Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Syg indstilling i samfundet til IT ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Foulum v. Viborg
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

AMINO er nu kommet med i diverse jobsøgnings maskiner som f.eks. JobIndex.

Jeg har der set flere opslag. Man søger en programmør til en ny ide.

Der er ingen penge bag ideen, men man ønsker at afregne i en ejerandel.

 

Ville man tilsvarende søge en murer til opførsel af en udlejningsejendom og tilbyde ham ejerandel i et udlejnings firma ?

Hvis det programmerede er hele indholdet i forretningen, hvorfor skulle jeg som programmør, så "nøjes" med en ejerandel i et projekt som måske ikke bliver til noget? Bare fordi du kan få en god ide, er jo ikke ensbetydende med, at du også efterfølgende kan sælge produktet.

IT branchen er selvfølgelig præget lidt af at være en ung branche. Og mange meget unge personer helt ned hvor de kaldes børn kan noget.

I eksemplet med udlejnings ejendommen ville man så vælge børn og ufaglærte til projektet, fordi de så kunne afregnes med lidt pølser og sodavand og så måske et par tusinde?

Nej man vil da have faglært arbejdskraft, så man er sikker på huset bliver stående.

Hvorfor er det lige at man ikke har samme synspunkt når der skal laves et IT-projekt.

Skal det måske ikke også virke? Være kvalitet OSV.

mvh

Poul-Erik

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul-Erik

Jeg forstår din forargelse, men set ud fra mit synspunkt så skulle man nok være mere forarget over at Jobindex og andre job banker bruger opslagene som decierede jobs. (Nu har jeg INGEN anelse om hvilken slags aftale de har med Amino, så det kan jo være det er helt på sin plads.)

MEN — Amino er jo netop stedet man mødes som ildsjæl sammen med andre ildsjæle. Det er ikke en job-bank. 
Amino er jo ét af de eneste steder i dette land hvor man (blandt andet) kan præsentere et projekt som man brænder for og så dele det med andre og se om der er nogle der vil være med til det — dem der kan se idéen og potentialet og er klar på at investere arbejdskraft i det. 
(Udover selvfølgelig at få rådgivning til det + alle mulige andre udfordringer man har som iværksætter.)

Men; det jeg synes jeg hører dig sige er at man skal have respekt for hinandens tid og arbejdskraft og kompetencer — og det ligger måske på et mindre og mindre sted efterhånden som der kommer flere og flere folk på banen der gerne vil have en bid af IT-kagen og derfor faldbyder deres varer helt ned til 'gratis' — for bare at få lov til at være med. 
Se; det er jo svært at konkurrere med og det gør udbuddet broget, for hvorfor skulle man som arbejdsgiver vælge ham der koster 500 kr. i timen + moms, når man ligeså godt kunne bruge ham der koster 'gratis' og som er villig til at tage risikoen sammen med dig.

Jeg forsvarer det ikke! Jeg kan bare godt se det fra den anden synsvinkel — og så bare lige sige at hvis man skulle gøre det nogen steder, så ville jeg mene at Amino er det rigtige sted at gøre det.
Det skal bare ikke fremstå som et job, som i en desideret 'ansættelse. 

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul-Erik

Sender du ikke lige et link til 'jobbet' på JobIndex, det kunne være sjovt at se.

Kan godt lide analogien til mureren og udlejningsejendom.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da at det er oplagt at søge en programmør som partner - og alle parter skulle da gerne have noget ud af det. Til mange mindre virksomheder i "vores branche" er der efter min mening brug for tre personer: Direktøren, sælgeren og nørden.

Tilsvarende ville det da være super oplagt at forskellige håndværkere gik sammen om at etablere udlejningsejendomme, for de ved sandsynligvis en masse om at vedligeholde bygninger. Men de skal blot huske at have noget administrativt personale også - og en nørd der kan lave hjemmeside, vaskeriafregningssystem, deleinternet osv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg oplever dem ofte.

Min generelle oplevelse er at disse mennesker har den indstilling der hedder sig at "det er jo bare en knap?".

Jeg plejer at fortælle dem at man jo ikke kan sige sådan noget til en elektriker; elektrikeren skal for det første vide hvor kontakten skal sidde, hvilken type kontakt det er, hvad farve den må have, hvad kontakten skal kunne, om den skal være forbundet til andre kontakter, hvor strømmen kommer fra.

Dertil kommer al fagligheden, hvordan sætter elektrikeren kontakten op, hvordan han isolerer den, hvordan han sikrer at kontakten virker, hvordan han sørger for at hans arbejde ikke påvirker resten af el-installationerne uden det er tilsigtet, hvordan han fejlfinder, hvis noget ikke virker efter hensigten - og så naturligvis al den brede know-how og erfaring der gør at han kan løse selv de mest komplicerede opgaver.

Men vi kender jo alle sammen lige en som, for fire-fem år siden, selv satte en kontakt op - og den virker da stadig. Der blev lige slukket på hovedkontakten, så man var sikker på den kontakt man lige fik boret et småskævt hul i væggen til (som i øvrigt blev rettet op med lidt sandspartel) ikke lige smed de 220 volt (som de ukyndige ikke ved ikke er den farlige del) gennem sig. 
- Og det kan han da godt lige klare hjemme ved dig også, men sin polsøger og sin akku-boremaskine. "Ingen problem".

Og den mentalitet har bredt sig til folk som gerne vil købe ydelser af it-fagfolk.

Det gode ved det er at man heldigvis får sorteret de useriøse kunder fra (og nu kommer der så en bil analogi).

Når en kunde har valget mellem at købe en brugt bil til 15.000 kr og en ny bil til 189.000, så ved de fleste mennesker godt at man får hvad man betaler for.

Din brugte bil til 15.000 kr. har sikkert et par skønhedsfejl som man enten kan leve med eller klare med lidt spartelmasse og lidt spray-maling. Det er nok ikke helt ualmindeligt at du tager på værksted med den 10-20 gange på et år; nogle operationer lettere (billigere) eller sværere (dyrerer) end andre. Og så har den i øvrigt også kørt de første 270.000 km, så motoren spinder ikke så godt mere og den sluger så tilfældigvis også en del olie.

Din nye bil til 189.000 kr. kommer leveret komplet med en masse lækkert udstyr som også er temmelig up-to-date. Air-condition, halv-automatisk parallelparkering, el-ruder, automatisk styret bakspejl, varme i sæder - og endda i sidespejlende. Du er glad for din bil, så den får også de serviceeftersyn den skal have, så du er sikker på den kører som smurt. Din bil skinner - alle kigger på den - nogle er måske endda lidt misundelig. 

Kort og godt; man får hvad man betaler for - du bestemmer selv hvad du vil køre i.

Desværre (med fare for at få en masse høvl, men det er dette jeg oplever), så er min oplevelse at Amino brugere er de værste. Jeg har aldrig brugt så meget tid på at diskutere og uddybe tilbud udformet til potentielle kunder som dem herfra.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)