Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU/Arbejde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er studerende og er dermed på SU. Ved siden af SU må man tjene et vidst beløb (ca. 100.000). Dette beløb tjener jeg allerede, så skal jeg arbejde mere, kommer det til at gå ud over min SU.

Jeg har gennem en længere periode gået med tanken om, at blive sælger af et produkt. Mit spørgsmål er så, om det er muligt at lave en eller anden løsning, hvor jeg stadig kan få SU og behold mit nuværende job, samtidig med jeg sælger et produkt?

Kan jeg oprette et enkeltmandsfirma, hvor alle omkostninger/indtægter ved køb/salg bogføres, så det ikke har indflydelse på min SU/alm. job?

Glæder mig til at høre fra jer :)

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså det kan du reelt godt, det blir lidt omstændigt for dig, men du skal oprette et enkeltmandsfirma og gøre brug af en vis ordning, så du ikke, med det samme, skal betale skat af overskuddet.
Men det kommer du jo så til efterfølgende (og hvis du så stadig er på SU, har du altså bare udskudt problemet.)
Du kan også oprette et APS..

Sagt med et alvorligt glimt i øjet:
Måske det var en ide, at betale som du skal, i stedet for at nasse på samfundet, hvis du kan tjene nok til at klare dig selv? ;-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svaret :)

Ja jeg kan godt se hvad du mener - men jeg ved jo ikke om jeg kommer til at sælge noget. Det er salg på provision, så det kan enten blive til ingenting elle en masse, så det er bare en form for deltidsjob ved siden af skolen, som forhåbentlig kan give salg og være et muligt job, når jeg er færdig med studierne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Var jeg dig vil jeg anvende virksomhedsordningen - søg evt. her inde eller google dig frem - på den måde adskiller du din private økonomi og din SU fra hinanden - og dermed påvirker du IKKE din indtjening fra virksomheden...

virksomhedsordningen vælger man ved sin selvangivelse, men google dig evt. frem det er ikke så kompliceret :-)

Held og lykke med virksomheden!

Med venlig hilsen Morten Henriksen

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

Jeg vil læse mere om virksomhedsordningen og se om det er løsningen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mabru

Den bedste løsning for dig er nok enten at benytte virksomhedsordningen, eller stifte et selskab. Hvis du stifter et selskab så er din egen økonomi og arbejdsindtægter fuldstændig adskildt, og du bestemmer selv hvornår du vil udbetale overskuddet fra selskabet til dig selv som løn.

Du er velkommen til at sende mig en mail på mm@mooreinvest.dk hvis du har brug for hjælp til at stifte selskab eler har spørgsmål til omkostninger ved dette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om VSO HER - Du skal nok har lidt hjælp til at anlægge regnskabet korrekt og have totalt adskilt økonomi firma og privat - lige som det normalt betyder man har behov for lidt revisorhjælp ved årsafslutningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I tillæg til Cookies udemærket svar skal du så overveje om dit salgsaftale virkelig vil blive betragtet som selvstændig virksomhed .

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)