Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forbyde fiskeparker dyreetisk råd siger ja ;(

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Charmepropellen:

Fru Hartmann:

Synes det er fint hvis man forbyder den slags dyrplageri.

Tænk dog på, at for hver gang en "lystfisker" har fat i samme fisk, får den sår i munden!

Tag dog ud og fisk, slå kræet ihjel og spis den. Eller find en anden hobby.

Det var dog den mest latterlige kommentar jeg længe har set!

Du ved tydeligvis ikke noget om fisk. De mærker ikke når krogen sidder i munden på den.

Og i stort set alle Put and Take søer er det forbudt at sætte fiskene ud igen efter fangst.

Folk tager desuden i 99% af alle tilfælde fiskene med hjem.

Der stilles store krav til søerne om vand kvalitet og gode forhold for fiskene.

De bliver opdrættet på samme måde som de fisk du køber i et supermarked!

Lad være med at kommentere når du tydeligvis intet ved om emnet! 

Sorry, men hvad f.... ved du, eller andre om hvad en fisk kan mærke?

Og så skal du ikke belære mig om hvor eller hvad jeg skal/må kommentere.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Americano Streetwear Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Øh undskyld mig...men hvis man ikke bryder sig om fisk...Hvorfor hulen så fiske efter dem!? Så kommer vi netop ind på det pop smarte med genudsætning (Catch & Relase). Jeg forstår godt dyre-etisk råd at de er oppe på mærkerne, for når de bladre et fiskeblad igennem så ser de tonsvis af billeder med fisk, der herefter bliver genudsat og oven i købet også med en kommentar af den stolte fanger..."At det nu er tredje eller femte gang, at han har fanget den gedde". Undskyld mig..det er sgu et skråplan.

Fanger man en fisk og den ellers overholder alle gældende mål og inden for fredningstider, så nak den og nyd den på middagsbordet. Gør den ikke så behandler man den varsomt...afkroger den og sætter den pænt og forsigtigt ud i vandet igen..Uanset hvilken fisk og art det er.!

Nu er det jo sådan med jagt og fiskeri, at det oprindeligt er en måde at få mad på bordet...godt være det er afstressende og der er luft over hovedet til at tænke tanker ud. Men man skyder jo heller ikke et dyr...lapper det sammen og yder førstehjælp...tager et billed og lader den løbe igen.

Det er dyre plageri ligeså meget som det er at genudsætte fisk.!

Lad mig forslå Pettirør flet...eller måske fingermaling som fritidsinteresse Wink

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Fru Hartmann:
Sorry, men hvad f.... ved du, eller andre om hvad en fisk kan mærke?

Jeg ved ikke en skid om hvad fisk kan mærke eller ikke.

Men jeg ved, at hvis man fanger en fisk og sætter den fri - for sportens skyld - så sker det faktisk at den bider på igen!

Så enten kan den ikke mærke noget, eller også er den så dum, at den ikke lærer af sine erfaringer.

Jeg skal undlade at lave sammenligninger med visse pattedyr, som hævder at stå på et højere niveau!

Men som jeg ser det, er en fisk blot en skælbeklædt muskel, hvis liv handler om at æde og skide, indtil den selv bliver ædt. 

Jeg er ret sikker på, at den ikke besidder åndsevner til at afgøre forskellen mellem en sø og et hav! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

websafe:
Jeg ved ikke en skid om hvad fisk kan mærke eller ikke.
Nej det er der ingen der ved med sikkerhed - der findes ikke smerte målere - heller ikke til mennesker som kan bruges i alm. brug, men rådet har valgt at lade tvivlen komme dyret til gode

websafe:

Men jeg ved, at hvis man fanger en fisk og sætter den fri - for sportens skyld - så sker det faktisk at den bider på igen!

Så enten kan den ikke mærke noget, eller også er den så dum, at den ikke lærer af sine erfaringer.

ah det er nu nok meget lidt videnskabeligt - nu er du inde i hukommelse, langtids - korttids - og det har intet med smerte at gøre

Jeg kan sige, at fisk let lærer at genkende folk (og nu ud fra stor akvarieviden) - så et eller andet er der inde i musklen

websafe:
Jeg er ret sikker på, at den ikke besidder åndsevner til at afgøre forskellen mellem en sø og et hav! 
nah- men det har jo ikke med sagen at gøre - men den kan sagtens finde ud af at flytte sig, hvis den som ferskvandsfisk kommer for langt ud i saltvand - lige som der i høj grad er fisk der starter i ferskvand og flytter til saltvand som voksne (mange Argo f.eks.), ja sågar fisk der fødes efter deres forældre har svømmet fra Danmark til Saragassohavet for at yngle, og som derefter som larver og ungfisk med strøm og svømning tager sig til Danmark, for at søge op i ferskvandsvandløb - leve der - gå tilbage i saltvand - vokse videre, og så tage hele turen til saragassohavet igen - yngle og forsvinde - men det er jo oplagt instinkt og ikke en lærebog de har sat sig ind i

