Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har idéen potentiale?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

jeg overvejer at starte en webshop med salg af videospil med tilbehør, og med tiden måske også anden elektronik hvis jeg kan få det til at hænge sammen. Men, jeg kan ikke helt finde ud af om der er et marked for den slags, eller om konkurrencen er for stor. Jeg vil være meget taknemlig for lidt hjælp, da jeg er meget grøn på området.

på forhånd tak.

/Peter

Ps. eventuelle idéer til et navn vil være vel modtaget. 

Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 28
Fra  GSM Alarm Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en enorm konkurrence på området og avancen er ikke ret stor da alle presser det helt i bund. Det er et rigtigt hårdt sted at starte og hvis det er det første du laver vil jeg næsten anbefale dig at se om du kan finde et andet sted at starte.

Når det nu er sagt, så skal du heller ikke lade dig afskrække. Prøv eventuelt at se om du kan finde dine konkurrenter - den ene er CoolShop - prøv at se hvor stor deres forretning er.

GSM alarmer til private og erhverv. Kig forbi vores webshop og find inspiration og gode tilbud

Fra Havdrup
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 84
Fra  ITLarsen.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde samme ide for en del år siden, men fandt at den eneste leverandør der ville handle med lille mig, var samme firma som stod bag coolshop :-)
Så jeg fik selvfølgelig aldrig nogensinde en indkøbstpris der kunne hamle op med coolshops udsalgspris :-P 

ITLarsen.dk - IT-Service for alle

Scheuermann.dk - Mod dårlig ryg

Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 28
Fra  GSM Alarm Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være at det er en ide at prøve kræfter med branchen ved at lave en affiliate site og så blive affiliate med coolshop eller lignende. Dem er der nok af og det er nemt at blive affiliate.

GSM alarmer til private og erhverv. Kig forbi vores webshop og find inspiration og gode tilbud

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 36
Fra  FashiModo Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver så er konkurrencen hård, og indtjeningen pr spil er ikke stor. Dette vil også blive afspejlet i hvad han kan få som indtægt for affilliate salg.

Stylebark - No bull****, bare tilbud!

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vanvittig dårlig ide. Ikke nok med at konkurrencen er sindssyg og margenerne er ikke eksisterende, så er det også en branche som går rent mod cloud løsninger.

At starte noget som helst med elektronik er en gennemført retarderet ide, medmindre man har et produkt Amazon IKKE har. Amazon kommer til Danmark indenfor nogle få år, også er man så godt som død, medmindre man har noget de IKKE har.

Hold dig fra elektronik, medmindre du har en meget særlig niche.

Så er sandheden fortalt i stedet for at pakke den pænt ind.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke være mere enig med de andre. Tag det fra en, der har prøvet det.

Sidste år startede jeg en spilshop af ren og skær interesse. Der er i sandhed ingen avance på produkterne. Eksempel: Hvis jeg skulle matche Coolshops pris på Black Ops 2, så ville jeg tjene 9 kr. pr. stk. Det betaler man altså ikke regninger med.

Jeg har forresten lukket min shop igen og solgt det meste af restlageret

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Nu har jeg ikke selv nogen erfaring med den niche du nævner, men de foregående svar her i tråden taler sig klare sprog. Du bør nok finde en anden niche at kaste dig over.

Held og lykke med iværksætterdrømmen!

mvh

Tobias Ehlig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)