Hejsa. En forholdsvis lille og "let" ting som at prissætte sine produkter burde jo kunne klares udfra produktionspris + fragt + emballage + fortjeneste og så lægge 2.5 gange ovenpå for at finde forhandlerprisen eller? Vores produkter koster ca. 40 kr stk i produktion. og fragtomkostningerne kender jeg endnu ikke fra Polen til DK, ej eller emballage som skal være offset æsker med fotos og lidt tekst og logo på. Så hvordan skal man lige regne den ud så man ikke snyder sig selv eller sine kunder? Sorry for et lidt dumt spørgsmål, men jeg er idémager og ikke regnskabskyndig, og tal er bare ikke lige mig. Så sidder der en med en god tommelfingerregel om hvordan man finder sit leje... ville jeg blive taknemlig. Mvh Sue |
Der findes ikke skudsikre prissætninger :)
Prisen er alene defineret ud fra hvad dine kunder vil betale for varen - og dem får du sikkert ikke opmærksomhed nok fra til at du kan forklare et eller andet regnestykke.
Derfor - prøv dig frem. Se på konkurrenter, se på alternativer (hvis de ikke vælger sådan et produkt som dit, hvad vælger de så) - og prøv så med et eller andet i forhold til det. Der er intet rigtigt og forkert (og folk der vil belære dig om demand curves eller andet der er supersnedigt til salg af guld og korn og slige kan du alligevel ikke bruge, med mindre det er ren commodity).
-og så kan du regne bagud og se om og hvor meget du kan tjene på det.
/Kristian