Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGES: Dine inputs til håndtering af dårlige betalere.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også nogle gange prøvet at køre med en model hvor vi intet (eller betaler meget lidt) når kunderne betaler - omvendt betaler vi så ofte heftigt når folk ikke betaler...

Jeg har i øvrigt signet op på www.Debito.dk - ser frem til hvad i har gang i Smile

Med venlig hilsen Morten Henriksen

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Debito ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er overvældende så mange sign ups vi har fået! TAK! - Vi glæder os meget til at trykke på knappen engang ud på sommeren!

Morten: Tak! Super fedt Smile - Vi kommer til at arbejde med lignende modeller, en "no pain no gain"-pris-model har vi også arbejdet med, og kan forhåbentlig også komme på tale, men igen afhænger prisen af vores advokat-venner - men de er ikke afvisende over for no pain no gain Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Debito:
Sikke en grim sag! Er der noget tænker her bagefter, at du kunne have gjort anderledes enten tidligere i processen eller her bagefter?

Af de ca. 12 sager jeg havde omkring tilgodehavende. Er der nu "kun" 1 der ikke er stævnet, skulle først finde ny adresse på den "forsvundne debitor.

En anden har indleveret insolvens erklæring der løber frem til december. De andre (5)som er under behandling i diverse retter. Og andre er afsluttet (3). 2 forældet grundet smøl fra tidligere advokat.

Så lidt er der kommet ind på kontoen. Men nuværende advokat skal også have honorar. Og da de "fælles" er "mindre" beløb, løber der desværre også mange omkostninger på. Så netto effekten er til at overse for mit vedkommende.

Men for nogle af de dårlige betalere har der været dyre for dem, og har nok lært at det.

Lært af disse erfaringer ? Ja meget.

Sørg for at få a conto rater. Altid underskrevne aftaler. Ryk hurtig. Kend inkassobekendtgørelsen. Egen inkasso. Inkassobureau. Advokat (kun til svære og speciele sager).

Jeg vil sende "alle" til inkasso.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Når man handler med folk, så er det alfa og omega, at lave en kreditvurdering, hvilket kan lavet relativ nemt og gratis.  Jeg plejer at lave en grovsortering på flg. måde. 

1. Hvem handler jeg med ? Er det et aps, Smba, A/s eller person ? 

2. Er det en aps, så kan man checke regnskabet gratis på www.proff.dk. Hvor gammel er virksomheden, hvordan ser regnskabet ud/ er der kapital/egenkapital i regnskabet. 

3. Er det en person, som bor i hus eller andet, så tager jeg en tingbogsattest på dem. Har de fast ejendom, så check om der er udlæg i boligen. Er der udlæg i boligen, så hold dig langt væk. Har de fast ejendom uden udlæg, så kan du næsten altid give dem kredit, da du altid kan presse dem med en konkursbegæring, hvorved lejligheden bliver solgt på tvangsauktion. Fast ejendom uden udlæg- så kan du sagtens give dem kredit. 

4. Lave en søgning på dem på statstidende. 

5. en søgning på www.cvr.dk hvor du kan checke om personen er en konkursrykker med mange virksomheder. Lav en søgning der under personsøgning. 

Det er min erfaring, at såfremt man checker disse ting, så undgår man 80 % af de dårlige betalere og dermed betale i dyre domme til et inkassobureau. Alle opslag er gratis og koster ingenting. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi oplever også dårlige betalere ind i mellem. Den største hurdle er, at vi kan sende dem rykkere, osv., men hvis de virkelig ikke har tænkt sig at betale, føler vi ikke vi har de store sanktionsmuligheder og umiddelbart virker det for dyrt at gå til advokat med mindre beløbet er ret højt.

@ jkristensen76:
Det er godt nok en grundig kreditvurdering du foretager. Gør du det hver gang? Og hvilket leje taler vi ift. beløb? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej Kristensen

Din caveat emptor praksis - Køber se dig for! - er fornuftig nok og kan gennemføres meget hurtigt

undtagen på en enkelt punkt.

Advokater må ikke anvende konkursbegæring som skræmmemiddel og hvis du selv anvender konkursbegæring  som skræmmemiddel uden gyldig grund og baseret på grundig undersøgelse af debitors vedvarende ïnsolvens, skal du for det første betale for begæringen  og du risikerer at blive pålagt omkostninger hvis den er grundløs og det kan koste dig en del juridisk forberedelse og møder i skifteretten, så summa summarum: konkursbegæring bør kun anvendes hvor den er seriøst velbegrundet.

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)