Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det værd?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Lige lidt at tænke over!

Jeg har en dating App med 52.000 brugere fordelt således:

USA                 27,97%

Saudi Arabia     6,8%

UK                   6,4%

Indien             5,09%

Germany         2,83%

France             2,04 %

Spain              2,00%

Nigeria            1,98%

Brazil              1,93%

Others           42,96%

P.t. er appen kun ude til Android. Der er en ny Android version på trapperne og der bliver også snart frigivet en iOS version.

Jeg forventer at brugerantallet er godt og vel fordoblet til ca. 110.000 om 6-8 måneder. Dels pga. af at kvaliteten og funktionaliteten er væsentlig forbedret i den kommende version og dels pga. iOS versionen.

Der er tale om en ren app, uden tilhørende website. Appen er gratis at bruge p.t. og der er heller ikke nogen reklameindtægter.

Der er med andre ord mulighed for at udvikle forretningen betydelig. Strategien har været, og er stadig, at få en massiv brugermasse på og derefter udvikle forretningen.

Jeg har egentlig ikke tænkt mig at sælge, men er kommet til at tænke over om jeg er den bedste til at udvikle forretningen når brugerne snart er der. I den forbindelse dukker spørgsmålet op – hvad er sådan noget værd? Beregner man en pris pr. bruger og hvordan vil I mene at værdien skal gøres op? 

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Torben 

 

 

 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Værdien beregnes udfra overskud / Indtægt nu og her. Ikke antal brugere eller forventet antal brugere.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

tak for din vurdering. Jeg er godt klar over at jeg ikke har en milliard liggende og vente, men jeg er nu ikke helt enig med dig.

Uden sammenligning i øvrigt, så kan jeg da komme på mange apps og virksomheder som ikke har haft nogen nævneværdig omsætning/indtjening (nogle endda underskud) og som er blevet solgt eller værdisat til et eller andet beløb.

Men det kan da være du har ret.

Under alle omstændigheder mange tak for din vurdering

De Bedste Hilsner

Torben 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det den måde du mener man fastsætter værdien af apps? Hvad bygger du det på?
Det giver da ingen mening, hvis det ikke er færdigudviklet eller har kæmpe potentiale. Jeg har været på et projekt, der tabte 20-30.000 kr. pr/mnd, det blev vi tilbudt en pæn stor pose penge for. 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenSJ:

Er det den måde du mener man fastsætter værdien af apps? Hvad bygger du det på?
Det giver da ingen mening, hvis det ikke er færdigudviklet eller har kæmpe potentiale. Jeg har været på et projekt, der tabte 20-30.000 kr. pr/mnd, det blev vi tilbudt en pæn stor pose penge for. 



Den skulle have været quotet til Ronni :-) 

Fra Viborg
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Trans Data Systemer aps Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@SørenSJ

Har du nogen idé om prisfastsættelse?

Den app du omtaler, hvor mange brugere var der på den og hvad blev I tilbudt? Bare sådan i runde tal. Hvis du altså kan komme ind på det - ellers må du gerne give en generel vurdering.

De Bedste Hilsner

Torben

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ihvertfald det jeg vægter højt når jeg vurderer og investerer i virksomheder.
Der skal være et godt fundament og er der tale om et køb af en eksisterende og ikke udvikling fra skratch så er det økonomi der tæller. Ikke så meget potientiale for mit vedkommende. Hårde facts her og nu er til at forholde sig til og ikke gætterier på hvad fremtiden kan bringe.
Men det er jo bare sådan jeg gør. Men kender nu ingen i min omgangskreds som ikke ser ret så meget på økonomien. Mindre på potientiale ihvertfald ved køb.
Investering og det at være med til at starte og udvikle noget er en anden sag.
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke et app, men noget andet software og vi valgte ikke at sælge. Det er dog ikke rigtig sammenlignelig med din situation. Derfor jeg spørger Ronni hvorfor det skulle være så firkantet ved apps. "Normalt" vil man da altid tage fremtidig drift med ind i en værdiansættelse. 

Men nej, har ikke noget godt bud, tror man skal bruge en del mere information. Men synes da helt bestemt at fremtidigt drift og muligheder skal tages med i betragtningen 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren
Det er skam ikke særlig firkantet fordi det er Apps.
App eller ej.
Jeg skriver da heller ej at fremtidig drift og strategi ikke er med i overvejelser?
Men økonomi er en afgørende faktor.
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Værdien beregnes udfra overskud / Indtægt nu og her. Ikke antal brugere eller forventet antal brugere.


Ok - jeg tolkede bare dit første indlæg for stramt så. Troede du mente at man udelukkende beregner værdien udfra overskud/indtægt nu og her. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)