Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om jeg begriber hvordan en Venstre-borgmester kan se sig selv i øjene efter dette stunt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Citat fra Politiken: 

"Bevillingsnævnets formand Pia Allerslev (V) er villig til at få sin magt prøvet ved en retssag. Og det kan måske også blive nødvendigt. Hun har allerede fået én næse for at afvise barer, som efter kommunens juristers mening har ret til en bevilling. LÆS ARTIKELPolitisk kritik kan redde kæmpe discount-bar

Nu blæser formanden, som også er Københavns Kultur - og Fritidsborgmester, på en klar opfordring om at rette sig efter Kultur - og Fritidsudvalget, der har bedt Bevillingsnævnet om at komme med bedre argumenter for at afvise bevillingerne. Eller godkende dem, hvis ikke man kan finde et bedre juridisk grundlag for en afvisning.

Men i går kom der igen afslag ud til fem barer, der alle har klaget til og fået medhold af Kultur – og Fritidsforvaltningen, der er den officielle ankemyndighed."

Da jeg var en lille pige og ikke ville erkende at jeg havde begået en fejl, kunne jeg gå og mukke en hel dag og stædigt fastholde at jeg havde ret. Det havde ingen alvorlige konsekvenser, andet end at mine forældre måske blev lidt irriteret over mig.

Når Pia Allerslev stædigt fastholder hendes fejlagtige afvisning, er hun skyld i at erhvervsdrivende mister millioner, samfundet mister moms indtægter og folk mister arbejdspladser. 

Jeg vil hermed gerne videresende et lille råd fra Asger Aamund til Pia Allerslev: "Vi burde have et Christiansborg og et politisk klima, hvor vores politikere bogstavelig talt lå på knæ for iværksættere – fra de allermindste til de større..." 

Amen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt indlæg

Jeg er helt på linie med dig i at politikeren her jokker i spinaten.. hjulene skal jo snurre igen hvis vi skal gøre os håb om at lille DK forbliver et nogenlunde velstående samfund 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lilian Parker Kaule:
Når Pia Allerslev stædigt fastholder hendes fejlagtige afvisning, er hun skyld i at erhvervsdrivende mister millioner, samfundet mister moms indtægter og folk mister arbejdspladser.

Pia Allerslev mener jo ikke den er fejlagtig. Pia Allerslev mener at hun som folkevalgt skal detailregulere hvor folk skal starte deres virksomhed. At man så har nogle tilfældige barejere, der har investeret millioner i et serveringssted, er Pia Allerslev og Bevillingsnævnet i København Kommune lige glade med. 

Det er en skandale.

På sidelinjen kan jeg nævne at der med et nyt rødt flertal også er regulering af spillesteder og shawarma-barer på vej. 

Efter kommunalvalget er det nok en god idé at budgettere med 'ukrainske-omkostninger', da tilladelsen til at drive virksomhed ligger på ganske få hænder i et nævn.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
På sidelinjen kan jeg nævne at der med et nyt rødt flertal også er regulering af spillesteder og shawarma-barer på vej. 

Jøsses! Om så hver matrikel i København huser en shawarma-bar og et spillested, er det jo et udtryk for efterspørgelse. Hvis der ikke er kunder i butikken, må stederne lukke - det kan ikke være mere logisk. Hvad skal der til for at få politkere til at forstår, at de skal stoppe deres reguleringer?

Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:

Godt indlæg ! 

Jeg er helt på linie med dig i at politikeren her jokker i spinaten.. hjulene skal jo snurre igen hvis vi skal gøre os håb om at lille DK forbliver et nogenlunde velstående samfund 

Tak! 

Jeg håber flere borgere vil råbe vakt i gevær - men jeg tror desværre at denne slags skandaler er for diffuse for borgeren. "Hvad vedkommer det mig, at myndighederne spænder ben for selvstændige... jeg er jo ansat på kommunen" ;) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekstra Bladet må kunne få noget ud af denne historie. Har den været i dagbladene , eller i tv-avisen ?

Fra København K
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:

Ekstra Bladet må kunne få noget ud af denne historie. Har den været i dagbladene , eller i tv-avisen ?

Nej det har den ikke - så hvis du kender nogen som kan være interesseret i historien, må du endelig sige til.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lilian Parker Kaule:
Jøsses! Om så hver matrikel i København huser en shawarma-bar og et spillested, er det jo et udtryk for efterspørgelse. Hvis der ikke er kunder i butikken, må stederne lukke - det kan ikke være mere logisk. Hvad skal der til for at få politkere til at forstår, at de skal stoppe deres reguleringer?

Ja, nu kender jeg jo en der sidder i Bevillingsvævnet og netop vil regulere disse ting. Pølsevogne er allerede reguleret, men har en særlig rolle. Hvorfor ikke regulere slikbutikker, når man er igang?. Hvis man bare bruger sin fantasi, så kan man vel finde på en undskyldning for at regulere hvad som helst til 'fælles bedste'.

Et af argumenterne for shawarma-regulering var i øvrigt det ville blive bedre kvalitet, fordi priserne kom op, så indehaverne kunne leve af det. Kunderne er naturligvis for dumme til at vurdere kvaliteten selv, men når politikere fjerner konkurrence sker det af sig selv. Der er også mange grønthandlere på Nørrebro man kan lukke. De nye uheldige arbejdsløse kan få nogle dagpenge/kontanthjælp og noget aktivering.

Kom ikke og sig de folkevalgte ikke er gode ved borgerne. Your tax dollars at work.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 04:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber altså at I går til EB med denne historie - det KAN sgi da ikke være rigtigt !

 

go4it !

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)