalp ikke engang med at trække nummer. Til gengæld havde han et gevær.Big Smile

Nå men jeg tror faktisk, at Nordea i dette tilfælde gør et forsøg på at "flytte den gule linje" og dermed give folk en bedre venteoplevelse. Og selvom du bliver irriteret, så viser undersøgelser altså, at det er det, folk vil ha'.

Jeg har skrevet om det her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2012/09/26/lad-dine-kunder-vente-inden-for-stregen.aspx

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes da det lyder meget logisk at det nedbringer den samlede køtid. Og så er det da et super initiativ, thumbs up for at prøve noget nyt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Jeg tænkte med det samme da jeg stod i køen i laaang tid. "Her har ledelsen ikke selv været ude og prøve at benytte en filial og lade som om man er alm. kunde" for at teste det af
uden at være ansat - men i et bankråd som består af rent private virksomhedsledere der generelt optræder som vagthund og kritisk for banken - men også med råd om fremtid, så kan jeg svare dig, at ledelsen har ikke selv stået i køen i deres egen filial men derimod haft testpersoner ude og har testet at det nedbringer den samlede tid ved kassekøen

Det er jo ikke det samme som det gør det i alle filialer hver en time, men JA der er testet at det samlet bringer kassetiden ned OG hjælper nogle ældre som er tvunget til nu at bruge netbank til mange ting, til at klare sig den vej

Jeg tror da sagtens på at DU kan ha oplevet at en service medarbejder ikke fungerede, men det samlede test billede ved jeg var - at det gjorde og så vil det givet blive fulgt op af nye undersøgelser. Hvis der er noget bankerne gør i, så er det tilfredshedsundersøgelser. Jeg kan ikke tallet præcist, men mener det ligger over 70% i fuldt tilfreds i f.eks. Nordea - og der undersøges hele tiden - alle mulige aspekter af kundeservice, netbank, mobilbank, servicemedarbejder - bankerne bruger meget mere tid end jeg tror du regner med, på at måle tilfredshed og køtider og og og

Kø tiderne er alt for lange i mange banker og noget de må ha taget hånd om, specielt når flere og flere filialer lukker eller bliver kasseløse - det er nok det vi kan blive enige om her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør her - i Føtex skal den arme medarbejder løbe helt nede fra den anden ende af butikken når kundeservice, råber over højtalerne -den arme medarbejder skal mase sig igennem en hob af sure kunder der står og venter.

I banken sidder der SYNLIGT 10-20 medarbejder ved et kontor bord LIGE bag ved den ENE kasse der er åben. Og her er man bedøvende ligeglad hvor mange kunder der så måtte stå - igen banken har typisk 4-6 kasser men altid

kun den ene som er åben. Den søde rare medarbejder man kalder floor manager (WOW fin title-i føtex er det en servicemedarbejder) som er helt uden skyld da de ofte levere en fin og rar service -men bankens tanke er IKKE at skære på tiden men at vise dem vej til deres egen pc -eller bankens automat. Når man har "lært" folk det i lang nok tid -så lukker man kassen HELT.

Men har bank direktøren -nu også gennemtænkt dette? For når kassen lukker og alt rykker på nettet -så nedlægger man jo også deres stillinger og samler en HÆR af arbejds myre i et centralt hus der skal klare ALT -og i bankens optik kan det KUN gå for langsomt for de vil spare utrolig mange penge.

SÅ lad dig ikke snyde -de forsøger ikke at yde service -de vil opdrage dig til IKKE at komme i banken - men benytte deres netbank og automater. Ironisk at når man har råd til perfekt service -ja så forsøger man at skære den helt væk! Det kan KUN lad sig gøre fordi vi som kunder ingen alternativer har (endnu). 

Side 2 ud af 10 (98 indlæg)