Jeg synes dog nok du samlet simplificerer området ganske kraftigt - og man aner ikke noget om smerte der ikke kan måles, men man kan se dem sprælle hvis man skære i dem, og man ved de kan skræmmes og har masser af celler til at måle bevægelse som kan regnes som fare (ex sidelinjesystemet) lige som de givet ikke trives hvis de får svamp og andet, som ikke er ukendt fra put and take. Tag ud i naturen og fisk frie fisk

Man kan sagtens tvivle på det er det vigtigste der er valgt, men de har nu nok bedømt mere end vi tror - og jeg ser da gerne at det kan føre til forbud mod ex fasanudsætning og skydning i begrænsede områder og andet - så længe det medfører noget positivt for dyrevelfærd, skal de ikke ha kritik fra mig - masser af andre ønsker - men ikke kritik for der det gavner

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er for dyrevelfærd. En af de vigtigste årsager er, at dyr ikke kan gå sammen, strejke, bruge medierne, advare hinanden via internettet osv.. De er overladt til os mennesker. Vi bestemmer deres skæbne. De har ikke et valg. Det har vi.

Vi mennesker kan træffe et valg. Vi kan vælge at se ned på dyr, ignorere dem og deres lidelser eller vi kan behandle dem ordentligt.

Vi mennesker er dygtige og kloge. Vi kan lande på månen, styre et køretøj på Mars osv.
Hvorfor kan vi så ikke formå at give dyrene et ordentlig liv efterfulgt af en hurtig aflivning ved produktion?

Der er mange dyr, der har brug for en håndsrækning. Det er svært at redde alle dyr i hele verden, men vi kan tråds alt være et forbillede og starte i Dk.

Den dag i dag tvivler jeg på, at der er nogle der ønsker at blive genfødt som en ko, kylling eller gris...

Her på Amino er folk kendt for at skabe ting og være innovative.
Her er en oplagt forretningsidé! En sø med mekaniske fisk, som folk kan fange?

Vi er i år 2013. Kan vi ikke godt sige, at fra år 2014 og frem, så kan vi godt gøre det lidt bedre (gerne meget bedre).

God aften alle sammen! :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Larsen:
Her på Amino er folk kendt for at skabe ting og være innovative.
Her er en oplagt forretningsidé! En sø med mekaniske fisk, som folk kan fange?
Yes

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Larsen:
Her på Amino er folk kendt for at skabe ting og være innovative.
Her er en oplagt forretningsidé! En sø med mekaniske fisk, som folk kan fange?

Fed ide!... Og en procentdel af fiskene skal så kraftige så de hiver lystfiskeren "i baljen", når de bider på :-)... det øger spændingen og så er der jo tale om en rigtig sport, nogle gange vinder lystfiskeren og nogle gange vinder fisken.!
Ideen til fri afbenyttelse til de rigtig innovative aminoer.;-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Nej det er der ingen der ved med sikkerhed - der findes ikke smerte målere - heller ikke til mennesker som kan bruges i alm. brug, men rådet har valgt at lade tvivlen komme dyret til gode

Jo, forskere ved med ret stor sikkerhed at fisk ikke føler smerte på samme måder som mennesker og højerestående dyr: "Do fish feel pain?" - Science Daily.

Jeg synes virkelig at folk dskulle læse den artikel. Fisk har simpelthen ikke en udviklet nok hjerne til at føle smerte, de mangler neocortex og visse nervefibre som er blevet bevist er nødvendig for at føle 'bevidst' smerte.

Så hvad handler det her om? Jeg giver Tom ret i at det er et publicity stunt og udtryk for en meget kedelig tendens til at ville forbyde alt. Vi er mennesker som spiser fisk og dyr, det er noget af det mest naturlige at jage og fiske og bare fordi det moderne menneske ingen relation har til sit byttedyr, så slår vi jo stadig masser af dyr ihjel.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Yes

Glimrende artikel Erik !

Men som med alt andet forskning er der en del "hviser" 

F.eks. denne : "og er det absolut ikke tilrådeligt at fortolke adfærden af fisk fra et menneskeligt perspektiv" .

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Erik Hamre:
Yes

Glimrende artikel Erik !

Men som med alt andet forskning er der en del "hviser" 

F.eks. denne : "og er det absolut ikke tilrådeligt at fortolke adfærden af fisk fra et menneskeligt perspektiv" .

Jeg ved ikke hvor meget du har fisket Ib, men helt ærlig, fisk er altså ikke særlig kloge. Jeg tvivler meget på de er bare i nærheden af at have følelser eller nogen form for bevidsthed. De er ret tæt på at være rene biologiske maskiner. Jeg mener, med mange dyr kan du se 'et eller andet' når du ser dem i øjnene. Det er fx ret nemt at se at en hund eller kat er bange bare ved at se dem i øjnene. Fiskeøjne derimod er helt og aldeles udtryksløse. Derudover så spiser de fleste lystfiskere vel også de fisk de fanger, også fra Put and Take, og så er det jo ikke anderledes end de mishandlede industridyr alle spiser, faktisk bedre? Det svarer jo bare til økologisk dambrug. Vi skal jo også huske på at alle vilde dyr udsættes for masser af stress fra rovdyr og naturlige farer. Det at de får en krog i munden er næppe værre for dem end en bjørn der svinger labben eller et marsvin der jager dem.

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)