Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter politik ved Kommunalvalget 2013

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle gode Aminoer,

Da kommunalvalget 2013 nærmer sig er jeg blevet opfordret til at stille op for et lokalt parti i en kommune i Nordsjælland (som ligger tættest op af LA blandt de nationale partier).

Jeg er blevet spurgt, da partiet mangler en, der kan repræsentere og henvende sig til min aldersgruppe (18-25 årige) - og jeg er egentlig selv blevet ret hooked på idéen om at stille op.

Da jeg selv er glad for iværksættere og iværksætteri vil jeg gerne gøre min kommunes rammer bedre for dem - og gerne tiltrække (samt holde fast på) flere iværksættere og start-ups.

Og hvem er bedre at spørge om de bedste kommunale rammer for unge iværksættere end de unge iværksættere selv? Det er grunden til min henvendelse herinde.

Hvilke rammer ville I ønske, der blev stillet i til rådighed i den kommune, hvor I "opererer" fra?

Og i et bredere perspektiv. Hvad ville I ønske, at Jeres kommune ville gøre for Jer som unge (18-25 årige) generelt?

Skulle Jeres dåbsattest vise, at I falder uden for kategorien må I naturligvis meget gerne byde ind alligevel!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Liberal Alliance har sørget for at fjerne betaling for udendørsservering i Københavns Kommune i forbindelse med budgetforlig 2013.

Bedre økonomi for restauratørerne, flere studiejobs til servering, borgerne kan nyde en kold fad/kaffe i det gode vejr. 

Bare husk at kreditere det ægte LA for idéen :-)

Pøj pøj med valgkampen.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe

Fedt at du stiller op!

Kommunalpolitik for iværksættere, tjo - det er lidt tricky som liberal. For op til valget går der politisk-pop i at love gaver ud til højre og venstre.

I min kommune (København) vil selv Enhedslisten gøre 'en masse godt' for iværksættere... så de lover selvfølgelig at bygge et stort kulturelt iværksætter-hus for særlig kreative iværksættere (oh yeah, it's true!) hvor der skal sidde kommunale erhvervsrådgivere og tilbyde opstarts-hjælp. 

Jeg giver ikke én krone til iværksættere! [*gisp* sagde hun virkelig det?]

Iværksættere skal nok klare sig (og dem der ikke gør, vil jeg ikke give gaver til betalt af skattekroner). [ja, det sagde hun sgu!]

Alle mulige hjælpepakker, opstarts-kite, kommunal-rådgivning osv, er ikke det der kommer til at gøre forskellen om Tech-Torben gider sidde nede i sine forældres kælder og knokle 24-7 på hans projekt eller ej. 

Så!

Jeg vil derimod love mine iværksætter-vælgere, at jeg vil tage en for holdet og bruge 20-25 timer om ugen ved siden af mit eget iværksætter-projekt (såfremt jeg bliver valgt ind) på at ryde op i al det bureaukratiske rod der gør vores offentlige sektor så hamrende dyr og tung i popo'en.

SÅLEDES at Liberal Alliance med stolthed kan sige "Nåh venner, nu har vi ryddet op - fundet penge i effektiviseringer - nu er det på tide at vi kræver de skattelettelser vores borgere fortjener" 

Det er helt skævt at vi har opbygget et samfund hvor du får halvedelen selv og resten skal du give til et stort sort hul... hvor det i sidste ende måske kun er 10-20% der ender ude i vores gratis uddannelsessystem og sundhedsvæsen (som jeg er stolt og taknemmelig for at vi har i DK).

I'm just saying ;)

Pøj, pøj med valget - jeg sender en masse kærlighed og karma i din vej.

Ps. Jeg falder forøvrigt uden for kategorien - jeg er 26 år ;)

Pps. Hvis du har brug for lidt sparring i forhold til ideer til din kampagne, så må du endelig hive fat i mig. 

held og lykke med din kampagne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)