Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er topsælgeren altid kvinde?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahahha

Hej Jens
At dele det op i kønsroller tror jeg er MEGET svært, og tager du og ser overordnet på det, tror jeg det kan blive svært at måle.. men lad mig tale af erfaring.

Jeg kender ekstremt dygtige sælger der både er mænd og kvinder og også både mænd og kvinder der ligger top 3.

Det de alle har til fælles, er en god portion empati, forståelse, gå-på mod, respekt og tålmodighed. I de grove træk vil du nok finde flere kvinder som er overlegne på flere af disse punkter, specielt når vi taler om "sælgertypen" da de sjældent vil indrømme deres fejl.
Har du derimod en afdeling fuld af kvinder, plejer de at performe dårligere end en afdeling kun med mænd da der går mere hønsegård end konkurrence i det.

Nåh, for at gøre en lang historie kort.

Jeg tror ikke du kan dele vandene op i at kvinder er bedre end mænd eller omvendt, men at have en "kvinde kvinde" i salgsafdelingen gør bestemt de øvrige sælgere mere sultne, mere præcise og mere fokuserede specielt hvis det er ego boostede sælgere.

Nøglerne til succesfuldt salg bæres af mange forskellige typer og individer og er meget forskelligt fra branche til branche - så den kommentar fra din kunde vil jeg mene er infantilt og useriøst. Han bør nok nærmere se indad og forstå hvorfor han ikke motiverer sin salgsflok nok, end at fokusere på at individet er forkert.

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig med et blanding i medarbejderstablen men ret uenig med din bedømmelse af vor kunde.

Tag lindas udmelding - hvor mange er tilbudt dette ude i marken ? Jeg har aldrig hørt om det
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på hvad du mener?

Men jeg har da oplevet flere som har fået vilde tilbud. Derudover også kvindelige kollegaer som har oplevet de særeste tilbud.
Skruer du man-flirten på, oplever du skam også det samme :-)

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 06:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay vildt - har aldrig hørt om mandlige sælgere der bliver tilbudt de vildeste gode blot ud fra et kundemøde.

Men fair - ku være sjovt at høre det mandlige ophav til aminoer herinde hvad de er blevet tilbudt som sælger hos en potentiel kunde?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke gå i detaljer, men topsælgerne er ikke kvinder i DanaWeb. Der er mænd i top, men der er også flere mandlige sælgere. Med det in mente, så er fordelingen egentlig ret lige i forhold til mænd / kvinder.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)