Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop udelukkende til b2b kunder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ved at udarbejde en magento webshop som udelukkende er til b2b kunder. Jeg er dog blevet i tvivl om, hvordan jeg undgår at privatpersoner handler i webshoppen. Hvis det er klart at siden kun er til b2b kunder, og en privatperson alligevel handler i webshoppen, er de så underlagt de samme handelsbetingelser som b2b kunderne?

Privatpersoner må gerne komme ind på siden, men de skal bare ikke købe noget da de ikke handler under samme betingelser som b2b kunderne.

Har i nogle forslag til hvordan man kan ordne dette problem?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Individualisten:

Hej jeg er ved at udarbejde en magento webshop som udelukkende er til b2b kunder. Jeg er dog blevet i tvivl om, hvordan jeg undgår at privatpersoner handler i webshoppen. Hvis det er klart at siden kun er til b2b kunder, og en privatperson alligevel handler i webshoppen, er de så underlagt de samme handelsbetingelser som b2b kunderne?

Privatpersoner må gerne komme ind på siden, men de skal bare ikke købe noget da de ikke handler under samme betingelser som b2b kunderne.

Har i nogle forslag til hvordan man kan ordne dette problem?

Tving folk til at indtaste deres CVR nummer på check-ud siden, eller deres firmanavn.

Rettelse: Har tilføjet "eller deres firmanavn."

Med venlig hilsen,

Nicky

Vil du gerne forbedre konverteringsraten på din webshop? Så besøg http://nickyjohn.dk/ og få en grundig gennemgang af din webshop.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej induvidualisten.

Jeg har en oscommerce side hvor du kan oprette en konto med cvr nr og så kan jeg godkende hvilken gruppe han skal i, detail eller engros, men kan i realiteten oprette så mange grupper jeg vil, med hver deres pris enten som pris eller % rabat for hver gruppe. som udgangs punkt kommer alle i detail gruppen indtil jeg har godkendt dem til en anden gruppe.

Men der er flere måder at gøre det på, vis du kun vil sælge engros, kan du vise dine produkter uden pris indtil de har oprettet en konto og du har godkendt dem som engros kunder.

Har en færdig shop, hvis du er interesseret.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også lave shoppen, så prisen først vises når kunden er logget in. Så mangler du blot at kunder først ansøger om en adgangskode.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hooooold, hoooooold, hoooooooold...

Jeg handler 100 % B2B og tvingen ingen til hverken at taste CVR nr. eller oprette konto... det mister du kun kunder på. Den ene gang jeg modtager ordre fra private, henviser jeg blot til at jeg kun handler med virksomheder også er problemet løst.

Så med mindre du har 1000 kunder dagligt, så vis på din webshop det kun er B2B og resten må du arbejde dig ud af... ikke begrænse dine kunder med kunde oprettelse m.m.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Hooooold, hoooooold, hoooooooold...

Jeg handler 100 % B2B og tvingen ingen til hverken at taste CVR nr. eller oprette konto... det mister du kun kunder på. Den ene gang jeg modtager ordre fra private, henviser jeg blot til at jeg kun handler med virksomheder også er problemet løst.

Så med mindre du har 1000 kunder dagligt, så vis på din webshop det kun er B2B og resten må du arbejde dig ud af... ikke begrænse dine kunder med kunde oprettelse m.m.

Hvordan vil du se om det er en virksomhed eller en privat du har handlet med, hvis vedkommende ikke indtaster sit CVR nummer eller indtaster navnet på vedkommendes virksomhed?

Med venlig hilsen,

Nicky 

Vil du gerne forbedre konverteringsraten på din webshop? Så besøg http://nickyjohn.dk/ og få en grundig gennemgang af din webshop.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi alle indtaster firma navn. Jeg sælger sikkerhedsskilte, hvilket også afgrænser private en hel del.

At kræve et CVR nr. er ikke altid smart, det kan give en del arbejde for fx. en medarbejder ved Mærsk at finde et CVR nr.... så er det måske nemmere at kontakte konkurrenten.

Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så kan jeg godt leve med at man skal indtaste sit CVR nummer. Jeg er dog ikke særlig stor fan af, at man skal logge ind forskellige steder, og få tilsendt koder før man kan foretage en handel. Det er simpelthen for besværligt for kunden.

Hvordan agerer jeg som sælger hvis en kunde indtaster et ugyldigt CVR nummer, og det viser sig at kunden er en privatkunde? Det store problem er at undgå privatpersoner som gerne vil handle i shoppen, da de selvfølgelig ikke går ind under samme handelsbetingelser som erhvervskunder.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være automatisk - Lav et php script der via cvr.dk checker om cvr nummeret giver et hit. Evt. om firmanavnet har fået tilføjet "under opløsning", da du så skal være varsom ;-)

Jeg lavede et script på en dansk webshop der handler med udenlandske moms reg. firmaer, og der slår jeg op i en den europæiske pendant til CVR.dk for at tjekke om det var ok at sælge uden moms til kunden.. Sådan automatiseret uden at firmaer selv skal slå firmaerne op hver gang ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det kan du løse ved at man skal indtaste sit CVR nr. før man kan købe.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)