Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livet som sælger - Fordele og ulemper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg skal i 9. Klasse her efter sommerferien, og skal derfor "snart" til at vælge hvilken vej jeg skal gå.

Jeg har tænkt meget på sælger.

Defor ville jeg gerne hører om der er tidligere eller nuværende sælgere, der kan fortælle lidt om hvordan det er at være sæger? Både fordele og ulemper ved det? Og er der overhovedet mulighed for at få job i den branche?

/Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin..
Jeg kan godt forstå at du gerne vil vide noget mere om en eventuel branche inden du springer ud i det..
Kan selv huske da jeg stod i 9. kl. og "skulle vælge vejen". Ikke en nem beslutning.
Jeg vil gerne høre lidt mere om hvilken slags sælger du gerne vil høre om, da der jo findes mange forskellige måder at være sælger på.
Personligt er jeg havnet som sælger i detailbranchen. Det har ikke altid været min drøm at være sælger, men min uddannelse som købmand og interesse i psykologien i et salg har givet mig en rigtig god ballast til at kunne udleve min egentlige drøm, at blive selvstændig.
At kunne sælge er, efter min mening en god fordel ved mange aspekter i livet og som iværksætter.
Glæder mig til at høre lidt mere om dine fremtidstanker.
DBH
Klaus

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus.

Jeg har egentlig ikke styr på de forskellige slags sælgere. Jeg købte engang nogle ure hjem og prøvede at sælge dem til familie og venner. Jeg søgte lidt efter nogle salgs teknikker man kunne bruge (om de virkede eller ej ved jeg ikke, men jeg fik solgt alle urene). Jeg syntes det var super sjovt, og havde en fed følelse efter hvert salg.
 

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg ved ikke om det er sælger erhvervet du søger, men derimod at have en selvstændig webshop eller bare at få den erhvervserfaring i din unge alder til venner og familie. Det ville være helt fantastisk at få erfaringen fra salg til venner, familie og bekendte som start, men efterfølgende fuldføre markedsføring tiltag fra en webshop eller lignende til potentielle købere :-)

Det er en tanke, men super fedt at du er en så engageret ung mand.

Mvh.

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg ved ikke helt om det med at have en webshop er det samme. Det jeg faldt over da jeg solgte disse ure, var kontakten med kunden. I starten var de overhovedet ikke interesseret i disse ure, men jo længere tid der gik jo mere interesse kom der.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej :)

Det lyder ikke til at det er livet som sælger du skal søge, men derimod selvstændig.

Din ure historie vil jeg ikke kalde sælgerjob, men mere selvstændig/iværksætter.

Personligt har jeg arbejdet mange år i detail og pt kørende sælger ved siden af mit erhverv, da jeg lige skal starte det op.

På en måde, kan det være en fordel at starte med et sælgerjob indenfor detail. Det kan og vil give en masse gode indblik på livet og give nogle gode indsights på det at sælge. Et godt springbræt til at være selvstændig.

Jeg står gerne til rådighed for yderligere Info :)

Mvh Mark

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin
Godt at se et ungt publikum der gerne vil være sælger.

Hvis du skal være sælger med stort S bør du nok kontakte Rolf Høegh som er ganske aktiv herinde. Han er derudover en virkelig passioneret gut og helt fantastisk energisk at være i nærheden af :-) - er du sælger vil du kunne li' ham

Jeg er selv sælger/iværksætter/og virksomhedsejer og hvad der er lykken for dig kan være meget svært og sige på de få ting du har skrevet. Også selvom du har skrevet en fin "ur historie"

Der er RIGTIG mange ting du kan tage fat på inden du begynder din karriere som sælger. Og du må endelig ringe hvis du føler for det.


Men for at svare på dit spørgsmål så er der både fordele og ulemper forbundet med at være sælger.
Detailsælger Ulemper:
Hård konkurrence blandt kollegaer
Lange åbningstider og kedelige rutiner
Jobbet tager meget af din tid og du kan føle dig virkelig træt til tider.
Privatkunderne er generelt urimelige at handle med ;-) så der er ikke meget købmand i det snarrer servicemedarbejder

Detailsælger Fordele:
Godt fællesskab, fede fester, godt kollegaskab
God begyndelse af en salgskarriere da du kan lave mange fejl og lære af dem uden det har stor betydning
Mange gode konkurrencer og frynsegoder
Ofte en fornuftig grundløn men ikke til at køre i en Audi R8
En god måde at få udviklet sine sociale evner på
Der findes flere butikschefer som har forstand på medarbejderudvikling og personaleuddannelse


Telesælger Ulemper:
Meget hårdt at stå op til da det kan virke som et virkelig opslidende arbejde
Oftest er der en utrolig dårlig indlæring og meget sjældent nogle passionerede lederes som kan lære en jobbet og udvikle en
Du er ofte meget efterladt til dig selv på indlæringsfronten
Du får oftest en shitty grundløn
Du arbejder meget individuelt

Telesælger Fordele:
Du har utrolig mange kollegaer som du kan have meget til fælles med i privaten
Du lærer hvad salgets første fase består i og det kombineret med selvlæring og interesse i salg driver dig virkelig langt indenfor salg
Der er meget fleksible arbejdstider og du kan planlægge meget efter dit job
Du får oftest en rigtig fed bonus
Du behøver ikke se "flot ud" for at komme på arbejde og kan mere eller mindre møde op i netundertrøje og baggypants
Du har ingen rigtig ansvar efter salget


Strategisk salg (dækker diverse Account Manager (SA/SOHO SME LA) opgaver) Ulemper:
Du har oftest et stort ansvar og meget høje budgettet at køre med
Der forventes meget af dig da du oftest får en højere gundløn end de fleste andre sælgere
Du kan have meget stressende dage og ofte mere end et 8-16 job
Du er "altid på arbejde"
Du er oftest efterladt meget til dig selv.

Strategisk salg Fordele:
Du har ikke den store "mødepligt" og det er et job du kan kombinere med børn, fritid mv
Det er en lang hård vej at nå dertil og det er ikke altid lykken
Du er meget drevet af hvilken virksomhed du arbejder i
Du får oftest stillet både, bil, computer, internet, telefon mv. til rådighed og har et hav af personalegoder.
Du får nogle fede kunder og du kommer op og lege med "de store drenge"
Du handler oftest kun business2business når du når op i denne kategori

Hvad der er din lykke er svært og sige.
Jeg ville nok snuse til noget HG/HHX hvis du overvejer at gå salgsvejen, det er aldrig et dårligt fundament og starte på.

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus
Jeg er igang med at skrive 10. klasse opgaven sammen med min Værelseskammerat
Vi har om at være sælger og vejen til at blive selvstændig
Derfor har vi lige nogle spørgsmål om nogle fordele og ulemper

Hvilke fordele og ulemper er der ved at være sælger i danmark og globalt

Håber du kan besvare vores spørgsmål

Kh Kasper og Aske  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)