Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger navn til ny e-bog om privatøkonomi til studerende, jeg smider et eksemplar gratis eksemplar

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjen(Spar) penge som studerende...

Eller er det misvisende i forhold til indhols osv? :-)

Tænker ihvertfald at ordet TJEN fanger manges øjne og interesse...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun for studerende - eller unge i det hele taget ? Der er jo unge uden arbejde, lærepladser, studerende osv. osv.

Rigtig god ide i hvert fald - et misligholdt område er jeg bange for.

Navn; Bedre Studie Økonomi.

Styr på Økonomien.  Bedre Unge Økonomi.

Held og lykke med bogen i hvert fald :)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

"Sådan får du råd til en ekstra øl i byen!"

- Men 279 kr. lyder af meget, hvis målgruppen er den sparsommelige studerende ;)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, bogen fokuserer OGSÅ på at spare penge. En kombi af mest mulig kvalitet, til færrest mulige penge. Sund fornuft :)

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du Jesper. Bogen målrettet mod studerende man kan også bruge af andre unge.

Viden om eksempelvis skat gælder jo alle unge.

Fra Randers
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek på økonomien

Kunne være et bud :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Steinmejer:
Bogen målrettet mod studerende

Yes for at definere og gå efter en bestemt målgruppe.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Lauridsen:

"Sådan får du råd til en ekstra øl i byen!"

- Men 279 kr. lyder af meget, hvis målgruppen er den sparsommelige studerende ;)

Held og lykke med det.


Njah... Nu er det jo ikke noget der er dyrt, så længe fordelene opvejer udgifterne. :)
Er man eksempelvis under 21 år, bor ude og har købt indboforsikring, sparer man ca. 1200 kr. om året, når man finder ud af at man er dækket af sin forældres indboforsikring.
Men jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad du mener den skal koste :)

Iøvrigt, det virker som om at folk er lidt interesserede og det er jo dejligt. Hvis man være skrives på når der kommer en betaversion eller når den endelige version kommer, må I gerne skrive en PM til mig med en mailadresse.

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Steinmejer,

Har nu siddet og gennemlæst samtlige bud, men er ganske enig med den pointe, som Bjarke fremdrager. Hold altid din målgruppe for øje; det er (så vidt, jeg har forstået) unge mennesker, du ønsker at tiltrække med dit produkt. Jeg ville hertil overveje, om ikke en original og fængende titel, slår det mere oplagte, som kunderne måske anser som værende for tørt og kedeligt.

"Aldrig mere ketchup havregryn" har en del af det element, jeg netop omtaler, men kunne måske nærmere tjene som en punchline frem for en egentlig titel. Jeg tænker eventuelt noget i retning af:

"Fra overtræk til overskud" - Studerende, vink farvel til ketchup havregryn/ketchup pasta/anden "studietypisk" falliterklæring

"Fra overtræk til overskud" - Aldrig mere ketchup havregryn!


Spændende emne, du har kastet dig ud i, og selvom det muligvis ikke er så stærkt repræsenteret på markedet, er der dog konkurrenter; bogen "Boost din økonomi" af tre studerende indeholder de komponenter, du selv beskriver, og går til 199,- markedspris, så vidt jeg husker. Blot et velment tip - al held og lykke! :-)

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:

Mit råd er, at gå efter en titel der indeholder den fordel, læseren får ud af at læse din ebog. Ikke hvad ebogen indeholder.

 

Her er Simon Malte Hansen inde på noget af det rigtige med sit forslag ""Aldrig mere ketchup havregryn". Det er ikke det perfekte navn, men langt bedre i mine øjne end "Studerendes bog om økonomi".

Har du undersøgt markedet for ebøger om økonomi til studerende og fundet en efterspørgsel? Umiddelbart har jeg svært ved at tro, at der er mange/nok studerende der er så interesserede i deres privatøkonomi til at de vil bruge 279 kr. på en ebog omkring det. De gange hvor de fleste studerende er interesserede i deres privatøkonomi er, når der ikke er mange penge tilbage på kontoen og det er ikke der, hvor de er mest villige til at bruge yderligere penge.

 

Har du overvejet, at lave en gratis light-version, du kan bruge til at teste markedet for din ebog? F.eks. ved at få folk til at "betale" med et sign-up til dit nyhedsbrev (hvis du ikke har et, så opret det). På den måde, får du feedback på om du ...

  1. kan nå ud til dine potentielle kunder. (Gennem fora, Facebooksøgemaskiner etc.)
  2. har fat i et emne, der er så meget efterspørgsel efter, der gør det værd at skrive resten af bogen.



How Bjarke, jeg overså dit indlæg.

1. Der kommer en light version.
2. Laaangt de fleste kommer til at spare de 279 kr. ved at følge rådene eller ved at bruge deres penge bedre. Det ved gennem den uddannelse jeg har som finansassitent og de erfaringer jeg har som studerende.
3. Jeg ved der er et behov, spørgsmålet er så om der er en efterspørgsel. Ellers må jeg jo lave noget markedsuddannelse selvom det er en svært disciplen.

Hvad mener du at den skal koste?  

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)