Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår betaling af told for import?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet importregistreret og har derefter importeret en sending fra Kina, som Fedex har leveret. Det er en uges tid siden. Jeg har endnu ikke hørt/modtaget noget vedr. told på varerne. Hvor lang tid går der typisk, og kommer det med posten eller er det noget der sker elektronisk?

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Hvis man jævnligt importerer varer betaler man tolden månedsvis, skat sender os en faktura når måneden er slut med en opgørelse over seneste måneds import, og vedlægger et girokort til betaling.

Så hvis du har modtaget dine varer i Juni måned får du formentlig din opkrævning i begyndelsen af Juli.

MVH

Flemming 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for det!

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Det er korrekt at praksis er at man modtager faktura på moms og afgifter fra Skat efterfølgende når du importerer.

Men jeg har eksempler og har nu også selv oplevet med vare fra Kina at f.eks. TNT tager betaling forud og ønsker kvittering på betaling hos Skat inden de udleverer leverance igennem Told.
Dette besværliggør processen lidt og giver ekstra 14 dages ventetid.

Jeg vil anbefale dig at undersøge nøje hvilken praksis der føres hos de enkelte fragtfirmaer da det svinger rigtig meget.

Et godt råd herfra ;-)

Held og lykke 

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedex fortalte mig at det ikke kostede ekstra hos dem, når man er importregistreret. Er man ikke det, så skal de ligge betalingen ud for én, og det tager de et gebyr for. Jeg glemte bare at spørge dem om hvornår man kan forvente at modtage regning for told, så derfor jeg lige spørger herinde :)

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

<off topic>

Jeg har aldrig fundet ud af hvordan man gør, så jeg betaler glædeligt bøden man får oveni hver gang :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)