Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kickstarter - Folks erfaringer og hvordan man gør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde og er netop i fuld gang med, at finde ud af, hvordan jeg får et projekt jeg har arbejdet på længe, op inde på Kickstarter. Det er ikke lige så let som man måske skulle tro, så derfor dukkede jeg op herinde for, at tale med andre der har haft forsøgt sig, med mere eller mindre held.

Jeg kan dog se, at der ikke er så mange tråde omkring det, så tænkte vi kunne bruge denne her til, at udveksle erfaringer og god vide om, hvordan man som dansker får sit projekt smidt op derinde og forhåbenligt gjort det til en succes. Jeg vil derfor bruge første indlæg til at dele en masse god info med jer andre og så har jeg selv nogle spørgsmål, som jeg inderligt håber på, at nogle af jer andre måske kan give svar på.

Hvordan laver man som dansker et projekt på Kickstarter?

Der er allerede lavet en god tråd med navnet, Sådan får du dit projekt på kickstarter, så lad mig starte med at linke ind til dette: http://www.amino.dk/forums/t/158587.aspx 
Det er ikke helt nyt, men han har nogle ret gode pointer i videoen i tråden og lidt om, hvordan man gør, hvis ens projekt skal sættes op fra USA.

Derudover så har jeg via kontakt til en anden dansker på Kickstarter, fået sendt dette link, som jeg tror kan være til hjælp fra andre: http://trendsonline.dk/2013/05/23/sadan-laver-du-en-kickstarter-kampagne/
Dette blog indlæg fortælle mere præcist hvad man kan gøre for, at sætte sit firma op fra England, så man derefter kan sætte sit projekt i gang.

Det næste på programmet er et link til en side, der fortæller helt ned i detaljer, hvad du bør tænke over, før du smider dit projekt op på Kickstarter. Dette er noget af den bedste information du overhovedet kan finde på nettet, hvis du ønsker succes med foundingen af din ide: http://www.incomediary.com/ultimate-guide-how-to-make-successful-kickstarter-campaign#Choosing_a_Project_Image
Den viden du finder derinde bygger på de erfaringer som folkene bag Pebble gjorde sig omkring deres Kickstarter projekt. De ønskdde 100.000$ i founding og endte op med mere end 10.000.000$

Her er et andet bud, hvor en succesfuld Kickstarter fortæller, hvad han gjorde for, at sikre sig at hans project blev foundet: http://whitscott.com/2012/05/01/how-to-create-a-successful-kickstarter-campaign/


Sidst men ikke mindst, så kommer der herunder et link til en åben facebook gruppe, hvori folk udveksler erfaringer med mere omkring de projekter de har haft, eller lige er i gang med at forsøge at få foundet: https://www.facebook.com/groups/KickstarterBestPractices/?fref=ts

Jeg håber det her kan hjælpe andre i samme situation som mig, og så håber jeg naturligvis samtidig, at nogle af jer, kan svare mig på de spørgsmål, som kommer i mit næste indlæg Big Smile

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine spørgsmål til jer derude:

1. Hvad er jeres erfaringer med, at sætte sit firma op i eksempelvis England? Er det voldsomt besværligt eller er det til at have med at gøre, selvom man endnu ikke er et stort firma, men blot en mand med en drøm og en masse gejst?

2. Har nogen af jer andre dansker der har smidt projekter op på Kickstarter, kontakter til eksempelvis en revisor i England, som man kan have sin engelske firma adresse hos? Hvis andre har erfaringer med lignende så byd også gerne ind.

På forhånd tak for hjælpen. 

Fra Stilling
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Geekay Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

1. Jeg har haft et limited company i Englnad, jeg oprettede det via sitet www.dolphinformations.co.uk -  det er en 5-6 år siden nu, men det gik ganske glat. Jeg var dog nødt til at møde op personligt for at få en bankkonto i en engelsk bank til firmaet. Men man kan også få en dansk bank, så skal man bare registrere firmaet hos de danske myndigheder også (og dermed også indsende regnskaber her, osv). Men det vil stadig være engelsk, og få en adresse i england.

Jeg havde en engelsk bank, med netbank adgang, og kontoen knyttede jeg til en paypal konto (bare for sjov, brugte firmaet i konsulent øjemed - fordi alle mine kunder var engelske).

Der er en masse papirer og procedurer og ikke mindst navne på ting der ikke er helt genkendelige for en dansker. Men jeg husker det ikke som om det var så vanskeligt.

Jeg fik aldrig taget firmaet rigtigt i brug, så det er lukket ned igen. Men en mand med en drøm og gejst, det er godt nok til at ordne den sag. :-) og så har man en platform.

2. dolphin fyrene sørger for adressen.

Det er længe siden du spurgte, men håber alligevel nogen kan bruge svaret,

Jeg er egentlig selv igang med at finde ud af noget om brug af kickstarter, og regner med at lave et firma hos dolphinformations hvis det bliver en løsningsmodel for mig. 

Tænker at det kan laves som datterselskab til ens danske ivs selskab. Så har man stadig et link hertil.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)