Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog. Din mening? Hvor skal mine mad posts være? Er meget i tvivl

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug for din mening - er blevet rigtig meget i tvivl!

Hvor skal mine madposts være?

Jeg vil i gang med at blogge! Jeg har en MASSE at blogge om. Forskellige emner.

Har registreret to domæner. Det ene er mit navn og det andet er et navn der beskriver "livet som mor".

*** Jeg skal to ting! Blogge om "livet som mor" OG lave en præsentation af min person (med cv og andre projekter) under domænet "mit navn".

Der ud over har jeg gennem længere tid postet billeder med tekst på Instragram og facebook med mad, træning og sund livsstil generelt. Og de posts vil jeg gerne flytte over på min nye blog. Nu er jeg bare blevet super meget i tvivl om hvor de skal være? Hvor giver det mest mening - også på længere sigt?!

Skal de være på bloggen "livet som mor" eller på "mit navn"?????!!!

Bloggen "livet som mor" (ikke det rigtige navn) kommer til at spænde bredt og omhandle både sårbare ting som reagensglasbehandling, for tidlig fødsel og svigt i egen barndom, men har primært fokus på aktiv livsstil og indragelse af børnene....altså beretninger og inspiration.

Til at starte med vil jeg bare blogge, men jeg drømmer om i fremtiden at kunne bruge det som springbræt til at sælge og afholde foredrag, worksshops og sælge mine egne e-bøger........ både om "livet som mor" og om mad, træning og aktivt liv....

Derfor jeg er mega meget i tvivl om jeg skal nøjes med kun en præsentation af mig/ cv m.. på domænet "mit navn" og holde resten på "livet som mor" eller om jeg skal dele de to ting op?????????????!!!!!!!

Vil vil SÅ GERNE høre DIN mening! Både fra mænd og kvinder - måske nok mest aktuelt fra kvinder ;-)

på forhånd mange tak!

SMIL

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej SMIL,

Jeg synes helt klart, at du skal dele det op sådan, at du holder CV og professionel beskrivelse af dig selv under dit navn og så linker til Livet som mor (og omvendt). På den måde holder du det private og det professionelle adskilt, og det er lettere for dine læsere at forholde sig til.

Når du så senere gør det private til det professionelle, ved foredrag, workshops med videre, er det på sin plads at genoverveje modellen, og måske lave en ny form for målrettet CV til din blog.

Held og lykke med det hele :-)

Venligst

Mette

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Smil:

Hvor skal mine madposts være?

Jeg vil i gang med at blogge! Jeg har en MASSE at blogge om. Forskellige emner.

IGANG IGANG IGANG :) Fantastisk drive du har dig, det virker til at det her er noget som du rigtig gerne vil! Derfor så er det en oplagt mulighed at bruge wordpress, og smække det op på et domæne - også er det så simpelt som noget kan blive - du starter bare med at begynde at skrive! Min side www.knowyourwoman.info er også bygget op på wordpress :) Jeg vil gerne hjælpe dig hvis det skulle være du har brug for det! Det vil ikke koste dig mere end 1-200 kr. at komme igang med hosting - det andet skal jeg nok klare :) For derinde under kan du både blogge om livet som mor, samt have en præsentation af dig selv, med CV og projekter :) 

Så er det faktisk bare at gå i krig, og begynde en fantastisk lang rejse ind i et dejligt blogging univers ;)! Efter du har fået succes med bloggen, så kan du jo udvide med det at holde foredrag, workshops og lave e-bøger! 

Du kan så også vælge at have et domæne for sig selv med dit navn som domæne navn, og referere til den via bloggen, ellers kan du have dem samlet :) 

Go for it for søren da! 

De allerbedste hilsner

Mads Grønning!

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Mange tak for feedback! :-)

Det ER meningen at de to skal deles op, men er i tvivl om mine mad/livsstils posts, som allerede er blevet populærere på Instagram og FB, hvor de skal være.....det er dem der i første omgang skal trække læsere / kunder til.

På "livet som mor" hvor jeg mest af alt skriver om aktiv livsstil med børn, giver det meget mening da børnene er med i køkkenet og med på flere af billederne om det jeg blogger om. Men men men.... den sunde del er jo nutid og fremadrettet og de andre ting om tvillinger, for tidlig fødsel, madplaner for babyer osv. blogges der jo også om på den blog.

Det jeg er i tvivl om er om den bloggen med mit cv og hvad jeg har at byde på skal stå helt alene eller om de aktive ting jeg poster om pt. med mad, træning og anmeldelser skal være sammen med cv på bloggen "mit navn" - det hælder jeg selv mest til og det er super smart at kunne linke mellem de to sider.

Men er lidt bekymret for at samle både mad/træning og børn på samme blog fordi det er to forskellige målgrupper....giver det mening?

Heri er min tvivl opstået...

Glade hilsner og smil

Helle

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
ellers kan du have dem samlet :) 

Hej Mads :-)

Det kan du tro jeg gør!

Jeg har egentlig altid coachet andre og de sidste 10 år har jeg blogget på diverse måder, men aldrig med henblik på at gøre det kommercielt. Jeg vil gerne til at tjene lidt på det (ikke til at starte med) for kan se andre gør det så det ville være dumt andet.

I dag henvender folk sig ofte og spørger efter inspiration til aftensmad eller kostplan for at tabe sig eller ideer til aktiv ferie med børnene eller til hvordan de kan håndtere en dum situation i familien osv........jeg står altid til rådighed! Og jeg kæmper for at få hjulet til at hænge sammen som enlig mor så hvorfor ikke tjene en skilling på alt det jeg går og gir....? :-) Men ved det tager tid...

Tak for dit tilbud om hjælp :-)

Jeg har allerede lagt WP på de to domæner er ved at forsøge at bygge dem op - du learning by doing :-) Love it! :-)

Og ja jeg har et højt drive og kamp gejst :)

Smil Helle

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Mads.

Glemte lige at spørge dig og du mente at samle cv og alt det andet på én blog?

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes stadig ikke jeg helt har fået konkret svar og balance i min tvivl.

Der er forskellig målgruppe på de ting jeg vil blogge om og derfor er jeg i tvivl om jeg kan samle emnerne på samme blog?

Nogle emner handler om børn og lidt svære ting, andre og sund og aktiv livsstil....

Fra Malling
Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Typeright Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smil,

Det ser faktisk ud til, at du selv kender svaret :-) Del dem op: en til børn og det lidt svære og en side til sundhed og aktiv livsstil. Og så naturligvis en til CV. - og link mellem CV og børn - CV og sundlivstil  - men jeg tror ikke det er en god idé at linke mellem sund livstil og den om børn.               Jeg tror at det bliver lettere for dig at håndterer det ved at have tingene klart adskilt.

Som en anden bruger nævnte, er det ikke svært at selv at sætte en Wordpress side op, der er virkelig mange gode gratis skabeloner at arbejde i - og så er det ganske fremragende til blogs.

Håber det var mere konkret og brugbart :-)

 

Venligst

Mette

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)