Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forsikringsloven!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Kort beskrivelse:

Jeg ramte et rådyr med lav fart i mandags, uheldigvis ramte jeg den bløde og glatte rabat, og endte i grøften. Det har endt ud i at min taksator har erklæret min bil for total-skadet. (Chevrolet Spark 1,0 Life+ ´ 08/2011)

Mit problem er nu:

Jeg synes selv, jeg er blevet underbudt mht. den pris han har budt, i forhold til det jeg ved min bil er værd. Jeg har fået ham 5.000 kr op, hvorefter han kræver de vinterdæk jeg har til bil med i "handlen". Det synes jeg ikke er fair!

Problemet er bare, at han har kigget på nettet, hvad tilsvarende biler er værd. Han har fundet 1 bil ud af 17 (af samme model, årgang osv) som tilfældigvis er 7000 kr billigere end alle de andre. De andre biler ligger i den prisklasse, jeg selv regnede med at jeg ville få for bilen.
Så kan han godt tillade sig, at byde mig den laveste pris, bare fordi der er en bil der er så langt nede i pris? DET SKAL OGSÅ SIGES at den "billige" bil han har fundet, er uden ALU-fælge, den er 7 mdr. ældre end min (7 mdr. mindre fabriksgaranti) og den har en gammel undervognsbehandling (Min havde næsten lige fået). Det vil sige at bilen er billig ja, men den har så hverken Alu-fælge, 7 mdr ekstra fabriksgaranti og undervognsbehandling. Det må da tælle med, i bilens værdi?

Så mit store spørgsmål er som følgende:

Er der ikke noget med, at man ikke må være ringere stillet ifølge forsikringsloven, end man var før ulykken?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes aldrig man får hvad man har givet/tingene er værd af sin forsikring!

Dbh
Michael Haahr
Maler-maling.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Jeg syntes aldrig man får hvad man har givet/tingene er værd af sin forsikring!

Det ved jeg ikke så meget om, dette er min første skade nogensinde, og den var ikke selvforskyldt. Men som jeg oplever det nu, så synes jeg ikke det er helt fair. Når jeg hører om andre, der får totalskadet deres bil, selvom det er en gammel en, så får de en del mere, end hvad den er værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hauervig Frederiksen:
Er der ikke noget med, at man ikke må være ringere stillet ifølge forsikringsloven, end man var før ulykken?

Udgangspunktet for erstatningen er prisen for en tilsvarende bil dvs. samme mærke, model, alder, kilometerstand og vedligeholdelse som den totalskadede bil var i.

Jeg synes, at du har nogle gode argumenter, som du skal holde fast i. Ligesom du ikke skal lade vinterdæk indgå i en aftale på de vilkår. Hvis ikke du kan få ham op i en fornuftig pris så brug dine klagemuligheder. Eller bedre tale med en ansvarlig hos forsikringsselskabet.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes dine argumenter er gode og dækkene er jo værdiløse hvis du køber en bil de ikke passer til - men kan vel omvendt anvendes hvis du køber en tilsvarende type, så den tør jeg ikke gøre mig klog på, men klag op i systemet - ikke via taksator men via en højere i systemet hos samme selskab med kort koncis forklaring på hvorfor du mener prisen ikke holder - og ellers har du  ankenævnet - og du kan godt bruge det hvis du tager pengene men protesterer - fordi du jo ikke kan være uden bil

http://www.ankeforsikring.dk/

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)