Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation - Hvad er kundens rettigheder?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en henvendelse fra en kunde, som købte et produkt i vores webshop for nogle få måneder siden. Produktet fungerer ikke efter hensigten og kunden vil gerne have pengene tilbagebetalt på sin konto. Jeg kan ikke få fat i vores leverandør før efter nytår, men jeg kan forestille mig, at de hellere vil reparere eller levere en ny vare, end at tilbagebetale kunden.

Mit spørgsmål går derfor på, om kunden kan forlange at få pengene tilbage eller "kun" en reparation eller ombytning af sin vare?
(Jeg er med på, at en anden ting er hvad der er god service, men jeg vil gerne kende lovgivningen)

/Morten 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Arbejder selv som serviceansvarlig i fysisk butik med hovedansvar for deftekte varer.

Du har ret til, at sende produktet til reparation 2 gange, men 3. gang produktet er deftkt har kunden krav på nyt produkt eller pengene tilbage.

Der er vist en gråzone omkring om det er forskellige defekter produktet har hver gang, men her træder den gode kundeservice i kraft...

Men altså, du er i din fulde ret til, at sende produktet til reparation i stedet for, at betale pengene tilbage.

Hilsen Eva

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - det var lige hvad jeg ledte efter :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Eva Jakobsen:

Du har ret til, at sende produktet til reparation 2 gange, men 3. gang produktet er deftkt har kunden krav på nyt produkt eller pengene tilbage.

Ah du har som udgangspunkt kun ret til at forsøge at reparerer varen en gang.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Fristrøm:

Eva Jakobsen:

Du har ret til, at sende produktet til reparation 2 gange, men 3. gang produktet er deftkt har kunden krav på nyt produkt eller pengene tilbage.

Ah du har som udgangspunkt kun ret til at forsøge at reparerer varen en gang.

Det er rigtigt nok - men flere gange, hvis det er forskellige fejl, der optræder.

- En gang for samme fejl.

- Hvis ny fejl, ny reparation.

Hvis ombytning, så tæller de gamle fejl faktisk stadig, så man skal passe på, at man ikke får gjort noget forkert ifølge lovgivningen.

God service er selvfølgelig er gøre det som kunden ønsker, men ofte er det meget dyrere og derfor kan kunden ikke altid få sin ret. Heller ikke selv om jeg har haft advokater, der har råbt ad mig etc. Advokater råber tit op om paragraffer, men der må man bare stå fast. De får ikke mere ret end alle andre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Fristrøm:
Ah du har som udgangspunkt kun ret til at forsøge at reparerer varen en gang.

Den vil jeg da meget gerne vide hvor du har det fra ?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)