Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er praktikanten forsikret af mig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at skrive en samarbejdsaftale med en praktikant i min enmandsvirksomhed, som også har adresse hjemme privat. I aftalen har praktikanten forslået standdartformuleringen: "Praktikanten er i arbejdstiden dækket af praktikstedets ulykkes- og arbejdsforsikring."  

Jeg har ikke tegnet nogen særskilt ulykkes og arbejdsforsikring - og har aldrig mødt det på min vej. Jeg har min indboforsikring og en ulykkesforsikring - men de er jo private. Praktikanten kommer til at arbejde hjemme hos sig selv og være med ude til møder. 

Er der nogen der kender reglerne og har erfaring med at have praktikanter og lave en god aftale?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ha en erhvervsskade forsikring for alle ansatte. Du kan hente tilbud i flere selskaber, det er ikke så dyrt men lovpligtigt uanset hvor han arbejder
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft virksomhedspraktikanter fra kommunen og de er forsikret igennem kommunen. 

Jeg ved ikke med private praktikanter

mvh

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 5. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har netop haft en erhvervspraktikant. De er forsikret af Deres kommune/jobkontor.

Kontakt dem og få en bekræftelse.

En anden god idé er at få at vide hvad man må sætte dem til og om de har mødepligt osv.

Lidt dumt at du har en praktikant der måske bare køber lidt gratis tid...... udenfor systemet.

 

Venligst, Leon

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Din private forsikringer gælder ikke iforbindelse med erhverv.

Så kommer du tilskade iforbindelse med dit arbejde så er du ikke dækket af forsikringen.
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres kommentarer. Jeg har ringet til TRYG erhverv, som oplyste, at jeg som enkeltmandsvirksomhed ikke skal tegne en forsikring for mig selv, men at hvis jeg har en ansat (dvs. praktikanten) skal jeg tegne en arbejds- og ulykkesforsikring. Det koster bare til orientering omkring 2100 kr. om året, hvis hun er med til møder, og ca. 1100 kr. hvis hun kun arbejder hjemmefra. Der er også forskel på præmien alt efter hvad hun skal lave. Min praktikant er ikke fra en kommune men en studerende, der vil kvalificere sig til drømmestudiet. Hun kommer primært til at sidde hjemme hos sig selv.  

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)