Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener I om emnet "at uddanne sig" frem for, at være innovativ, selvstændig og nyskabende?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..!


Her med en lille artikel om emnet "uddannelse".

Hvad mener I om dette emne efter, at have gennemlæst artiklen?

S.U.

http://www.information.dk/470683

Fra København K
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander Pennerup:
Her med en lille artikel om emnet "uddannelse".

Hej Sander - det der er ikke en "lille" artikel ;) og jeg er simpelthen for utålmodig til at gide læse den.

Men derfor kan jeg stadig godt have en holdning til dit spørgsmål i overskriften.

Jeg mener ikke det ene udelukker det andet. I Danmark har vi fx ikke haft tradition for anerkende iværksættere for deres mod og hårde arbejde - det håber jeg vil ændre sig. Omvendt har vi også brug for at der er nogen i samfundet som gider nørde rundt inde i et laboratorium. 

Et sundt og dynamisk samfund bygger på diversitet og tolerance for andre mennesker - ligegyldigt hvilke veje de vælger at gå. 

Yes, så kan jeg vist heller ikke lyde som en større juble-hippie ;) Men nej, jeg mener ikke staten skal regulere hvilke leveveje der er bedre end andre. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lilian Parker Kaule:

... og jeg er simpelthen for utålmodig til at gide læse den.

Enig med Lilian. Artiklen ville opnå flere læsere, hvis den var kortere.

Du spørger, hvad vi mener om emnet at uddanne sig frem for at være innovativ, selvstændig og nyskabende. Med uddannelse mener du vist boglig uddannelse med efterfølgende titel.

At uddanne sig er alle nødt til, uanset om det er bogligt (teoretisk), fagligt/praktisk eller personligt. Nogle er nødt til at uddanne sig på alle tre planer.

Den boglige uddannelse er vigtig, hvis den afstedkommer en titel, for det er titlen, mange jobansøgere er afhængig af. Uddannelsen undervejs er ligegyldig. Jeg tror, at erhvervslivet også i fremtiden vil lefle for titler. Hvis du ikke har udrettet noget eller kan dokumentere erfaringer, har du kun en titel at falde tilbage på.

Det er en personlig egenskab at være innovativ, selvstændig og nyskabende. Hvis du ikke bruger disse egenskaber naturligt under din opvækst, er du nødt til at udvikle dem bevidst som voksen, og det er lige så meget en uddannelse som den uddannelse, du snakker om. Har man meget angst og tilbageholdenhed i sig, er det også en uddannelse at overvinde disse begrænsende sider.

Det kræver også uddannelse at kunne se længere end sin egen næsetip! Det kræver ofte selvindsigt, selvransagelse og selvforståelse og vilje til at ville se andre også).

Jeg synes, man skal droppe ordet uddannelse, fordi det reelt er titler, firmaerne går efter. Er man selvstændig, er det også en titel: Virksomhedsejer, uanset størrelsen af firmaet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)