Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsiv hjemmeside - Feedback

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino.

Jeg har igennem den sidste stykke tid arbejdet på en ny og responsiv hjemmeside. Det er til min personlige freelance portefølje, www.designbylucas.com. Jeg synes selv at det er endt forholdsvis godt ud, men ville egentligt gerne høre jeres mening, inden jeg skyder projektet i gang for alvor. Kom gerne med ærlig og konstruktiv feedback, så jeg kan forbedre siden mest muligt.

Tak på forhånd! :-)

Venlig hilsen,
Lucas.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser fin ud :-) jeg ville dog ændre dit billede fra en dreng til en mand og slette din alder og i stedet skrive ung gut eller andet, bare ikke at du kun er 15 år, det kan godt får nogle til at fravælge dig.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ærgerligt, at ens alder skal have så stor en indflydelse. Men ja, det har muligvis ret i.

Jeg vil ihvertfald tage det til overvejelse.

Tak skal du have. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siden reagerer fint responsivt. Der er et par ting om banneret. Det mindskes fint på forsiden, dog bliver teksten hurtigt så lille, at man ikke kan læse den. De andre sider, dvs. Services, Work og Contact reagerer på en anden måde, idet overgangen ikke så glidende som på forsiden.

Er du sikker på, det hedder "I'm Lucas, a Danish based Designer"? Jeg ville skrive "I'm Lucas, a designer based in Denmark".

Faktisk ville jeg omskrive første og andet afsnit lidt, så du undgår at skulle skrive "As mentioned before". Her er et forslag:

Hello there (ingen punktum i overskrifter)

I'm Lucas, a designer and web developer.

I create perfect designs down to pixel level and I make rock solid code. (jeg tror ikke, der er noget, der hedder pixel perfect designs).

Short about me

I'm a 15 years old designer and code developer and I live in Denmark.

Du behøver ikke skrive "Due to my age, I don't have any professional experience, ". Det behøver du ikke skilte med, og det kan folk godt selv finde ud af. Hvis nogen spørger, så kan du svare ærligt. Skriv gerne "I learn every day by studying and by experimenting."


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

e-bil.dk:

... og i stedet skrive ung gut eller andet, bare ikke at du kun er 15 år, det kan godt får nogle til at fravælge dig.

Det er jeg faktisk enig i!

Fra Brædstrup
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ærgeligt at du i dit slideshow har en anden blå farve som baggrund. det er mere enkelt med den samme blå farve, det ligner at det ikke er noget du har bemærket, da du lavede siden, det ville jeg ændre efter min mening :-)

Mvh

Lasse Henriksen 

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul, mange tak for den fine feedback.

Der var en masse jeg kunne bruge til noget. Jeg vil nok opdatere siden i løbet af i dag og i morgen.

Problemet med banneret og de resterende billeder, havde jeg ikke selv bidt mærke i. Men det skulle ikke være så svært at ordne. Jeg er enig med dig, angående det meste af teksten.

Fortsat god aften.

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 38
Fra  Design by Lucas Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Henriksen:

det er ærgeligt at du i dit slideshow har en anden blå farve som baggrund. det er mere enkelt med den samme blå farve, det ligner at det ikke er noget du har bemærket, da du lavede siden, det ville jeg ændre efter min mening :-)

Mvh

Lasse Henriksen 

Jeg er overbevist om at farverne i slideren, stemmer overens med baggrundens farve. Begge har farvekoden; #1F9CD7.

Hvordan ser det da ud hos dig?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Origo Web Design Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas,

Jeg bliver lige nødt til at "bumpe" din tråd her, da jeg tilfældigt er faldet over den. Jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor meget du allerede kan taget din alder i betragtning.

Jeg kan godt lide, at din side er simpel, og direkte. Der er ikke meget fyld – kun det, der betyder noget. Helt grundlæggende, synes jeg, at du har en rigtig veludviklet æstetisk sans og din hjemmeside er rigtig fint udført.

At ens hjemmeside er optimeret til alle enheder kan vi hurtigt blive enige om er vigtigt. Der er dog stadig lidt arbejde før siden virker optimalt på smartphones. Et langt stykke ad vejen fungerer det ganske fint, men du bliver nødt til at justere dine banner-billeder og tekster, når siden når under en vis bredde – ellers ender du ud med en ringere oplevelse for smartphone-brugerne. Du skal definere nogle break-points, hvor dit indhold bliver re-arrangeret, så dine billeder og tekster stadig fremstår tydeligt. 

Når siden når sin max-width bliver mange af tekststykkerne også lidt for lange. Den optimale linje-længde til læsning på skærm er omkring 70 tegn. På din service side f.eks. når linje-længden op på over 100 tegn. Hvad med at dele siden op i to kolonner på desktop-udgaven?

Hvis vi skal være vildt nørdet, så vil jeg anbefale dig, at droppe Skeleton som framework. I virkeligheden er din hjemmeside ikke responsive - den er adaptive. Dvs. at den kun "skrumper", når den når en bestemt bredde. Næste gang du skal designe en side, så brug et framework (eller lav dit eget), der er designet ud fra "mobile first"-princippet. Det giver en række fordele, som vil gøre den hjemmeside både mere brugervenlig og hurtigere. Jeg har faktisk skrevet en artikel om mobile first, som du med fordel kan læse.

Mht. teksten på din hjemmeside, synes jeg, du skal have større tro på egne evner. Det virker som om du prøver at underspille dig selv lidt ifht. din alder og erfaring. Du skal ikke lyve, men fyr op for selvtilliden - du har noget at have den i :).

Jeg håber du kan bruge min feedback konstruktivt, og hvis du har nogle spørgsmål, så må du endelig sige til!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan tjekke siden her meget nemt i alle enheder

http://www.responsinator.com

Jeg syntes slider godt kan gøres pænere på nogle enheder :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)