Jeg har annonceret en del på Facebook igennem lang tid. For nogen tid siden opdagede jeg en fejl i faktureringen og skrev flere gange til dem via deres kontaktformular på Facebook, men de vendte aldrig tilbage.
Nu har jeg bedt banken om at trække pengene tilbage, men vil gerne meddele dette til facebook. Jeg kan bare ikke længere finde deres kontaktformular.
Er der nogen af jer, der ved, hvor jeg kan finde den? Og ved i evt. hvor man skal henvende sig vedr. en uoverensstemmelse med facebook.?
Hvori består fejlen? De gange jeg har hørt om folk, der mener, de er blevet fejl-faktureret, har det skyldtes, at de har slettet annoncekampagner efter, at der var været forbrug på dem og så kan de ikke få de tal, de bliver faktureret for, til at stemme med de tal, de aflæser i systemet - fordi kampagnerne ikke længere kan ses i systemet.
Mvh
David Lorentzen, Socialization
Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.
Det er jeg helt med på. I fakturaen står jo også den periode, man bliver opkrævet for.
I dette tilfælde havde jeg deaktiveret en annonce, som pludselig begyndte at køre igen en måned efter. Da jeg opdagede det, havde jeg annonceret for 6000 kr. på en gammel kampagne.
Jeg ved, at jeg ikke havde aktiveret den gamle annonce, men hvis Facebook mener noget anden kunne de i det mindste besvare min henvendelse.
Jeg går ind på annonceadministrator via min Facebook (virksomheds) side og opretter annoncen der.
Jeg har annonceret rigtig meget i løbet af de de sidste 1½ år og brugt rigtig mange penge på FB. Det irritere mig derfor, at de så er umulige at komme i kontakt med, når der er problemer :(
Hmm. Det er godt nok mærkeligt - og lyder mystisk. Men jeg har ikke noget svar. Jeg bruger aldrig andet end PowerEditor og følger dagligt annoncerapporterne, så den type fejl ville jeg have fanget med det samme.
Ikke at det hjælper dig nu, eller besvarer dit spørgsmål, men hold under alle omstændigheder altid øje med din annoncerapport. Der kan de lynhurtigt få et overblik over aktive annoncer og hvis der er sket en fejl, eller du er kommet til at starte en kampagne igen uforvarende, så fanger du det her inden skaden bliver for omfattende.
Mvh
David Lorentzen, Socialization
P.S.: Og ja, Facebooks kundeservice - eller mangel på samme - kan være ekstremt frustrerende!
Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.